Onko järkee edes hakea osa-aika duunia? 5 t päivässä ja palkka max 1450 e!!!!!!!!!
meinaisn hakeee mutta tajusin että heipparallaa, 5 tuntia töitä se ois ihan jees, mutta tienaan max 1450 e, palkka on 12,5 e tunti ja yö ja muut lisät, mutta töitä on noin 5 tuntia päivässä
siis saan saman verran käteen kuin työttömänä kelan ja sossun toimeentulon tuen kanssa eli se on 1300 e kuussa kun vuokra on 800 e
ois kiva duunata vaan jotain ja onhan tuossa mahdollista (jos pääsee töihin) että myöhemmin aukee kokopäiväduunikin, se on ainoo motivaatio
toisaalta menee bensaa työpaikalle, ruoat voisin hakee edelleen soin ruoka-avusta eli säästää 400 e kuussa siinä
silti minä olen sitä mieltä että 5 tunnin työpalkalla pitäs saada 4000 e palkkaa!!!!!!!!
Kommentit (21)
Meinaatko että jos 5h päivässä työstä saa vaan 1450€ että 7,5h päivässä työstä saisi sitten kauhean paljon enemmän? Niin että tuntipalkka nousee kun tekee kokopäivätyötä?
Eikö ton lisäks voi saada soviteltua päivärahaa vai tuleeko tossa tunteja just sen verran, ettei saa? Olen vähän tippunut kärryiltä, mutta ottaisin selvää. 5h/päivä kerryttää myöskin työssäoloehtoa. Ja kertyyhän tuosta myös jonkin verran (tosi vähän kyllä) eläkettä, jos ajattelee pidemmällä tähtäimellä.
Tarkistin itse: "Soviteltuun päivärahaan on oikeus, jos olet osa-aikatyössä, jossa työaika on enintään 80% alan enimmäistyöajasta."
Kelan laskuri antaa 1450€ palkalla päivärahaksi 5,66€ eli kuukaudessa saisit noin 120€ soviteltua päivärahaa. Ja lisäksi asumistukea? Voisit ehkä päästä pois toimeentulotuelta. Ja tuo osa-aikainen työ parantaisi työllistymismahdollisuuksia jatkossa.
Aika hyvä palkka, tein pidempiä vuoroja enkä tienannut edes noin paljon.
Itse olen osa-aikatyössä ja saan liitolta soviteltua ansiosidonnaista päivärahaa. Kyllä kannattaa, suosittelen!
Tosin en saa mitään muita etuuksia, asumistukea tms. joten mun ei tartte niitä miettiä.
Kannattaa muuten myös katsoa vero.fi -sivustolta miten ansiotulojen verotus poikkeaa sosiaalitukien verotuksesta. Tuosta 1450€ palkasta ei mene välttämättä paljonkaan veroihin. Toki sivukuluihin menee sitten se jotain päälle 8% mutta kokonaisuus jää silti varmasti alle sen 20% mikä työmarkkinatuesta menee.
Ei kannata, ennemmin ottaa tuet ja tekee jotain pimeänä. Itse käyn raksalla siivoamassa ja palkan saan paikalliselta moottoripyöräkerholta.
Menee melkein nollaveroilla ja tuohon voi tosiaan joko odotella lisätöitä samasta paikasta tai miettiä jotain pientä toista lisäduunia päälle. Tekisin parempaa etsiessä/odotellessa, elämäntapatyötön ei, mutta siinä se ero muuten onkin. Lisäksi työtulovähennys ja työeläke kannattaa huomioida tarpeeksi pitkäjänteisessä ajattelussa vaihtoehtoja vertaillessa.
laksin toimeentulolaskurilla, asunto vuokra 800 e
palkka käteen 1200 e kuussa, mikä voi olla 5 tunnilta verojen jälkeen tod näköistä (vero 2 pros) jos ei tuu lisiä, saisi toimeentulotukea 241 e kuussa
eli käteen 1441 = 100 e enempi kuin työttömänä, no ne rahat menee bensaan!!!! mutta on ilo tehdä työtä ja palvella teitä yhteiskunta!
https://asiointi.kela.fi/Toimeentulotuen_internetlaskenta/yhteenveto.fa…
AndyMcCoys kirjoitti:
palkka käteen 1200 e kuussa, mikä voi olla 5 tunnilta verojen jälkeen tod näköistä (vero 2 pros) jos ei tuu lisiä, saisi toimeentulotukea 241 e kuussa
eli käteen 1441 = 100 e enempi kuin työttömänä, no ne rahat menee bensaan!!!! mutta on ilo tehdä työtä ja palvella teitä yhteiskunta!
Sulla on ihan liian kallis kämppä. Ei yksin vuokra sais olla kun joku 400-450€ halvemmilla alueilla se on 300-350€. Sit kannattais käydä töissä.
AndyMcCoys kirjoitti:
mutta saisinko myös asuntotukea!? laskin että se ois 240 e eli sittenhän käteen tulisi
1200 + 240 + 240 = 1680 e voiko olla noin paljon sittehän tässä ilo irtoaisi 5 tunnin työllä!
Tuo on oikeasti hyvä palkka. Pienellä veroprosentilla ja ansiosidonnaista päälle.
Samalla kerrytät eläkettä.
en mä jaksa muuttaa täältä minnekään asunto on vantaalla, 65 neliöö, sisältää 100 megan netin ja sit on ruoka-apu 1,5 km päässä josta saan ruokaa monensadan euron edestä kuussa, tuossa 5 tunnin duunissa ehtis käydä ruoka-avussakin usein koska yövuorot!
Montako lasta sinulla on? Yksi hlö ei nimittäin saa mistään noin paljoa tukia, Hkissäkin maksetaan asumistukea max 400 e/kk
12,5 e on paras tuntipalkka minkä olen koskaan saanut. 1450 e/kk on mulle ihan peruspalkkaa. Oisin tyytyväinen.
t. nyt Kelan tuet 500 e/kk + asumistuki 170 e/kk
Vierailija kirjoitti:
AndyMcCoys kirjoitti:
Sulla on ihan liian kallis kämppä. Ei yksin vuokra sais olla kun joku 400-450€ halvemmilla alueilla se on 300-350€. Sit kannattais käydä töissä.
Pääkaupunkiseudulta ei saa asuntoa 450-500 eurolla.
Kyllä tolla toimeen tulee ja jää aikaa muuhunkin ku työhön ku töitä vain 5 tuntia päivässä. Lisäksi. Tuntipalkka on jopa ihan ok, monet tekee pienemmällä. Jos saat vielä lisiä päälle. Mene nyt ihmeessä töihin jos niitä on saatavilla.
Mulle kelpais. En saa sossusta mitään kun on omaisuutta. Ja kerryttäisihän tuo eläkettä. Tosin jos on sellaisen matkan päässä että pitäisi olla oma auto niin sitten ei onnistu.
no töihin olisi 10 km matkaa, eli joskus vois jopa pyöräillä tosin tuskin jaksaa
Et pääse ikinä parmempiinkaan palkkoihin etenemään jos vaan työttömänä makaat ilman kokemusta
Sihteeriopistossa saa.