Miksi nestemäistä pyykinpesuainetta ei saa täyttöpussissa?
Käytän nestemäistä pyykinpesuainetta, mutta mielelläni ostaisin sen täyttöpussissa. Mielestäni on turhaa tuhlausta ostaa joka kerta uusi paksusta muovista tehty pönikkä, mutta kaupasta ei löydy täyttöpusseja.
Kysyin asiaa kerran erään merkin asiakaspalvelusta ja sieltä vastattiin, että ihmiset kierrättävät niitä muovitörppöjä enemmän kuin pusseja. Mielestäni ihan älytön ajatusmalli. Esimerkiksi minulla menee kaikki muoviroska sekajätteeseen, koska meillä ei kerätä energiajaetta roskakatoksessa enkä autottomana ihmisenä lähde julkisilla raahaamaan roskiani kierrätykseen.
Mitenköhän valmistajat saataisiin heräämään siihen, että kysyntää täyttöpusseille löytyisi?
Kommentit (8)
Minäkin oöen ihmetellyt samaa muovinhaaskausta. Täytyy laittaa tuo vinkattu Lumme testiin.
Lumme merkistä meillä käytetään. On hyvää. Saa smarketista, prisma, cittari.
Minä olen myös käyttänyt lummea jo vuosia. On myös zeliititon ja fosfaatiton.
Käytättekö tuota Lummea ihan omasta pussista vai laitatteko johonkin isompaan vanhaan pesuainepulloon? Itsekkin nyt kiinnostuin kun viehän tuo vähemmän tilaakin roskiksesta :)
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö tuota Lummea ihan omasta pussista vai laitatteko johonkin isompaan vanhaan pesuainepulloon? Itsekkin nyt kiinnostuin kun viehän tuo vähemmän tilaakin roskiksesta :)
Tyhjennän pussin vanhaan pulloon. Helpompi kaataa siitä palloon kuin koittaa löysästä pussista kaataa siististi.
Nestemäisnen pyykinpesuaine on ekologisesti huono vaihtoehto, muovia tulee joka tapauksessa. Ostakaa pulveria!!! Se on pakattu kartonkipakkaukseen.
Käytän nestemäistä pyykinpesuainetta täyttöpussissa. Lumme-merkkistä. Saa ihan normikaupoista. Kaadan sitä vanhaan litran vetoiseen pesuainepulloon, johon oon tehnyt uuden etiketin.
Minä ostan nestemäistä pyykinpesuainetta täyttöpussissa. Merkki on Lumme, löytyy aika hyvin kaupoista. On tuoksulla ja ilman. Ihan hyvin pesee. Ja ostan juuri tuon muovipullo-ongelman takia.