Paljonko ottaisitte bensarahaa?
Ajatusleikkinä siis- Älä vastaa jollet ota bensarahaa! Kuskaat tuttuasi omalla autollasi noin 160-180 kilometriä.
Kommentit (16)
Riippuu täysin auton kulutuksesta. Itse ottaisin 10e, jos tuttu. Vieraammalta sen pari kymppiä.
Itselläni ei ole menoa tuonne suuntaan. ap. Lähtisin siis kotoa ajamaan, hakemaan tutun eri paikkakunnalta ja viemään tiettyyn paikkaan, sieltä sitten taas ajaisin tietysti kotiin. ap
Vähintään 30e, jos joudun vartavasten lähtemään kuskiksi.
Miksei tuttu mene omalla autollaan tai julkisilla?
Tuleeko ajoa yhteensä tuo 180km vai enemmän? Kyllä siitä pitäisi 40 vähintäänkin saada
Vierailija kirjoitti:
Ei ole omaa autoa ja julkiset ei kulje siihen aikaan kun tarvitsisi. ap
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ajoa yhteensä tuo 180km vai enemmän? Kyllä siitä pitäisi 40 vähintäänkin saada
Yhteensä noin 160-180 km. En tiedä ihan tarkkaan. ap
Ap sun tilanteessa ottaisin kyllä vähintään viisikymppiä, koska lähtisit vain tutun takia liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole menoa tuonne suuntaan. ap. Lähtisin siis kotoa ajamaan, hakemaan tutun eri paikkakunnalta ja viemään tiettyyn paikkaan, sieltä sitten taas ajaisin tietysti kotiin. ap
No ainakin 30 e. Meneehän tuohon aikaa.. ellei ole vasta palvelusta tiedossa.
Siis jos olen itsekin menossa ja autossa tilaa niin en ottaisi mitään, ellei erikseen tarjottaisi. Mutta jos vartavasten lähtisin viemään niin pyytäisin tankkaamaan takin täyteen. Minun autollani se olisi noin 30-40€ koska ei se koskaan tyhjä ole se tankki.
Kerran heitin pari kaveria 100km päähän, eli ajoa tuli 200km ja sain siitä satasen. Yhtään halvemmalla en lähtisi, oman auton käytöstä saa töissäkin 40c/km.
Bensakulu 18,9€
Verottajan laskema auton kulu 75,6€
Riippuu tietysti siitä että minkälainen reissu ja miksi. Jos olen menossa johonkin ja otan kaverin mukaan, niin en pyydä mitään.
Jos olen menossa johonkin ja kaveri pyytää päästä mukaan bensakuluilla, niin pyytäisin bensoista puolet eli 10€.
Jos tilanne taas on se että kaveri pyytää kuskaamaan ja se on vaitehto taksille, niin pyytäisin ensin auton todelliset kulut ja sen päälle itselle vielä vähän ajopalkkaa, eli noin 100€
Vastaan siis että 0-100€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole omaa autoa ja julkiset ei kulje siihen aikaan kun tarvitsisi. ap
Taksi on keksitty. 40-50e pyytäisin ja tarjoamaan kahvit tai ruuan jos on pitkä reissu.
Auton kulut ei rajoitu pelkkään polttoaineeseen vaan pitää laskea myös esim. huollot, renkaat, varaosat, arvon alenema ym. joten jäät tappiolle jos otat vain pelkät bensarahat ja ajon tarkoitus on vain kyytiläisen kuskaaminen.
20 euroa olisi varmaan ihan kohtuullinen, jos olen itsekin menossa tuonne 160-180km päähän tai kuljen siitä ohi.