Äitipuoleni kieltäytyy tahallaan kutsumasta poikaani Mioksi, sanoo Miro
Kommentit (9)
Korjaat joka kerran. Voit myös huomauttaa, että jos alkaa muitakin dementian oireita ilmaantua, kärrätään mummo hoitokotiin.
Mamma yrittää nyt näyttää sinulle kaapin paikkaa, ja sinun homma on siirtää aina se kaappi oikealle paikalle. Sinun on selvittävä tästä voittajana, tai saat huomata että mamma määrää kaikista muistakin asioista.
Äitipuolen vierailut meillä loppuisi hyvin nopeasti.
Mio on Ruotsissa ihan ok pojan nimi, Suomessa kylläkin harvinainen.
No sanokoon sitten, lapsi saa itse päättää miten asiaan suhtautuu, kun on tarpeeksi vanha (jos ei jo ole).
No älkää reaogoiko miten on väärään nimeen.
Lisäksi alat kutsua äitipuoltasi väärällä nimellä jos on vaikka Maria niin kutsu Maijaksi.
Eihän Mio olekkaan mikään kunnollinen nimi. Varmasti monet muutkin tulevat häntä kutsumaan Miroksi. Ajattele asia niin, että he sentään arvostavat poikaasi kun haluavat kutsua ihmisen nimellä, eikä miksikään miioksi.
On aika yleistä käyttää henkilöstä puhuttelunimenä muuta kuin virallista nimeä. Matti ➡️ Masa
Johanna➡️ Jossu
Meillä oli sama tilanne anopin kanssa, kutsui tyttöä Annaksi kun Ava kuulemma liian vaikea ja omituinen, lopetti vasta kun tyttö oppi puhumaan ja sanomaan että onks mummi hullu kun se ei tiiä että mä oon Ava!
Ja meillä Senja on Seija ! En tosin usko sen johtuvan siitä että nimi olisi jotenkin kummallinen tai vaikea ääntää, anoppi varmaan tulossa vanhuudenhöperöksi kun tyttö menee jo eskariin ja puhuu vieläkin Seijasta..
"Niin kuusikos se Seija täytti?"
" Joo, SENJA on kuusi".
En yhtään ihmettele: Mio on veltto, ryhditön nimi, kun taas Miro on kivan reipas. Vaihtakaa pojan nimi, niin kaikki on hyvin!