Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko kouluajoilta miten rasittavaa oli joka päivä tehdä läksyjä?

Vierailija
09.08.2018 |

Onneksi ei enää tarvitse.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Ja viikonlopuksi extramäärä tehtäviä. Ihan älytöntä.

Vierailija
2/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin tein läksyjä. Kopsasin aina ennen tuntia fiksuilta kavereiltani :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, olen vieläkin helpottunut siitä ettei tarvi, vaikka kouluajoista on jo kymmeniä vuosia. Olin hyvä ja tunnollinen oppilas, läksyihin meni monesti tunteja, etenkin lukioaikoina.

Vierailija
4/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Tein läksyt heti kotiin tultua (tai hyppytunnilla), niin olin loppupäivän vapaa. Paitsi perjantaina eli maanantain läksyt tein su-illalla...

Kouluajoista jo toooodella kauan.

Vierailija
5/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos oli kokeisiin luku, ei puhettakaan että illalla olisi katsottu tv:tä tai muutenkaan laiskoteltu.

Vierailija
6/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla varmaan koskaan mennyt läksyihin varttia pidempään, usein jätin tekemättäkin ja rustasin äkkiä jotain juuri ennen tuntia. Lukiossakin aikaa meni vain jos piti jotain esseitä kirjoittaa. Kokeisiinkaan en lukenut lähes koskaan korkeintaan nopeaa selailua lukuunottamatta. Silti olin aina ihan keskiverto reilu kasin keskiarvon oppilas.

Vierailija
7/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri tehnyt läksyjä. Tunnin alussa yritin korkeintaan hutaista jotakin.

Ala-asteella siitä seurasi mainintoja reissuvihkoon, myöhemmin ei mitään.

Nyt vahdin omien lasten läksyntekoa samalla miettien, että onkohan se niin tärkeää ja valehdellen korvat lepattaen, kuinka isikin teki aina läksyt...

M42

Vierailija
8/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauheaa paskaa vielä päälle, suurin piirtein asioita ilman mitään kehyskonsepteja, jotka piti vain oppia ulkoa. Sen sijaan, että olisi oppinut asioita, joita todella tarvitsee tietää elämässä.

9/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tehnyt läksyjä. Se oli kyllä vähän rasittavaa, kun joskus opettaja päättikin tehdä tarkistuskierroksen, eli läksyvihko/työkirja piti asettaa auki pöydälle läksyjen kohdalta. Hutaisin paniikissa riveille jotain vastauksia, etten saisi toruja. Olin kuitenkin ns. kiltti oppilas ja sain hyviä arvosanoja useimmissa aineissa.

Jos nyt saisin uuden mahdollisuuden, tekisin läksyt säännöllisesti, ettei tarvitsisi kärsiä tuollaisista paniikkitilanteista.

Vierailija
10/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tein läksyt ihan mielelläni, kun ne sai tehdä rauhassa omaan tahtiinsa. Sen sijaan tunneilla istuminen ja loputon pitkästyminen niillä, sen muistan. Onneksi ei enää tarvitse muuta kuin joskus lusia joku turha kokous läpi.

Vierailija
11/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut läksyt oli ihan kivoja tehdä, tykkäsin erityisesti enkusta. Ei mulla muistaakseni koskaan tuntikausia läksyissä mennyt, tein kun tulin kotiin,  ja sitten loppuilta vapaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän