Rupee oikeasti kyrsiin naapurin talo olen ehdottanut että maalaisi sen saman väriseksi kuin meillä
Ei ota kuuleviin korviinsa pikku vinkkiä, oikeasti voisin vaikka kustantaa maalit jos maalasi ton kusenkeltaisen talonsa.
Kommentit (10)
Omakotitalon maalaaminen maksaa helposti 10 000 euroa. Jos olet sen summan valmis kustantamaan, niin usko, että naapuri tarttuu helposti tilaisuuteen...
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalon maalaaminen maksaa helposti 10 000 euroa. Jos olet sen summan valmis kustantamaan, niin usko, että naapuri tarttuu helposti tilaisuuteen...
10 000 euroo, no ei maksa, muutama purkki vinhaa ja alle tonniin jää.
Maalaa sinä talosi saman väriseksi kuin naapurilla. Keltainen talo on vaurauden merkki, köyhälistö asuu punaisissa tuvissa.
Mäki ehdotin naapurille et vaihtaa autonsa samaan ku mulla ja valitettavasti sillä on tytär. Mulla on poika. Ehdotin siis et tyttö pois ja saman ikänen poika tilalle. Miksi hän ei enää moikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen vielä maalareiden palkkakulut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä reseptillä lopoputulos on nykytilannetta huonompi.
Maalia pitäisi aina maalata 2 kerrosta, paitsi väriå vaihdettaessa kolme. Niin ”muutama purkki” ei kyllä ihan riitä. Lisäksi pitäisi maksaa maalarille siitä, että seinät ensin putsataan ja sitten maalataan tuon 3 kertaa. Siinä on parin kolmen viikon työ, eikä se ole ihan ilmaista. Ja yleensä maalatessa käy myös ilmi, että räystäslautoja tai kulmalautoja on vaihdettava, yms.
Onnea myös kaikille niille, jotka ovat tässä 30 asteen helteessa maalanneet tai etenkään rapanneet/rappauttaneet talojansa. Maalausjäljessä näkyy, että se on kuivunut ennen seurasvaa pensselinvetoa ja lopputulos on epåtasainen. Rappingit kuivuvat myös liian noepsti, ne ei tule pysymään seinissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ 45...50 e / tunti + alv -> telineet + pohjatyöt + 2x maalaaminen ehkäpä keskikokoisessa talossa 80-100 tuntia -> noin 5000...5500 e (sis. alv). Siihen päälle maalit, relinevuokrat, kuljetukset ja tarvikkeet. Helposti 7000 e ja siis tuolla seinät vain maalattu. Ikkunapuitteet ja ovet? Katto? Sokkeli?
Minä ehdotin naapurille, että vaihtaisi kauniin, sopusuhtaisen ja mukavan vaimonsa rumaan ylipainoiseen pirttihirmuun niin kuin minulla.
Hahhhah, kiusa se on pienikin kiusa!