Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytäisi kauniin laadukkaan neuletakin

Vierailija
07.08.2018 |

joka ei heti nyppyyntyisi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väljempi istuvuus miellyttää ja olet pitkäraajainen ja -selkäinen suosittelen tsekkamaan miesten osastot. Esimerkiksi Espritillä on paljon erilaisia laadukkaita miesten neuleita, valikoima on monipuolinen. Ihmettelen miksi naisille pyritään myymään kuraa (perusneuleet päasiassa huonosti kulutusta kestävää keinokuitua) ja laatua saadakseen on käännyttävä kalliiden erikoistuotteiden puoleen (esim. Alpa). Hämmästyin kun huomasin että vaikka tuolla mainitsemassani Espritissä miesten ihan tavalliset perusneuleet ovat puuvillaa, villaa, merinovillaa tai pellavaa ja hinta melko samankaltainen kuin saman kaupan naisten muovineuleissa. Toki mitään pitsejä tai helmiäisnappeja ei sitten löydy mutta sopii niille joita miellyttää vaatteissa yksinkertaisuus ja selkeys.

Vierailija
22/28 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankaan enää ei saa niin pitkäkuituista villaa, etteikö se muodostaisi nyppyjä/pillinkiä - kaikki on nykyään niin tehotuotettua. Mitä pidempi kuitu, sitä vähemmän nyppyjä. 

Kyllä pitkäkuituista villaa toki edelleen saa. Mutta kuluttajat itse ovat äänestäneet ostokäyttäytymisellään, ja kaiken villan pitää nykyään olla superpehmeää ja kutittamatonta. Se sitten tietenkin nyppyyntyy.

Jos haluaa nypytöntä, pitää valita esim. shetlanninlampaan villasta tehtyä tiukkakierteistä lankaa ja tehdä siitä tiivis, tweed-tyyppinen neule. Ei nyppyynny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos väljempi istuvuus miellyttää ja olet pitkäraajainen ja -selkäinen suosittelen tsekkamaan miesten osastot. Esimerkiksi Espritillä on paljon erilaisia laadukkaita miesten neuleita, valikoima on monipuolinen. Ihmettelen miksi naisille pyritään myymään kuraa (perusneuleet päasiassa huonosti kulutusta kestävää keinokuitua) ja laatua saadakseen on käännyttävä kalliiden erikoistuotteiden puoleen (esim. Alpa). Hämmästyin kun huomasin että vaikka tuolla mainitsemassani Espritissä miesten ihan tavalliset perusneuleet ovat puuvillaa, villaa, merinovillaa tai pellavaa ja hinta melko samankaltainen kuin saman kaupan naisten muovineuleissa. Toki mitään pitsejä tai helmiäisnappeja ei sitten löydy mutta sopii niille joita miellyttää vaatteissa yksinkertaisuus ja selkeys.

Minä ostin viime syksynä tuosta asiasta tuskastuneena kokeeksi H&M:n miestenosastolta tavallisen mustan merinovillaneuleen. Sillä hinnalla en uskonut kovin priimaa laatua saavani, mutta niin vain on hyvänä pysynyt neule, vaikka oli minulla viikottain käytössä syksystä kevääseen. Suosittelen kokeilemaan, etenkin jos vaatebudjetti on syystä tai toisesta hieman pienempi.

Anteeksi aloittaja, tämä ei nyt varsinaisesti vastannut neuletakkikysymykseesi.

Vierailija
24/28 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tuo salaliittoteoriajuttu viittasi siis siihen, että minä en kyllä nähnyt kuvissa mitään ongelman piilottelua. Itseä ärsyttää enemmän, kun kuvat on otettu vain kädet alhaalla roikkuen, koska silloin vaatteiden leikkaus vartalosta ei käy ilmi.

En varmaan ihan tajunnut mitä tuolla pyöriöjutulla tarkalleen tarkoitat, mutta kannattaa laittaa alpalle viestiä asiasta. On profiloitunut asiakasystävälliseksi yritykseksi.

Olen laittanut. Tilasin neuleen jonka palautin ja annoin palautetta. Muuten olisin pitänyt neuleen ja myöhemmin tilannut lisää. Harmittaa kalliit&laaduttomat neuleet jotka nyppääntyy rumaksi äkkiä. Hinta ei ole ongelma jos tuote pysyy hyvänä pitkään. Kashmirin nyppääntymisen ymmärrän koska se on niin pehmeää.

Vierailija
25/28 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natalie kirjoitti:

Odd Mollyllä on ihania.

Minulla on tämä allaoleva malli vaaleansinisenä ja se on tosi hieno. Kehuja satele tämä päällä. Ainoa miinus tuo hinta :(

https://oddmolly.fi/shop-by-category/long-cardigans/crochet-grandma-coa…

Kyllä tuon miinus on se hoito-ohje l kuivapesu ja se ettei tuo ole neule vaan virkkaus.

Suositeltu alpakka voi kutittaa herkkäihoisia.

Vierailija
26/28 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suosinut neuleissa (puseroissa ja takeissa) jo vuosikausia miesten malleja. Se alkoi oikeastaan siitä, kun naisten puserot muuttuivat nakinnahkaisiksi napapaidoiksi. Olin jo silloin napapaitaiän ohittanut, joten pohdin aikani ja suuntasin sitten kulkuni miesten osastolla. Jopa alkoi löytyä valikoimaa. Kirjoneulepuserot ovat kauniita. Takit ovat ryhdikkäitä, tosin melkein kaikki v-aukkoisia, mutta se nyt on pieni "haitta". Hihoissa on himpun verran liikaa pituutta, mutta kun taittaa resorin, niin se on siinä. Jos kiinnityksensä on vetoketju, ei päällepäin edes näe, onko kyseessä naisten vai miesten vaate. Napit ovat tietysti väärällä puolella, mutta kukapa niitä niin tarkkaan syynäisi. En ryhdy luettelemaan tuotemerkkejä tai ostopaikkoja. Jokainen rohkaiskoon itsensä ja astukoon herrainvaatehtimon ovesta sisään ja hämmästyköön runsaita valikoimia!

Vierailija
27/28 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikauppa woollovers.

Vierailija
28/28 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset