Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyynnynkö aiheesta - miehen sisko tunkemassa joka paikkaan aina mukaan!

Vierailija
08.08.2018 |

Taustaa: Minulla on ihan ok-välit miehen siskoon, tämä on nyt 19-vuotias ja ikänsä puolesta joskus aika rasittava, kiukuttelee usein, sellainen perus teinivaihe vielä päällä. Me olemme itse lähemmäs kolmekymppisiä, joten heillä on aika suuri ikäero ja ovat ainoat sisarukset.

Nyt viime aikoina on kuitenkin alkanut hieman tympiä, että tuo sisko on tunkemassa ihan oikeasti joka paikkaan mukaan, ja mieheni ei tietenkään koskaan sano hänelle ei, sillä kyseessä on tämän sisko. Minulle oli aluksi ihan sama; mutta nyt kaikkialle minne menemme, myös hänen pitää päästä mukaan. Joskus olisi ihana olla vain kahdestaan, sillä jos tuo sisko on mukana, täytyy aina mennä hänen ehdoillaan (hän on rehellisesti sanottuna todella hemmoteltu lapsi, asuu vielä vanhemmillaan ja saa aina kaiken haluamansa siellä.)

Jos minä ja mieheni olemme menossa elokuviin, hän tunkee mukaan. (Toistan; aluksi se oli ihan ok.) Mutta välillä haluaisin viettää ihan parisuhdeaikaa ilman ketään muita perheenjäseniä. Nyt tuo sisko on tunkemassa myös ihan tismalleen samoille joogatunneille, joilla käymme miehen kanssa ja tuntuu, että nyt riitti. Ei siinä mitään, jos hän olisi oikeasti joogasta kiinnostunut, mutta hänellä on jo useita muitakin liikunnallisia harrastuksia ja tuntuu että tuo jooga on vain keino taas tuppautua meidän kahden tekemisiin mukaan. Lisäksi jos hän alkaa käydä kanssamme jatkuvasti samoilla tunneilla, joudumme sekä hakemaan että viemään hänet myös kotiinsa joka ikinen kerta.

Jotenkin tulee todella "teinimäinen" fiilis tuosta välillä, vaikuttaa myös että hän on mustasukkainen minulle, jos vietän perheensä kanssa aikaa. Esim. kävin kerran anopin kanssa kasvohoidossa samaan aikaan, kun tuo sisko oli koulussa, ja siitä tuli hirveät raivarit anopille, miksei häntä otettu mukaan. Eipä mennyt kuin joku pari päivää siihen, kun hänkin sitten meni kasvohoitoon. (Eikä ollut koskaan aiemmin maininnut haluavansa mennä sellaiseen.) Sama juttu, kun menin gynelle papakokeeseen, mieheni sisko suuttui, kun anoppi tarjoutui heittämään minut terveyskeskukseen. Hyvä ettei ollut senkin jälkeen ronkumassa, että nyt hänenkin pitää heti päästä papa-kokeeseen. :D Jotenkin siis todella mustasukkainen äidistään ja ihan syyttä.. Minulla on ihan omakin äitini ja anoppi on minulle vain anoppi, vaikka lämpimät välit häneen onkin. Mies näkee heitä useimmin mitä minä, itse näen heitä max kerran viikossa tai kahdessa, joten ei ole kyse siitä, että olisin itse jotenkin liian innokkaasti tuppautumassa heille tms.

Ilmeisesti hän on myös todella mustasukkainen veljestään, kun on alkanut jatkuvasti suuttumaan, jos emme ole kutsuneet häntä mukaan ja jos hän on saanut jälkikäteen meidän käyneen jossakin aktiviteetissa. Ei meillä ole mitään velvollisuutta jatkuvasti olla kutsumassa häntä mukaamme? Sisko ei ole kuitenkaan mikään pikkulapsi ja kavereitakin tällä on omasta takaa todella paljon. En siis ymmärrä, mistä moinen jatkuva ronkaus siihen, että hänen pitäisi päästä mukaan joka paikkaan, jonne olemme menossa kahdestaan.

Minun hermoni alkavat pikkuhiljaa mennä, sillä en jaksa ottaa häntä mukaan meidän yhteiseen tekemiseemme, sillä aina se päättyy niin, että joka ikinen juttu pitää tehdä siskon ehdoilla, eikä hän jousta koskaan missään. Jos vaikka menemme syömään, vain ruuat x, y ja z kelpaavat jne. Miehelle olen sanonut asiasta, hänkin on sitä mieltä ettei hänellä tai meillä ole velvollisuutta kutsua siskoa mukaan joka paikkaan, mutta suuttuu, jos ehdotan ettei esim. tuonne joogaan ole siskon pakko tulla (ja perustelen esim. sillä että olisi hyvä olla myös ihan vain jotain mitä teemme kahden kesken + tuo kyyditseminen ja siihen uppoava aika.)

Mitä mieltä olette?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ahdistaisi ja ärsyttäisi tuollainen. Onneksi asutaan niin kaukana molempien vanhemmista ja sisaruksista, ettei ole edes riskiä tuollaiseen.

Vierailija
2/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...ehtiikö sisko tavata veljeään koskaan kahdestaan? Auttaisiko jos saisivat jutella/viettää aikaa kahdestaan ilman sinua? Ehkä siskolla on ikävä lapsuuden ajan mitälienee yhdessäoloon ja höpötykseen. Jos saisi olla veljensä kanssa kahdestaan niin ei tunkisi kokoajan teidän mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko hölöttää suunnitelmistaan suureen ääneen?

Vierailija
4/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm...ehtiikö sisko tavata veljeään koskaan kahdestaan? Auttaisiko jos saisivat jutella/viettää aikaa kahdestaan ilman sinua? Ehkä siskolla on ikävä lapsuuden ajan mitälienee yhdessäoloon ja höpötykseen. Jos saisi olla veljensä kanssa kahdestaan niin ei tunkisi kokoajan teidän mukaan.

Mieheni tekee yrittäjänä töitä, joten hänellä ei ole mitään tiettyä aikataulua, siksi käy aika usein arkisin syömässä kotonaan. Anoppi ei ole enää työelämässä ja tykkää laittaa ruokaa ja pyytää miehen myös syömään, jos työt sallivat. Silloin ainakin näkee siskoa, saattaa viettää siellä useamman tunnin ja nyt kesällä on käynyt useamman kerran viikossa, kun anoppi on innostunut kokkailemaan. Minä en siis käy noina kertoina, kun olen itse päivätyössä. 

Sisko ei itse kuitenkaan koskaan ehdottele mitään yhteistä tekemistä miehelleni, vaan tuppautuu mukaan vain, jos on saanut kuulla, että minulla ja miehelläni on jotain suunnitelmia. He kuitenkin juttelevat whatsappissa päivittäin. Minulla ei siis tosiaan olisi mitään sitä vastaan, jos mieheni ja sisko kävisivät vaikka kahdestaan elokuvissa tms. Useimmiten noista kerroista sisko "haluaakin" tehdä jotain vasta saatuaan tietää, että me suunnittelimme sitä samaa asiaa. :D Ei siis vaikka itse ehdota miehelleni että haluaisi mennä minigolfaamaan/lätkäotteluun/milloin mihinkin, vaan vasta kun olemme menneet sinne ilman häntä, niin suuttuu kun hän ei ollut mukana ja kuulemma aina olisi halunnut mennä sinne jne. 

Ap 

Vierailija
5/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa pikkusiskolle poikakaveri.

Vierailija
6/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko te kaikki yhdessä yhtenä suurena perheenä vai?

Vierailija
7/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko hölöttää suunnitelmistaan suureen ääneen?

Mieheni whatsappissa kertoo joskus suunnitelmista, jos sisko kysyy, itse en edes ole tuohon siskoon muuten yhteydessä paitsi silloin kun näemme. Ei siis kerrota hänelle jatkuvasti menoistamme kovaan ääneen yhtään kellekään. Toki esim. tuon joogaharrastuksen on tiennyt jo pitkään ihan muutenkin.

Ap

Vierailija
8/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu suppuun suunnitelmista ja miehesi naurakoon kiukuttelevalle siskolleen joku kerta, että mikä pikkulapsi sinä olet.. Mahtuuhan noita prinsessoja tähän maailmaan, mutta miehesi tehtävä on asettaa rajat siskolleen. Olen aika äkkipikainen eli joku kerta varmaan jäisin itse pois jollei mies voi sanoa suoraan ettei kolmatta pyörää kaivata..

Vierailija
9/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sisko muuten ihan normaali? Ei kuulosta tavalliselta 19-vuotiaalta lainkaan...

Vierailija
10/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tää ole ihan miehesi ratkaistavissa...

Vierailija
11/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se veli voi olla pikkusiskolle yhtä kuin paras kaveri, vaikka ikäeroa onkin. Kyllä minäkin kuljin teininä ja vielä myöhemminkin kaikkialle isosiskoni ja hänen miehensä/perheensä mukana, koska tykkäsin heidän seurastaan, sisko oli mulle ikään kuin "kakkosäiti" ja usein myös kustansivat mun osuudet tekemisistä (omasta halustaan, olin köyhä opiskelija). Sitten kasvoin aikuiseksi ja oman elämän kiireet toi lopun "mukana roikkumiselle". :)

Vierailija
12/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tohon nyt ole täydellinen ratkaisu. Lakatkaa höpöttämästä niistä suunnitelmista tälle siskolle, jollette halua häntä mukaan. Ehkä hänellä on jonkinlainen "aikuistumisvaihe" meneillään, vaikkei ehkä siltä näytäkään. Kenties ihailee teidän suhdetta ja ylipäätän teitä.  Ehkä tossa iässä on vielä sellainen "ihailu" vanhempia sisaruksia kohtaan ja siksi haluaa viettää teidän kanssa paljon aikaa.  Ymmärrän, että se on ärsyttävää mutta eipä tulisi mieleenkään höpöttää tulevista tekemisistä henkilölle, jota nimenomaan en haluaisi mukaan. 

Vierailija
13/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä sisko muuten ihan normaali? Ei kuulosta tavalliselta 19-vuotiaalta lainkaan...

No, ainakin hän on omasta mielestäni vielä todella lapsellinen ikäisekseen. Ihan kuin joku 14v kaikesta kiukutteleva teini, mielestäni melkein parikymppisen kuuluisi jo olla vähän kypsempi. Usein kiukuttelee ja suuttuu vanhemmilleen, jos joku juttu ei mene niin kuin hän haluaa. Toki tässä ihan appiukollakin on syytä katsoa peiliin, kun ei koskaan ole sanonut tuolle siskolle ei, vaan sisko on aina saanut kaiken mitä haluaa.

Silloin kun mieheni oli nuori, heillä ei mennyt taloudellisesti kovin hyvin. Ikäeron puolesta sisko oli taas niin pieni ettei muista sitä aikaa. Nyt heillä on taas jo pitemmän aikaa mennyt hyvin, joten sisko on tottunut siihen elämäntyyliin, että aina saa uusia vaatteita ja tavaraa yms. kun vaan pyytää. Siis elää todella tuhlailevasti ja isänsä rahoilla.. Mutta se nyt ei ole kuitenkaan ihan minun asiani, mutta lienee osasyy tämän ongelmiin, että appiukko myös mahdollistaa tuollaisen kiittämättömyyden ja kiukuttelun. 

Ap 

Vierailija
14/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin varmaan paikkakuntaa. Hirveä riesa tuollainen.

Vierailija
15/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos asuisitte miehen kanssa kesän anopin luona ja tämä sisko olisi jatkuvasti paikalla. Silloin varmasti olisi vaikea salailla menoja, ja ehkä silloin normaalimpaa onkin, että viettäisitte myös siskon kanssa aikaa,  kun samassa taloudessa asuu. Mutta jos ihan itsenäisesti asuttu niin miten voi niin hankalaa kaksistaan käydä tapahtumissa ilman, että kerrotte niistä siskolle. 

Vierailija
16/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis vielä tarkentaakseni, usein tuo kiukuttelu tapahtuu siis vasta sen jälkeen kun hän on saanut tietää meidän käyneen jossain yhdessä. "Miks ette sanoneet mulle mitään, mäkin oisin halunnut!" ja suuttuu sitten miehelleni, mutta minulle suoraan ei kehtaa kiukutella.

Tämä siis asioista joihin ei ole koskaan aiemmin osoittanut mitään kiinnostusta. Joten tulee sellainen olo ettei oikeasti olisi edes halunnut mukaan sinne jonnekin, vaan suuttuu ettei ylipäätään tarjottu tilaisuutta tulla mukaan. Jos mieheni on kuitenkin ehdottanut hänelle jotain mitä tekisivät, niin sisko on kuitenkin kieltäytynyt, kun kaverit tai niiden kanssa baariin meno on ollut tärkeämpää.

Useimmiten jos olemme sitten jossain kolmestaan, niin sisko vielä viettää melkein koko ajan puhelimellaan, esim. elokuvissa selailee instagramia kesken elokuvan yms. :D En jaksa ymmärtää.

Ap

Vierailija
17/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no miettikää näin päin keskustelu täällä: "Kielsin miestäni kertomasta menoistamme siskolleen!" / "Kielsin miestäni puhumaan siskolleen"

Kuinka monta kommenttia menisi että ap tuomittaisiin kunnon mustasukkaiseksi tyttöystäväksi/vaimoksi? Eihän nyt miehelle voi sanoa kenen kanssa saa jutella whatsappissa ja kenen ei. :-D

Vierailija
18/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kerrotte siskolle menoistanne. Älkää kertoko. Jos suuttuu, se on hänen tunteensa, ei teidän.

Sitäpaitsi useimmat 19-vuotiaat ymmärtävät ihan puhettakin. "Me nyt halutaan mennä tällä kertaa kaksistaan." "Tällä kertaa ei sovi sinua hakea joogatunnille".

Vierailija
19/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis vielä tarkentaakseni, usein tuo kiukuttelu tapahtuu siis vasta sen jälkeen kun hän on saanut tietää meidän käyneen jossain yhdessä. "Miks ette sanoneet mulle mitään, mäkin oisin halunnut!" ja suuttuu sitten miehelleni, mutta minulle suoraan ei kehtaa kiukutella.

Tämä siis asioista joihin ei ole koskaan aiemmin osoittanut mitään kiinnostusta. Joten tulee sellainen olo ettei oikeasti olisi edes halunnut mukaan sinne jonnekin, vaan suuttuu ettei ylipäätään tarjottu tilaisuutta tulla mukaan. Jos mieheni on kuitenkin ehdottanut hänelle jotain mitä tekisivät, niin sisko on kuitenkin kieltäytynyt, kun kaverit tai niiden kanssa baariin meno on ollut tärkeämpää.

Useimmiten jos olemme sitten jossain kolmestaan, niin sisko vielä viettää melkein koko ajan puhelimellaan, esim. elokuvissa selailee instagramia kesken elokuvan yms. :D En jaksa ymmärtää.

Ap

Elätte normaalisti ja teette haluamian e juttuja keskenänne ellette halua seuraa. Kun sitten tulee puhetta ja kiukuttelua, miksi ette pyytäneet mukaan, niin asiallisesti vastaatte vaan että halusitte mennä kahdestaan. Ei tätä pitäisi joutua sen kummemmin perustelemaan ja suora (asiallinen) vastaus on paras. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Ja jos onkin, niin siinä on sitten kasvun paikka siskolla.

Vierailija
20/21 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavaa, mutta olisi mielestäni miehesi asia sanoa siitä siskolleen jotenkin nätisti, ei nolaamistarkoituksessa. Tosiaan voisi auttaa jos saisit poikaystävän hänelle hommattua ;), mutta voi poikkis raukkaa :'(.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan