Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eksä yrittää väkisin tutustuttaa minut uuteen puolisoonsa

Vierailija
08.08.2018 |

Eksä yrittää väkisin tutustuttaa minut uuteen puolisoonsa vaikka olen ilmaissut ettei voisi vähempää kiinnostaa. Käyttää lapsia välikappaleena ja kuvittelee, että tekisimme asioita yhdessä lasten kanssa, he uusperheenä koko lapsikatraan kanssa ja minä sitten siinä kolmantena pyöränä. Todella houkuttelevaa. Miten itse toimisit?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ihan kauniisti, että sinä ajattelet heidän elävän omaa elämäänsä ja sinä omaasi. 

Vierailija
2/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano ihan kauniisti, että sinä ajattelet heidän elävän omaa elämäänsä ja sinä omaasi. 

Olen yrittänyt, mutta jompikumpi heistä ei halua luopua ajatuksesta. En tiedä mistä moinen päähänpinttymä on tullut. Ilmeisesti kuvittelevat, että syötän lapsille epäluuloja uudesta puolisosta. Näin en kuitenkaan ole tehnyt vaan hän on saanut aikaan lasten oireilut ihan itse aika eksäni kanssa. Tämä yhdessä tekeminen sitten hälventäisi minun vääriä näkemyksiäni...huoh. Luultavasti haluaisivat keventää myös omaa taakkaansa heidän hoitoviikollaan.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä sitten jutella miehesi kanssa pidemmän kaavan kautta ilman että menee riitelyksi. 

Onko lapsilla paha tilanne?

Vierailija
4/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoat kiireisiin. Sulla on nyt oma elämä!

Vierailija
5/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala utella exällesi uusista miehistäsi ohailevaan sävyyn.

Vierailija
6/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä sitten jutella miehesi kanssa pidemmän kaavan kautta ilman että menee riitelyksi. 

Onko lapsilla paha tilanne?

Yhteisillä lapsilla ei ole mitään konkreettista hätää, mutta uusperheeseen on tehty lyhyellä aikataululla uusia lapsia ilman mitään suunnitelmaa asuintilan ym. riittävyydestä. Ongelma on se, että eksä lopetti yhtäkkiä puhumisen kanssa jos uusi puoliso ei ole mukana keskustelussa tai keskustelu uuden puolison kautta.

t. ap

Vierailija
7/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä on aikataulut kuitenkin sovittu. Ei tarvitse keskustella muusta.

Vierailija
8/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt lapsilta, haluaisiko he sinut mukaan mihin nyt sitten olisittekaan menossa/tekemässä. Ajattele asiaa myös lasten kannalta.

Vierailija
9/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat miehen ja puolisonsa ja elät vain omaa elämääsi. Ei tarvitse olla tekemisissä. Siinähän hoitavat laumansa itse.

Vierailija
10/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai teillä on aikataulut kuitenkin sovittu. Ei tarvitse keskustella muusta.

Aikataulut on sovittu, mutta näistä on aiemmin pystytty vielä sopimaan poikkeuksia kumpaakin hyödyttävästi. Muutenkin olen yrittänyt jotain yhteyttä pitää lasten vuoksi.

Tekivät kuitenkin sellaisen juonen, että eksän uusi puoliso laittoi kiireellisen lasten asioihin liittyvän viestin. Kun laitoin eksälle viestiä, että haluan keskustella niin hän ei vastannut mitään, mutta eksän puoliso soitti minulle ja sanoi ettei eksä halua puhua kenenkään kanssa asiasta juuri nyt. En nähnyt muuta vaihtoehtoa lasten takia kuin tiedustella eksän sukulaisilta mikä juttu tämä on niin sieltä vihjattiin, että pitäisi lähettää sovitteleva viesti eksälle jossa pyydetään keskustelemaan. Tein sitten näin ja seuraavaksi eksä ja puoliso soittivat yhdessä kaiutinpuhelulla ja maalailivat kaikenlaisia heidän kannaltaan ruusuisia suunnitelmia jossa muutan lähemmäs heitä ym. kivaa vaikka olen samassa paikassa asunut jo vuosia ja jonka he olisivat voineet ottaa huomioon asuinpaikkaa valitessa. Tämä tietysti esitettiin lasten edun nimissä.

Aika uskomatonta. En kyllä uskoisi itsekään jos en olisi joutunut kokemaan.

t. ap

Vierailija
11/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestit ja sähköposti käyttöön jos ei muuten onnistu.

Vierailija
12/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaan tee selväksi että lasten asiat hoidat eksän kanssa keskustellen, ja yhteinen tekeminen ei kiinnosta? Kyllä sen luulisi selväksi saavan sanomalla jos eksäsi kuitenkin on täysvaltainen aikuinen?

Vierailija
13/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstiviestit ja sähköposti käyttöön jos ei muuten onnistu.

Olen kokeillut, mutta sekään ei auta. Eksä saa raivareita ja käyttää mykkäkoulua kostona jos laitan lapsiin liittyvistä asioista huomioita vaikka ne olisivat faktoihin perustuvia. Kokee joutuvansa arvostelun kohteeksi. Jos taas kommunikoin vain lasten tapaamisajankohdista, niin olen huomannut että joitain asioita jää hoitamatta jos ei ole yhtään laajempaa yhteydenpitoa.

Ilmeisesti eksä kokee jäävänsä kirjallisessa ja verbaalisessa ilmaisussa alakynteen ja haluaa uuden puolisonsa tukihenkilöksi puheoikeudella näihin keskusteluihin.

t. ap

Vierailija
14/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. En edes halua uskoa, että olisi olemassa ihmistä, joka vastoin tahtoaan suostuu keskustelemaan kaiutinpuheluissa ja edes jatkaa lähemmäs muuttamisesta puhumista kun ei sitä ole tekemässä. Antaa eksän saada raivareita ja olla mykkäkoulussa. Jos ne kohdistuvat lapsiin niin sitten lastenvalvojalle miettimään yksinhuoltajuutta sinulle ja miehelle vain rajattu tapaamisoikeus.

Vierailija
15/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. En edes halua uskoa, että olisi olemassa ihmistä, joka vastoin tahtoaan suostuu keskustelemaan kaiutinpuheluissa ja edes jatkaa lähemmäs muuttamisesta puhumista kun ei sitä ole tekemässä. Antaa eksän saada raivareita ja olla mykkäkoulussa. Jos ne kohdistuvat lapsiin niin sitten lastenvalvojalle miettimään yksinhuoltajuutta sinulle ja miehelle vain rajattu tapaamisoikeus.

Täyttä totta tämä on. En olisi uskonut itsekään vielä viime viikolla. Nyt melkein itkettää. Olen lasten takia mennyt monien rajojen yli, mutta tässä kohtaa jokin naksahti. Järkeni sanoo, että olisi pitänyt vaan lyödä luuri korvaan sen puhelun alussa, mutta olen aina ajatellut etten halua olla niin katkera eronnut ihminen etten pysty puhumaan eksäni kanssa puhelimessa.

Minua myös korventaa, että syytetään lasten edun huomiotta jättämisestä jos en suostu näihin ns. perhetapaamisiin tai muutoksiin asumisjärjestelyissä. Uuden puolison etsinnänkin olen lasten vuoksi laittanut jäihin, mutta kai se on nyt alettava tosissaan yrittämään jos uusi puoliso auttaisi eksää pääsemään harhakuvitelmistaan.

t. ap

Vierailija
16/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt joku etten ole huono ihminen kun en halua suostua näihin eksän suunnitelmiin? Lapsiani rakastan ja olen valmis omalla tavallani ja resursseillani pitämään heistä huolta.

t. ap

Vierailija
17/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selkärankaa, nainen! Sun eksällä ei ole mitään sananvaltaa sinun asioihisi. Pistä viestiä, että lasten asiat hoidetaan tästä lähtien kirjallisesti, muissa asioissa ette ole yhteydessä.

Tajuat itsekin että toimit ihan oikein.

Vierailija
18/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee selväksi että mitö sä haluat, ei tarvitse jollet sä halua joten sano suoraan.

Vierailija
19/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain, että pidetään asialliset välit, yhteinen aika saati muutto eivät kiinnosta. Ja että lasten asiat tulee hoitaa lasten vanhemman kautta. Ystävällisesti ja jämäkästi.

Vierailija
20/22 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yhteisiä lapsia, niin minusta on ihan normaalia tutustua sen ex.n uuteen kumppaniin, ainakin itse haluaisin tietää millaisen ihmisen seurassa lapseni aikaansa viettävät...