Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että pistää vihaksi ylimielinen työtön tradenomi-kaveri, joka ei suostu ravintolatyöhön jota tarjotaan!

Vierailija
11.08.2018 |

Kohta jo puoli vuotta loisinut, kun ei ole löytänyt työtä. On opiskeluaikana työskennellyt ravintolassa ja jatkuvasti saa edelleen työtarjouksia ravintoloista, työtä siis olisi hänelle tarjolla! Mutta kun ei kelpaa. Ei kuulemma missään nimessä mene enää ravintolatöihin. Seuraavaksi suunnittelee uusia opintoja.

Kaikki pitäisi saada heti ja osa rehellisistä duuneista niin paskaa että ei voi muka tehdä. Huhheijaa. Sitä tehdään mitä saadaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinänsä kyllä ymmärrän, ettei hinkua ravintolatöihin.

Vierailija
2/27 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo enemmän sinusta kuin hänestä tämä sun aloitus ;) Mitä tarkoitat kaverin loisimisella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse siihen työpaikkaan ravintolassa, jota tarjottiin kaverillesi. Ai niin, ei käy, koska sinullahan ON JO TYÖPAIKKA. Silti jaksat valittaa.

Vierailija
4/27 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää koskaan mene ravintolaan töihin. Itse työssä ei ole mitään vikaa vaan siinä ilmapiirissä ja miten siellä ihmisiä kohdellaan.

Aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin mitkäkin pas*a per*eet.

Aloittaja on kateellinen ja säälittävä.

Vierailija
5/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hän loisija ole. Menossa opiskelemaan kuitenkin.Olen opiskellut ja jatko-opiskellut, tosin ammatin vaihto on ollut mulla saumaton, opintojen loppusuoralla on ollut työpaikan vaihto. Tosin olen opiskellut työn ohessa AMK tutkinnon. Opintojen suolahan on se että se on pois pääsy sellaisesta työtä josta ei makseta tarpeeksi tai se ei muutoin miellytä.

Vierailija
6/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mene minäkään. Ja työtön olen.

Vierailija
7/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos aloittaa muut opinnot, ok.

Tulevat työnantajat ihmettelevät pidempiä ajallisia aukkoja cv:ssä. Siellä mietitään onko mt-ongelmaa, alkoholi-ongelmaa tms.

Parempi olisi heittää edes muutamia ravintolakeikkoja, että voi osoittaa edes yrittäneensä saada töitä.

Vierailija
8/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomin tutkinto on kyllä ongelma Suomessa. Tradenomeja valmistuu pilvin pimein, mutta heidän koulutuksensa ei vastaa oikein mitään työtä. Työtä ”johdon assistenteille” ja vastaaville on hyvin vähän.

Uuden ajan merkonomeja.

Hankala tilanne! Monet tuntemistani tradenomeista ovat kaupassa töissä vuorovastaavina tms. Toisaalta osa on ihan kunnon hommissa.

Vierailija
9/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, ei sulla mitään kavereita edes ole.

Vierailija
10/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän monimutkainen kuvio. Ainakin meillä suvussa katsotaan kieroon jos on paskaduunissa. Asennevamma suvulla.

Itse en enää mene siihen työhön, jota kokeilin ja inhoan.

Nyt sitten onneksi pääsin päivittämään koulutuksella kaupallisen koulutukseni ja pääsin suvun painostuksesta irti ja aloitan sillä ”omalla alalla”.

Vierailija
11/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan väsynyt ravintolatyöhön. Sen ymmärrän, mutta en sitä, jos pitää tradenomina itseään liian hyvänä ravintolatyöhön. Työttömyysetuuden nostamista en myöskään hyväksy jos töitä tarjolla.

Vierailija
12/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo ihmisestä aika paljon, ettei opintojen aikana ole saanut mitään muuta itselleen järjestettyä, kuin jotain ravintolahommia.

Valmistumisen jälkeen pitäisi olla jo sen verran harjoittelua takana ja suhteita luotuna, että pääsee aloittamaan ns. oikeat työt. Kaverisi on luuseri.

Vierailija
13/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomin tutkinto on kyllä ongelma Suomessa. Tradenomeja valmistuu pilvin pimein, mutta heidän koulutuksensa ei vastaa oikein mitään työtä. Työtä ”johdon assistenteille” ja vastaaville on hyvin vähän.

Uuden ajan merkonomeja.

Hankala tilanne! Monet tuntemistani tradenomeista ovat kaupassa töissä vuorovastaavina tms. Toisaalta osa on ihan kunnon hommissa.

Naisten ala. Ei töitä ja huono palkka. Luulen, että ennen merkonomin tutkinnolla työskenneltiin vaativissa tehtävissä, mutta nyt pitää olla KTM.

Ihmiset ylikouluttautuu - naiset varsinkin. Tuttava sanoi, että amk opettajankin pitäisi olla tohtori (en kyllä usko).

Vierailija
14/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäreistä ei oikeasti tarjota töitä nimenomaan kaverillesi. Niin, että hän saisi sen tuosta noin vain. Ehei. Kyseessä on siis "työtarjous" nimikkeellä otsikoitu kirje kaverillesi. Hänen täytyy siis laittaa työhakemus ravintolaan. Sama työ on varmasti avoinna myös työkkärin sivuilla. Hakijoita on siis satoja. Työkkäri on laittanu paikasta "työtarjouksen" kymmenille muillekkin.

Työnantaja valitsee parhaat haastatteluun ja valitsee itse mieleisensä.

Tämä on totuus. Työkkäristä ei tarjota mitään töitä enää sillä tavalla, että sen voisi vain ottaa vastaan ilman, että työnantaja on päässy edes näkemään tulevaa työntekijäänsä.

Eli kaverisi voisi hyvin laittaa vain sen hakemuksen ravintolaan työkkärin kehotuksesta eikä siltikään tulisi valituksi.

Vierailija
15/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo ihmisestä aika paljon, ettei opintojen aikana ole saanut mitään muuta itselleen järjestettyä, kuin jotain ravintolahommia.

Valmistumisen jälkeen pitäisi olla jo sen verran harjoittelua takana ja suhteita luotuna, että pääsee aloittamaan ns. oikeat työt. Kaverisi on luuseri.

Olet oikeassa. Työn pitää tukea koulutusta. Sieltä löytyy se työpaikkakin.

Tuttavan poika oli torimyyjä kesällä. Nyt työskentelee opintojen ohessa (KTM) kassajärjestelmämyyjänä ja kuulemma työpaikka tiedossa tästä firmasta. Opinnot loppusuoralla.

Vierailija
16/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden ajan merkonomeja.

Jahas. No tuossa kuitenkin vähän faktaa niin ei tarvi mutuilla http://www.ammattinetti.fi/artikkelit/detail/27_artikkeli;jsessionid=06…

Vierailija
17/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta jo puoli vuotta loisinut, kun ei ole löytänyt työtä. On opiskeluaikana työskennellyt ravintolassa ja jatkuvasti saa edelleen työtarjouksia ravintoloista, työtä siis olisi hänelle tarjolla! Mutta kun ei kelpaa. Ei kuulemma missään nimessä mene enää ravintolatöihin. Seuraavaksi suunnittelee uusia opintoja.

Kaikki pitäisi saada heti ja osa rehellisistä duuneista niin paskaa että ei voi muka tehdä. Huhheijaa. Sitä tehdään mitä saadaan.

Laita oma työsi kiertoon ja ota sen jälkeen vastaan se, mitä saat ja tule sitten uudestaan kommentoimaan.

Vierailija
18/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena ärrällä ja jos minulta loppuisivat työt, makaisin mieluummin kotona kuin menisin takaisin sinne. Ei sopinut se homma minulle ollenkaan.

Vierailija
19/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä kuluttaa itseään loppuun töissä. Ja puhun ihan kokemuksesta. Itsekin tein tradenomi-opintojen ohella hanttihommia ja se oli suuri virhe. Opintojen lopulla pääsin harjoittelun kautta koulutusta vastaaviin hommiin. Pieneen yritykseen josta on kuitenkin todella paljon suhteita maanlaajuisesti.

En suostuisi enää työhön pelkän rahan saamisen takia. En nytkään tienaa kuin vähän päälle 2000, mutta saan kokoajan kontakteja eri aloilta ja minulla on mahdollisuus edetä uralla tai aloittaa oma liiketoiminta. Lisäksi opin kokoajan uutta ja teen itselleni mieluista työtä. Jos olisin vaikka tarjoilijana pyyhkimässä pöytiä ja palvelemassa asiakkaita niin ei se veisi mihinkään. Tekisin vain rahaa jollekin toiselle ja väsyisin siinä. Ravintolatyö on kuulemani mukaan erittäin raskasta ja alalla on pulaa tekijöistä.

Enkä usko että aukot CV:ssä on pahempi kuin jos on suostunut ihan orjaksi...

Vierailija
20/27 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuden ajan merkonomeja.

Jahas. No tuossa kuitenkin vähän faktaa niin ei tarvi mutuilla http://www.ammattinetti.fi/artikkelit/detail/27_artikkeli;jsessionid=06…

Aika vähän tuolla on faktaa tosiaan. Kuvaukset opintoaloista ovat kuin ala-astelaisen kirjoittamia.