Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12228)
Kiitos vinkistä- kaikki Anne Tylerit olen lukenut, yksi lemppareistani. Täytyypä laittaa tilaukseen.
Ronnie Grandellin Itsemyötätunto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fred Vargas - Have mercy on us all. Meinasin hankkia Adamsberg-sarjan suomennettuina fyysisinä kirjoina, mutta näyttävät olevan hinnoissaan antikvaari.fi:n mukaan- tai siis postimaksut ovat. Mukavan piristävän erilaisia dekkareita, epätyypillinen poliisi ja rikokset kaikkea muuta kuin tavanomaisia. Tämä on vasta sarjan kolmas kirja, jota luen, voin suositella lämpimästi. Ääni- ja sähkökirjoina näyttää löytyvän Storytelistä. Kirjailija on tosielämän "Ruth Galloway"; koulutukseltaan arkeologi, joka tutkii viruksia ja keskiaikaisia luita, sivuhomminaan kirjoittaa dekkareita.
Nyt on menossa Neptunuksen sauva. Huuto.netistähän ne löytyi kätevästi pokkareina. Pitää varmaan se uusin ostaa pokkarina myös jossain välissä. Bongasin myös Vargasin Kolme evankelistaa-sarjan, minkä päähenkilöt piipahtivat tuossa Adamsberg-sarjan kolmannessa kirjassa äkkiseltä
Evankelistat ovat myös hauskaa luettavaa.
Sain Tylerin Sinisen langan luettua. Olisin vähän kaivannut tiivistämistä. Ajoittain pidin kovastikin. Ja nuo tulppaanipuut, niiden on oltava kauniita!
Nyt sitten tiiviiseen ilmaisuun eli aloitan kirjan Claire Keegan: Nämä pienet asiat. Tätä on kehuttu! Ja pidin hänen edellisestä kirjastaan. Tätä en kuitenkaan jaksanut erikseen varata vaan sain vasta nyt, kun sattui olemaan kirjaston hyllyssä.
Leah Mercerin Kun kerran kohtasimme.
Lapsen kuolema sysää aviopuolisot pois raiteiltaan.
Kristoffer Kolumbus: Amerikan löytöretken päiväkirja
Tai luin sen juuri.
Jatkan Päätalon "Huonemiehen poika"- kirjaa, kolmas kerta menossa.
Iijoki-sarjan 5 ensimmäistä osaa ovat loistavia.
t: nimim. Assburger
Tove Jansson: Näkymätön lapsi.
En lapsena näitä Janssonin kirjoja lukenut tai niitä ei meillä luettu, tai koulussakaan niistä puhuttu. No, joku kuvakirja taisi kerran olla muumijutuista. Joten aattelin nyt aikuisena pikkasen tutustua.
Ja minä en kyllä yhtään tykkää. En mä ymmärrä miten joku lapsi näistä kiinnostuis, ainakaan muuten kuin kuvakirjoina....
Pavel Tahkovuori & Benjamin Pitkänen : Rakkaat eläimet, joita syömme.
Raakaa todellisuutta jonka me 'unohdamme' broileria tai maitoa ostaessamme ja nauttiessamme.
Ensimmäinen kauramaito ostettu, maistui yhtä hyvältä kuin lehmän maito ruokajuomana.
Lukeminen jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
En lapsena näitä Janssonin kirjoja lukenut tai niitä ei meillä luettu, tai koulussakaan niistä puhuttu. No, joku kuvakirja taisi kerran olla muumijutuista. Joten aattelin nyt aikuisena pikkasen tutustua.
Ja minä en kyllä yhtään tykkää. En mä ymmärrä miten joku lapsi näistä kiinnostuis, ainakaan muuten kuin kuvakirjoina....
Muumipeikko ja suuri tuhotulva on vielä selkeästi lapsille suunnattu, satu.
Sitten kirjat muuttuvat vähä vähältä yhä enemmän filosofisemmiksi ja sarkastisemmiksi.
Loppupään kirjat ovat synkkiä, eivät lastenkirjoja ensinkään.
Tykkään, olen lukenut muumit vasta aikuisena.
t: nimim. Assburger
Guillaume Musso: Joku toinen. Neljäs suomennos tältä ranskalaiselta dekkaristilta. Mielestäni ehkä paras. Nää kirjat on jotenkin itsessään ihania, sellasia kauniita kappaleita joita haluaa pyöritellä käsissään. Ja tyyliltään jotenkin moderneja.
Freida McFaddenin Työkaveri.
Psykologinen trilleri työyhteisöstä.
Colleen Hoover: Verityn varjo. Tiedän kirjailijan mutta en ole lukenut häneltä muita kirjoja. Tämä on psykologinen trilleri. Ihan vetävästi kirjoitettu, vaikea lopettaa lukemista.
Vierailija kirjoitti:
Pavel Tahkovuori & Benjamin Pitkänen : Rakkaat eläimet, joita syömme.
Raakaa todellisuutta jonka me 'unohdamme' broileria tai maitoa ostaessamme ja nauttiessamme.
Ensimmäinen kauramaito ostettu, maistui yhtä hyvältä kuin lehmän maito ruokajuomana.
Lukeminen jatkuu.
Kirja on luettu, vaikuttava. Tänään kauppareissulla mukaan tarttui vegepepperonia ja vege-juustoa.
Katsotaan mihin tää kohdallani johtaa.
Keigo Higashino: Pahan asialla.
Ollut toistaiseksi kiinnostava. Dekkarin keskiössä on murhan motiivin selvittäminen.
Miten kasvattaa kurkkuja opaskirja ja kurpitsan säilöntä.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan muumeja. Ne kuvaa kuulemma Janssonin lapsuuden perhettä. Jotenkin tekoviisaita ja ankeita.
Paul Theraux: Suuri junamatka. Rakastan matkakertomuksia. Tämä alkaa Euroopasta ja jatkuu Aasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Freida McFaddenin Työkaveri.
Psykologinen trilleri työyhteisöstä.
Olipa aika jännä loppuun asti!
Anne Tyler: Sininen lanka. Ilmestynyt jo 10 v sitten mutta suomennettu vasta nyt. Mulla on hänen kirjojaan vielä lukematta aika monta.