En herää herätyskelloon, huomenna koulu, auttakaa
On siis ongelma, etten herää edes kahteen eri herätyskelloon. Herään, ja laitan sen pois päältä. En edes muista heränneeni laittamaan kellon pois päältä. Oon ollu nyt puoli vuotta opinnoista pois, eikä ole tarvinnut herätä aikaisin. Mitä helvettiä teen, huomisesta eteenpäin pitäisi yhtäkkiä pystyä heräämään. Unirytmi ns. ei ole ongelma, eli menen joskus 22-23 nukkumaan, mutta herään silti aikaisintaan kymmeneltä aamulla. Nyt jotain vinkkejä pliis!
Kommentit (17)
Useampi herätyskello, riittävän kovaääninen ja riittävän kauas, niin että joudut nousemaan sitä sammuttamaan.
Juot litran vettä ennen nukkumaanmenoa. Vanha intiaanien Kikka.
Sellainen vanhanaikainen pärisevä herätyskello emalivatiin.
Vinkki 30 vuoden takaa kuviksen opettajaltani.
Laita kännykkä/herätyskello vähän kauemmas sängystä.
Jos on vielä vanhanajan herätyskello, laita se peltivatiin, niitä oli ennen äitiypakkauksissa, varmuudeksi vielä pyydät kavereitas soittamaan kunnes heräät. Tämä toimi meillä miehelle kun minä olin lasten kanssa etelässä. Hän oli tosi sitkeäuninen. Kun kerroin töissä myöhemmin meidän toimivasta systeemistä, sain kuulla että ollaan pimeitä. Kuitenkin aina sitten heräsi.
Vierailija kirjoitti:
Unirytmi ns. ei ole ongelma, eli menen joskus 22-23 nukkumaan, mutta herään silti aikaisintaan kymmeneltä aamulla.
Unirytmisi on ongelma.
Jos todellakin tarvitset 12 tuntia unta joka yö, niin sitten sinun pitää mennä nukkumaan viimeistään klo 19 joka päivä, että pystyt heräämään luontaisesti kello 7 aamulla.
Laita kovaääninen herätyskello kaapin päälle niin että on haettava jakkara tai tuoli että yletät ottamaan kellon sieltä ja hiljentämään sen.
Menet sitten kun heräät, ei mitään kiirettä!
Toivoo sun kyllästynyt ope.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen vanhanaikainen pärisevä herätyskello emalivatiin.
Vinkki 30 vuoden takaa kuviksen opettajaltani.
Niin mutta eikö naapureitakin pitäisi ajatella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unirytmi ns. ei ole ongelma, eli menen joskus 22-23 nukkumaan, mutta herään silti aikaisintaan kymmeneltä aamulla.
Unirytmisi on ongelma.
Jos todellakin tarvitset 12 tuntia unta joka yö, niin sitten sinun pitää mennä nukkumaan viimeistään klo 19 joka päivä, että pystyt heräämään luontaisesti kello 7 aamulla.
Juuri näin. Tottakai unirytmisi on ongelma. Jos tarvitset noin paljon unta sinun pitää mennä nukkumaan paljon aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unirytmisi on ongelma.
Kukaan ei tarvitse noin paljon unta joka yö. Itsekin nukun aina 12-14 h jos ei ole syytä herätä, mutta pärjään mainiosti kuuden tunnin unilla. Seitsemältä illalla nukkumaan meneminen sairastuttaa varmasti, koska se ei ole kellekään luontainen unirytmi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vielä vanhanajan herätyskello, laita se peltivatiin, niitä oli ennen äitiypakkauksissa, varmuudeksi vielä pyydät kavereitas soittamaan kunnes heräät. Tämä toimi meillä miehelle kun minä olin lasten kanssa etelässä. Hän oli tosi sitkeäuninen. Kun kerroin töissä myöhemmin meidän toimivasta systeemistä, sain kuulla että ollaan pimeitä. Kuitenkin aina sitten heräsi.
OT
Mihin aikaan jouduit siellä etelässä heräämään jotta sait miehesi täällä Suomessa herätettyä? Eikö ollut ketään samalla aikavyöhykkeellä, joka olisi voinut ottaa miehesi herättämisen vastuulleen?
Haet työkyvyttömyyseläkettä jos et kykene opiskelemaan.
Mulla oli sama ongelma. Sitten vaihdoin herätys äänen lempeästä pimpeli pomista kukon jäätävään rääkäisyyn, toimii.
Minulla on kaveri jolla oli sama ongelma. Vaikka pisti sen herätyskellon toiselle puolen huonetta niin kävi pistämässä sen kiinni ja takaisin nukkumaan, eikä kunnolla herätessä ollut mitään muistikuvia asiasta. Meni nukkumaan aina keskiyön jälkeen ja valitti kun ei heränny 7 aikaan herätykseen.
Ja oletko varma että oikeasti tarvitset 12h yöunet? Nukkuakkin voi liikaa, silloin on väsynyt, pöhnäinen olo ja haluaa vain uudestaan nukkumaan. Lisäksi aloitat unirytmin muokkaamisen liian myöhään, se tulisi tehdä vähintään kahta viikkoa ennen koulun alkua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaveri jolla oli sama ongelma. Vaikka pisti sen herätyskellon toiselle puolen huonetta niin kävi pistämässä sen kiinni ja takaisin nukkumaan, eikä kunnolla herätessä ollut mitään muistikuvia asiasta. Meni nukkumaan aina keskiyön jälkeen ja valitti kun ei heränny 7 aikaan herätykseen.
Ja oletko varma että oikeasti tarvitset 12h yöunet? Nukkuakkin voi liikaa, silloin on väsynyt, pöhnäinen olo ja haluaa vain uudestaan nukkumaan. Lisäksi aloitat unirytmin muokkaamisen liian myöhään, se tulisi tehdä vähintään kahta viikkoa ennen koulun alkua.
Nimenomaan, siis kaikki nyt sai käsityksen, että luulen tarvitsevani ne 12h yöunet. En mä sellasia tarvii, pärjään hyvin kuudenki tunnin yöunilla. AINOA ongelma tässä on, että en nykyään enää herää sillon ku pitäs/pääse ylös sängystä. Itellä kans toi, et herätyskello on kauempana, mutta käyn vaan laittamassa sen pois ja nukahan uudestaan. Ei mitää muistikuvia, että oisin koskaan herännytkää.
Ap
Hommaa pistotulppaan ajastin ja siihen radio täysille soimaan huoneen toiselle puolelle.
Toimii sikeäunisellekin.