Voiko labroista nähdä alttiuden reumalle???
Kommentit (6)
Mulla on ollut monta vuotta nivelreuma mutta kokeissa ei näy vieläkään mitään, eli tuskin alttiuttakaan...
Eikun minulla selvitellään nyt selkärankareuman mahdollusuutta ja äitini sanoi, että hänellä on aikaa sitten todettu verikokeessa, että saattaa joskus tulla reuma.
hla-b27 katsotaan nyt ekana
Hlab-27, minulla on se positiivinen. Sairastan selkärankareumaa ja fibromyalgiaa. Jos se on negatiivinen se sulkee pois ainakin tuon selkärankareuman.
Voi, itselläni olivat sitrulliinivasta- aineet selvästi koholla ja diagnoosina nivelreuma. Reumatekijä voidaan myös katsoa verestä mutta se voi olla positiivinen myös ihmisellä joka ei koskaan reumaan sairastu. Tulehdusarvo (CRP) ei useinkaan ole reumassa koholla eli reuman toteamiseen tarvitaan lääkäri joka ymmärtää otatuttaa erityiset reumakokeet.
Vierailija kirjoitti:
Hlab-27, minulla on se positiivinen. Sairastan selkärankareumaa ja fibromyalgiaa. Jos se on negatiivinen se sulkee pois ainakin tuon selkärankareuman.
Onko se niin, että silloin ei voi olla selkärankareumaa jos se on nega?
Kauankohan tuon vastauksessa kestää? Jos se on positiivinen niin eihän välttämättä tarkoita reumaa?
Ainakin tumavasta-aineet.