Narsisti lavasti minut narsistiksi. Olen aivan lopussa. Miten ikinä tästä selviää?
Musta tuntuu että Mä en kohta enää pysy järjissäni. Alan olla niin uupunut tähän touhuun
Kommentit (16)
Yhyy olen uhri auttakaa. Byää byää.
suhde poikki kirjoitti:
Eroa. Tai ota etäisyyttä, jos lähisukulainen. Asu eri paikassa. Älä mene tunteella mukaan, vaan lakkaa välittämästä - kun olet käsitellyt asiat mielessäsi. Jos joku uskoo lavastusta, tuskin niistä ihmissuhteista tulee mitään. Etsi uutta elämää muualta
Juuri näin olen toiminut. Tuntuu, että narsisti keksii aina uusia keinoja miten kiusata minua. Olen miettinyt paikkakunnan vaihtoa. Olen taistellut ko kohta vuoden, voimat alkavat olla aivan lopussa. Olen onneksi pääsemässä kohta terapiaan, mutta tuntuu, etten kestä odottaa edes sitä viikkoa!
Miten niin kiusaa? Välit poikki, piste.
Ihan perusjuttuja on narsistilla lavastaa toinen narsistiksi, tyyliin iske ensin, niin sinua uskotaan toisen yli.
Kaikki yhteydenpito pois, tai ihna minimiin, totuus tulee kaikille ilmi muutenkin ajan kanssa. Mitä enemmän yrität vakuutella, sitä todennäköisemmin narsistiksi sinut uskotaan!
Epänarsistimaista käytöstä on sanoa kyselijöille että sinun mielipiteesi ei kiinnosta minua, en aio alkaa selittelemään toisen puheita, ja että minulle tärkeät ihmiset kyllä uskovat minun sanaani, ja se riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusjuttuja on narsistilla lavastaa toinen narsistiksi, tyyliin iske ensin, niin sinua uskotaan toisen yli.
Kaikki yhteydenpito pois, tai ihna minimiin, totuus tulee kaikille ilmi muutenkin ajan kanssa. Mitä enemmän yrität vakuutella, sitä todennäköisemmin narsistiksi sinut uskotaan!
Epänarsistimaista käytöstä on sanoa kyselijöille että sinun mielipiteesi ei kiinnosta minua, en aio alkaa selittelemään toisen puheita, ja että minulle tärkeät ihmiset kyllä uskovat minun sanaani, ja se riittää minulle.
Tuleeko? Siihen menee aikaa. Tämä narsisti on löytänyt uuden kumppanin ja saanut ilmeisesti hänet uskomaan, että olen paha. Mutta tälle narsistille ei riitä tämä uusi puoliso, hän haluaa tuhota minut.
Ota etäisyyttä niin totaalisesti kuin ikinä pystyt! Paikkakunnan vaihto voi olla hyvä idea.
Hienoa että pääset terapiaan. Selviät kyllä varmasti, kun on tukeakin.
Keskity nyt vain omaan hyvinvointiisi. Älä välitä nyt siitä, jos tuntuu että sinua ei uskota. Kerro totuus ja anna muuten olla... Myöhemmin jaksat sitten selvitellä asioita enemmän.
Onko jotain ensiapua tähän ahdistukseen? Tuntuu siis ahdistavalta kun minusta on tehty syntipukki valheellisin perustein. Välillä tuntuu, ettei läheisetkään usko, niin hyvän vaikutelman eksäni on antanut lähipiirilleni.
Älä välitä se narsistip*skan puheista. Sano kaikille ihmettelijöille ja utelijoille: "ai jaa että semmosta". Kerro samalla, ettei jonkun liikkeelle laittamat puheet sinua hetkauta. Vaikka voit kyllä tarpeen vaatiessa tehdä rikosilmoituksen herjauksesta.
Vaikene täysin. Rajoita näkyvyyttä somessa ja narskun hovi kannattaa estää. Itse tein hiljaisuudessa töitä säästäen siinä samalla rahaa. Pesämunan ollessa tarpeeksi suuri muutin nimeni, paikkakuntani ja jäädytin sometilin. Harkitsen vielä sitä uskallanko laittaa uutta tiliä, sillä pahasti häiriintynyt keksii kyllä keinon aloittaa leikin alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko? Siihen menee aikaa. Tämä narsisti on löytänyt uuden kumppanin ja saanut ilmeisesti hänet uskomaan, että olen paha. Mutta tälle narsistille ei riitä tämä uusi puoliso, hän haluaa tuhota minut.
Mulle teki mun entinen mies ihan saman.
Tai sitten olet itse narsisti, mutta et tajua sitä. Narsistit harvoin tajuaa. Yrititkö määrätä ja pompotella eksääsi, ja nyt hän tapasi jonkun toisen, ja olet hädissäsi, kun narsistitemppusi eivät enää toimi? Joudutko menemään terapiaan, koska muut eivät enää kuuntele jorinoitasi, koska ovat nähneet valheittesi läpi?
Narsistista pääsee kyllä helposti eroon. Vaikeampi, jos teillä yhteisiä lapsia. Jos ei ole, ja et pääse muka hänestä eroon, tarkoittaa, että toivot jonkinlaisen yhteyden jatkuvan.
Entinen kämppis oli narsisti, ja hän pelasi peliä juuri niin että yritti saada muut näyttämään hulluilta.
Välit poikki, lopeta kaikki yhteydenpito.
Narsistit on yksiä perkeleitä. Niiden otsaan pitäisi tatuoida "N", että kaikki osaisi välttää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten olet itse narsisti, mutta et tajua sitä. Narsistit harvoin tajuaa. Yrititkö määrätä ja pompotella eksääsi, ja nyt hän tapasi jonkun toisen, ja olet hädissäsi, kun narsistitemppusi eivät enää toimi? Joudutko menemään terapiaan, koska muut eivät enää kuuntele jorinoitasi, koska ovat nähneet valheittesi läpi?
Narsistista pääsee kyllä helposti eroon. Vaikeampi, jos teillä yhteisiä lapsia. Jos ei ole, ja et pääse muka hänestä eroon, tarkoittaa, että toivot jonkinlaisen yhteyden jatkuvan.
H V
Eroa. Tai ota etäisyyttä, jos lähisukulainen. Asu eri paikassa. Älä mene tunteella mukaan, vaan lakkaa välittämästä - kun olet käsitellyt asiat mielessäsi. Jos joku uskoo lavastusta, tuskin niistä ihmissuhteista tulee mitään. Etsi uutta elämää muualta