Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älypuhelimia käyttäneet, mutta niisstä luopuneet, kokemuksia!

Vierailija
08.08.2018 |

Onko tällaisia ihmisiä ylipäänsä olemassa? Oliko luopuminen helppoa? Miten vaikutti arkeenne tunnette ulkopuolisuutta ilman Whatsappia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin vain sene ttä ennemmin käytän tietokonetta ja tablettia, kuin älypuhelinta jonka saa siis kanssa jatkuvasti köydä liikkeessä siölä ei kestä mitään, menee sekaisin jo että blaa blaa, ja totesin että ihan tabletillakin voi joitaa joitakin asioita samalla tavalla. Etttä blaa blaa sellaisille. Vähemmän tän kanssa tarttee köydä, ja tietääkin enemmän kitä tehdä. Ja koulussa lapseni, ja mä työpaikalla hoidankin jotkut asiat tällaisella tabletilla.

Vierailija
2/11 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totesin vain sene ttä ennemmin käytän tietokonetta ja tablettia, kuin älypuhelinta jonka saa siis kanssa jatkuvasti köydä liikkeessä siölä ei kestä mitään, menee sekaisin jo että blaa blaa, ja totesin että ihan tabletillakin voi joitaa joitakin asioita samalla tavalla. Etttä blaa blaa sellaisille. Vähemmän tän kanssa tarttee köydä, ja tietääkin enemmän kitä tehdä. Ja koulussa lapseni, ja mä työpaikalla hoidankin jotkut asiat tällaisella tabletilla.

Mielestäni tuota ei lasketa, että käyttää yhä tablettia. Onko niitä jotka ovat kokonaan luopuneet? Tuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yläasteellaa ja lukiossa vielä älypuhelin, mutta luovuin siitä jo viisi vuotta sitten. En ole koskaan käyttänyt whatsappia, lähettelen ihmisille tekstiviestejä ja postikortteja

Vierailija
4/11 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuota ei lasketa, että käyttää yhä tablettia. Onko niitä jotka ovat kokonaan luopuneet? Tuskin.

Sori ny vaa, jut mun mielipide on mun mielipide. Et revi siitä. Ps. No kyllä taatusti lasketaan. Älä ruve väittelee.

Vierailija
5/11 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt retro-Nokia ja nettiä käytän tabletilla kotona ja siellä missä verkko on. Whatsappia en ikinä halunnut käyttää, minulle ei sovi olla jatkuvasti yhteydessä kehenkään. Tarvitsen omaa tilaa ja rauhaa. Näin on hyvä.

Vierailija
6/11 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollutkaan Whatsappia, joten en ole ulkopuolisuuttakaan sen puutteesta kokenut. Tavallista puhelinta ei tule näprättyä turhan takia, kun ei ole mitään näpräämisen aihetta. Älypuhelinta oli aina vähän väliä näpelöimässä. Aikaa on nyt enemmän ja paremmin voi keskittyä siihen mitä tekee, kun ei tee mieli tarkistaa sposteja.

Vierailija
7/11 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on älypuhelin mutta en käytä Whatsappia enkä mitään muutakaan sosiaalista mediaa. Facebook on mutta siellä käyn harvoin. En ole missään ryhmissä missään somessa joten älypuhelimen käytön lopettaminen ei kyllä vaikuttaisi siihen mitenkään. Olisi todella rasittavaa jos koko ajan tulisi jotain viestejä joihin pitäisi reagoida.

Vierailija
8/11 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun multa hajosi iPhone 6:sta näyttö, ajattelin että en hankkisi enää älypuhelinta. Ihan vaan koska olen it-alalla ja käytän muutenkin jo työssäni laitteita paljon, pelaan tietokoneella joten ajattelin rauhoittaa muun ajan älylaitteilta. Facebookia, whatsappia jne en ole koskaan käyttänyt, olen epäsosiaalinen ihminen. 

Mutta parin kuukauen päästä tuli kyllä hankittua uusi älypuhelin. Huomasin vaan monia tilanteita joissa sellainen tekee elämästä mukavampaa. Esim:

- menet a la carte ravintolaan yksin syömään. On todella tylsä odottaa sitä ruokaa jos ei ole millä surffata, pelata tms

- vieraassa paikassa, etsit jotain osoitetta. Tulee google mapsia ikävä. Kerran otin kampaamoajan vieraasta kaupunginosasta ja jouduin ihmisiltä kyselemään paikkaa, ja harmitti kun tiesin että jos olisi se älypuhelin, olisin pistänyt googlen vaan opastamaan perille

- Odotellessa jotain, esim. työhön kuuluvaa liiketapaamista, on mukava lukea vaikka kirjoja älykännykällä

- tuli ikävä meditaatiosovellusta (Calm) jota käytin säännöllisesti erityisesti univaikeuksiin, sieltä löytyy aikuisten unitarinoita ja rauhoittavia meditaatioita jotka tehdään illalla ja tarkoituskinn on nukahtaa kesken

Vierailija
9/11 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin vaihtaa iPhonen tuohon Nokian banaaniin. Ei näitä tämän tonnin puhelimen ominaisuuksia tule todellakaan käytettyä tonnin edestä.

Sitäpaitsi banaani on hauska!

Vierailija
10/11 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt retro-Nokia ja nettiä käytän tabletilla kotona ja siellä missä verkko on. Whatsappia en ikinä halunnut käyttää, minulle ei sovi olla jatkuvasti yhteydessä kehenkään. Tarvitsen omaa tilaa ja rauhaa. Näin on hyvä.

Mulla on whatsapp, mutten silti ole jatkuvasti yhteydessä mihinkään.... se on vain edullisempi versio multimediaviestistä. Tai lyhyempi versio sähköpostista. Ja kätevä: voi laittaa kuvat, linkit, liitteet ja muut samaan viestiin, eikä tarvitse avata läppäriä niitä lukeakseen.

Äänet saa pois kun tarvitsee rauhaa, koko puhelimesta...vaikka omat lapsensa jättäisikin äänelliselle tms.

Vierailija
11/11 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin kun havahduin siihen, että heti kun tuli "tylsä" hetki, olin kaivamassa puhelinta laukusta. Kerran unohdin sen kotiin kun menin bussilla asioille. Heti bussissa, mitään ajattelematta käsi oli refleksin omaisesti kaivamassa puhelinta laukusta. No, sitä ei ollutkaan ja huomasin että on jopa ihan mielenkiintoista katsella maisemia, ihmisiä, ja olla ihan omien ajatustensa  kanssa. Sen jälkeen otin vanhan näppäinpuhelimen käyttöön ja huomaan että olen jotenkin rennompi ja kestän sitä "tylsistymistä" jopa nautin siitä. Myös yöunien laatu parani huomattavasti kun en tuijottanut iltaisin puhelimen ruutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi