Veli tyrkkää AINA lapsille tabletin tai TV:n nenän eteen?
Olen tosiaan nyt seuraillut veljeni ja tämän vaimonsa ”lasten kasvatusta” ja olen sanaton. Lapset 1,5v ja 3v katsovat a i n a joko televisiota tai tablettia.
Vauvasta pitäen on molemmilla ollut vauva TVt ja apit sun muut, ja nyt lapset ovat ihan koukussa niihin. Jos esim. käyn heillä, niin ei puhettakaan että saisin lapsiin kontaktia, hyvä jos edes huomaavat että saavun paikalle. Kiitos tablettien ja telkun.
Veljeä ei kiinnosta asia, sanoo vain että ”no sitten ne itkee jos tabletin ottaa pois” tai ”no ainakin voidaan puhua aikuisten kesken” yms selitystä.
Olen asiasta koittanut keskustella, että tämä ei ole tervettä lapsille mutta veli ja vaimo eivät ota kuuleviin korviinsa.
1,5 vuotias ei paljoa puhu, 3 vuotiaskaan ei osaa muuta kuin perus ”äiti isä mömmö” yms puheita, ainakaan tietääkseni ei kovasti puhu.
Mitä ihmettä voi asialle enää tehdä?
Kommentit (22)
Siihenkin aikaan oli kyllä ruutuja, vähän toisenlaisia kylläkin. Vessaankin vietiin ja jopa kouluun,ainakin yrittivät.
Vilkaseppa -80-90 luvun ruutuja.
Jos lapsesi ovat jo aikuisia, he eivät olleet ruutulapsia siinä mielessä, mistä tässä keskustelussa on kyse. Silloin ruudut eivät kulkeutuneet ruokapöytään, vessaan, bussiin ja ravintolaan. Ruutujen valikoima oli rajallinen ja pikkulapsille ei ollut pmia pelejä ja laitteita.