Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suomalaisen lihottavan ruoan parissa voi laihtua?

Vierailija
08.08.2018 |

Suomalaiset ovat ylipainoista kansaa kuten on moneen kertaan mediassa todettu. Painon kurissa pitäminen on aikamoinen haaste Suomessa ja näen tämän johtuvan suomalaisesta ruokavaliosta. Onko joku keksinyt miten pitää painonsa kurissa Suomessa? Itse en ole vielä onnistunut. Hoikistun vain silloin kun olen ulkomaan työjaksoilla.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä pakko on syödä "suomalaista lihottavaa ruokaa"? Täällä on suuret valikoimat kaupoissa joten voit kyllä ihan itse päättää mitä ruokaa teet ja syöt. Myös annoskokosi päätät ihan itse.

Vierailija
2/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen suositusruokavalio on miltei prosentilleen identtinen  possujen lihotusruokavalion kanssa. Siinä syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syöt sitä samaa ruokaa Suomessa, mitä syöt ulkomailla. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
4/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään sellaista kuin "suomalainen ruokavalio". Paino pysyy kurissa kun ei syö liikaa.

Vierailija
5/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä pakko on syödä "suomalaista lihottavaa ruokaa"? Täällä on suuret valikoimat kaupoissa joten voit kyllä ihan itse päättää mitä ruokaa teet ja syöt. Myös annoskokosi päätät ihan itse.

No annas esimerkkejä kaupasta ostettavista annoksista, jotka eivät lihota?  Toki jos olisi aikaa kotona tehdä kasvisruokia ja keittoja, niin se ratkaisisi osaltaan asian, mutta ei ole aikaa siihen. Terveelliset ruokalajikkeet joutuu kuitenkin tekemään itse. Ulkona edullisesti saa lähinnä burgereita ja pizzaa.

Vierailija
6/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö vähemmän

Vierailija
7/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen keksinyt. Syön välimeren mallin mukaisesti. Paljon mausteita, oliiviöljyä, oliiveja, tomaatteja ja valkosipulia ruuan valmistuksessa. Suomalainen ruoka on mautonta paskaa.

Vierailija
8/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No annas esimerkkejä kaupasta ostettavista annoksista, jotka eivät lihota?  Toki jos olisi aikaa kotona tehdä kasvisruokia ja keittoja, niin se ratkaisisi osaltaan asian, mutta ei ole aikaa siihen. Terveelliset ruokalajikkeet joutuu kuitenkin tekemään itse. Ulkona edullisesti saa lähinnä burgereita ja pizzaa.

Jaa syöt jotain eineksiä. No, saahan kaupasta valmiinakin kasvisruokia, keittoja ja salaatteja.

Vierailija
9/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa syöt jotain eineksiä. No, saahan kaupasta valmiinakin kasvisruokia, keittoja ja salaatteja.

Niitä olen syönyt ja paino nousee. Ilmeisesti suomalaisiin ruokiin lisätään keittoja myöten joitain lisäaineita tms. jotka eivät ole hyväksi aineenvaihdunnalle. 

Vierailija
10/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä olen syönyt ja paino nousee. Ilmeisesti suomalaisiin ruokiin lisätään keittoja myöten joitain lisäaineita tms. jotka eivät ole hyväksi aineenvaihdunnalle. 

No enpä ole itse huomannut vastaavaa. Ehkä syöt niitä liikaa.

Vierailija
11/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2-3 kertaa viikossa punaista lihaa, 2-3 kertaa viikossa kalaa. 1-2 kertaa viikossa kanaa. Käytän paljon riisiä ja perunaa ja jonkin verran pastaa. Urheilua harrastan 2-4 kertaa viikossa. Paino on pysynyt hallinnassa melkein 30 vuotta eli siitä asti kuin pääsin intistä.

En syö suklaata kuin jouluna ja pääsiäisenä, sipseihin en koske ikinä ja pullaa ja keksiä tulee syötyä harvoin.

Suomalainen ruokavalio minun mielestäni. Eikä lihota.

Vierailija
12/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Jauhelihakastiketta ja perunoita, makkarakastiketta ja makaronia, kinkkukiusausta, makaronilaatikkoa, kalapuikkoja!  Aamu ja iltapalaksi tietenkin jugurtta ja vaaleaa leipää.

Ja sitten ihmetellään, miten lihotaan vaikka syödään "kunnon kotiruokaa".

Vierailija
13/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syö suomalaista ruokaa. Suomalainen ruoka tekee sairaaksi. Mene katsomaan itä ja etelä euroopan maaseuduille miten siellä syödään. Vanhat papat niittävät heinää käsin vielä 70v. Siellä syödään puhdasta itse valmistettua luomu ruokaa. Paljon mausteita ja makuja, paljon vitamiineja ja hivenaineita. Viini tehdään itse ja kotipolttoinen. Ei vituta kun syö hyvin ja valtio ei kyttää.

Vierailija
14/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella se on sokeri ja vehnämössö koukku mikä pitää lihavana, luolamies ruokavalio ja paljon liikuntaa voisi toimia usealle.

Vierailija
15/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä paino pysyy normaalissa sillä että teen itse ruoat, käytän paljon kasviksia ja harvemmin esimerkiksi punaista lihaa, annoskoko on maltillinen, liikun jonkin verran ja en syö herkkuja (karkkia, pullaa, keksejä, sipsejä jne.) kuin silloin tällöin.

Vierailija
16/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jauhelihakastiketta ja perunoita, makkarakastiketta ja makaronia, kinkkukiusausta, makaronilaatikkoa, kalapuikkoja!  Aamu ja iltapalaksi tietenkin jugurtta ja vaaleaa leipää.

Ja sitten ihmetellään, miten lihotaan vaikka syödään "kunnon kotiruokaa".

Ja ennen kaikkea miksi näytetään huonolta. Harmaa iho ja suupielet alaspäin. Sitten on huono olla ja kiukutellaan ja onko ihme kun syödään ruokaa nolla ravintosisällöllä. Nälkä lähtee, mutta keho ei vahvistu ruuasta.

Vierailija
17/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syö suomalaista ruokaa. Suomalainen ruoka tekee sairaaksi. Mene katsomaan itä ja etelä euroopan maaseuduille miten siellä syödään. Vanhat papat niittävät heinää käsin vielä 70v. Siellä syödään puhdasta itse valmistettua luomu ruokaa. Paljon mausteita ja makuja, paljon vitamiineja ja hivenaineita. Viini tehdään itse ja kotipolttoinen. Ei vituta kun syö hyvin ja valtio ei kyttää.

Saako etelä-euroopan maaseudulta käsintehtyjä luomueineksiä? Koska eihän ap:lla ollut aikaa mitään muuta syödä.

Vierailija
18/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin huomannut sen, että Suomessa ajattelu pyörii kamalasti ruoan ympärillä eli ihmiset keskittyvät korostuneesti elämään aterialta toiselle syömisiään. Olen elänyt mm. Ranskassa, missä kyllä nautitaan ruoasta paljonkin. Siellä ei silti koko ajan keskitytä ruokaan vaan syödään hyvin silloin kuin syödään.

Suomessa elää joku ihme ajatus, että pitää koko ajan olla syömässä, vähintään 7 kertaa päivässä ja pitää siten insuliinitasot koholla, jotta vain ihan kaikki varastoituisi läskiksi.

Sinänsä en usko ruoassa olevan mitään vikaa. Sitä vain ollaan koko ajan syömässä. Voisi ottaa ajatukseksi vaikka sen, että syö kunnolla silloin kuin syö ja lopun aikaa lopettaa ruoasta unelmoinnin ja seuraavan ruokailun odottelun.

Oikeasti suurimmalle osalle kevyttä konttorityötä tekevälle riittäisi 1-2 ruokailua päivässä ja mielellään lyhyen ajan sisällä. En kuitenkaan usko, että koskaan toteutuu, koska usko jatkuvaan syömiseen on iskostettu syvälle kansan mieliin.

Vierailija
19/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois sokeri, tärkkelys ja jauhot. Eli lopeta näiden päivittäinen syöminen. Kerran viikossa OK:

- Limsa

- Alkoholi

- Hedelmämehut / tuoremehut

- Siiderit

- Leipä

- Pulla

- Makaroni

- Peruna

- Murot ja myslit

Korvaa ne näillä:

- Vesi

- Salaatit

- Vihannekset

Pitäisi onnistua :)

Vierailija
20/35 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin huomannut sen, että Suomessa ajattelu pyörii kamalasti ruoan ympärillä eli ihmiset keskittyvät korostuneesti elämään aterialta toiselle syömisiään. Olen elänyt mm. Ranskassa, missä kyllä nautitaan ruoasta paljonkin. Siellä ei silti koko ajan keskitytä ruokaan vaan syödään hyvin silloin kuin syödään.

Suomessa elää joku ihme ajatus, että pitää koko ajan olla syömässä, vähintään 7 kertaa päivässä ja pitää siten insuliinitasot koholla, jotta vain ihan kaikki varastoituisi läskiksi.

Sinänsä en usko ruoassa olevan mitään vikaa. Sitä vain ollaan koko ajan syömässä. Voisi ottaa ajatukseksi vaikka sen, että syö kunnolla silloin kuin syö ja lopun aikaa lopettaa ruoasta unelmoinnin ja seuraavan ruokailun odottelun.

Oikeasti suurimmalle osalle kevyttä konttorityötä tekevälle riittäisi 1-2 ruokailua päivässä ja mielellään lyhyen ajan sisällä. En kuitenkaan usko, että koskaan toteutuu, koska usko jatkuvaan syömiseen on iskostettu syvälle kansan mieliin.

Näähh syömällä pienempiä ateroita useasti päivässä pidetään aineenvaihdunta käynnissä. Etenkin jos on urheilija. Se juttu on vain juuri päinvastoin mitä sinä sanoit. Sillä on juuri väliä mitä syödään.

Minä syön 3h välein, mutta mun ruokaan ei kuulu valkoinen sokeri, vehnä, limppari etc.

Vähäkalorista ruokaa voi syödä isompia määriä. Siinä viinerissä on 1 aterian verran energiaa. Mä vedän mielummin monta pienempää ateriaa päivässä, ei tarvitse kärsiä nälästä tai olla suupielet alaspäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän