Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12232)

Vierailija
11241/12232 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyminen on satunnaista. En lue mitään nykyisin. Vaikeita vuosia.

- ADD

Vierailija
11242/12232 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri lopetin Richard Osmanin uusimman kirjan We Solve Murders. Se ei kuulu Thursday Murders Club -sarjaan vaan aloittaa ihan uuden sarjan uusilla päähenkilöillä. Lähti minusta vähän hitaasti käyntiin, jossain puolenvälin jälkeen sitten olin jo tutustunut kirjan ihmisiin ja aloin olla vähitellen kärryillä siitä, missä mentiin. Vaikka Osman eri henkilöistä nyt kirjoittaakin, tyyli on kuitenkin samanlaista hirtehishumoristista meininkiä ja hurjalla vauhdilla lennellään yksityiskoneella eri puolille maapalloa - sitä ei todellakaan olla nyt pelastamassa. 😁

Kirjan kiitoksissa Osman paljastaa kirjoittavansa seuraavaksi taas torstaiklubista, mutta sen jälkeen palataan murhienratkomistoimisto We Solve Murdersin pariin. Voin minä senkin sitten lukea, sen verran paljon loppujen lopuksi nautin näiden tyyppien seurasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11243/12232 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamos Honka "Punainen verkko". Sain juuri kirjan ja aloitan tänään. Uskon, että mielenkiintoinen.

Vierailija
11244/12232 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anni Kytömäki: Mirabilis 

Olen enemmän äänikirjaihminen, mutta tuo on kirjana. Etenee hitaasti, kun silmälasit eivät ole ajan tasalla. Josko sitten alkaisi taas oikeat kirjat ja lukeminen kiinnostaa, kun saan sopivat lasit. Olin nuorena kirjaston suurkuluttaja.

Mulla sama. Olen lukenut kaikki muut Kytömäen kirjat nikottelematta, mutta tämä on ihan tuubaa. Sekava, masentava (masentavia ovat kyllä kaikki kolme muutakin), hörhöilrvä, tylsä.

Vierailija
11245/12232 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut sukupolvi 

Vierailija
11246/12232 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anni Kytömäki: Mirabilis 

Olen enemmän äänikirjaihminen, mutta tuo on kirjana. Etenee hitaasti, kun silmälasit eivät ole ajan tasalla. Josko sitten alkaisi taas oikeat kirjat ja lukeminen kiinnostaa, kun saan sopivat lasit. Olin nuorena kirjaston suurkuluttaja.

Mulla sama. Olen lukenut kaikki muut Kytömäen kirjat nikottelematta, mutta tämä on ihan tuubaa. Sekava, masentava (masentavia ovat kyllä kaikki kolme muutakin), hörhöilrvä, tylsä.

Jonkinlainen ylimielisyys ja pakotettu, ehkä myös epäaito luonnontunne.

Vierailija
11247/12232 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen loppuun Rebecca F. Kuangin Yellowfacen (suomenkielisenä mutta nimi sama). Kertoo kirjailijasta, joka omii toisen kirjailijan teoksen tämän kuoltua äkillisesti. Tätä mainostettiin hauskana satiirina mutta minulla lukukokemus jäi aika vaisuksi.

Aloitin vielä illalla Anne Tylerin Palmikkoa. Hyvältä tuntuu, tarvitsen nyt tällaista lohtukirjallisuutta kaaosmaiseen maailmaan. Tämä on sellaista perheen, perhesuhteiden tarkastelua.

Kytömäen kirjoja en muuten ole lukenut, jotenkin tuntuu etten ihastuisi niihin. Mutta ehkä vielä joskus kokeilen.

Vierailija
11248/12232 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalker

Vierailija
11249/12232 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne Tylerin kirjoja suosittelen!

Mulla kesken Elly Griffithsin Taikatemppumurhat.

Ensin tuntui vähän tökkivän mutta ihan hyvä lopulta. Aloittaa Brightonin mysteerit- sarjan.

Vierailija
11250/12232 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ernest Hemingway: Nuoruuteni Pariisi.

Hemingwayn kaunokirjalliset teokset eivät ole viehättäneet, mutta ehkä tämä muistelmateos on kivempi. 

Vierailija
11251/12232 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa tuhatsivuinen Aku Ankka

Vierailija
11252/12232 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan lukea Melissa Da Costa: Toivoa versovat päivät.

Vierailija
11253/12232 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tana saapuu Moskovaan. En ole kyseistä klassikkoa aiemmin lukenut. Hämmentävä, mutta mielenkiintoinen teos. En osaa juuri lainkaan Venäjää, olisi varmasti alkuperäisenä vieläkin vaikuttavampi.

Vierailija
11254/12232 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edgar Rice Burroughs: Kuun neito

Tässä noin sata vuotta sitten kirjoitetussa kirjassa Mars-lentoa yrittävät avaruusmatkalaiset, viisi amerikkalaista upseerismiestä, haaksirikkoutuvat Kuuhun, joka yllättäen onkin ontto. Kuun kuoren sisäpinnalla on asuttava maailma, jonka kaksi älyllistä lajia, kentaurimaiset va-gat ja ihmismäiset u-gat syömäkelpoisen riistan puutteessa syövät toisiaan, va-gat kuolleita lajitovereitaankin. Va-gat ottavat vangiksi päähenkilön ja hänen verivihollisensa sekä kauniin u-gaprinsessa Nah-ee-lahin, jonka päähenkilö auttaa kanssaan pakenemaan.

Vierailija
11255/12232 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppler: Unissakävelijä

Just aloitin. Tyypillistä Keppleria. 

Vierailija
11256/12232 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristin Hannahin Sodan sisaret.

Amerikkalaisten sairaanhoitajien kokemaa Vietnamin sodassa.

Just aloitin, paksu kirja. 

Vierailija
11257/12232 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sain laikusta Suomalaiset sähkökitaristit!

Vierailija
11258/12232 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Vihinen: Valkoinen susi. Dekkarisarjan kolmas osa. Katoin jo, että tää on saanut huonompia arvosteluja kuin kaksi ekaa osaa. Muistaakseni tykkäsin ekasta osasta enemmän kuin tokasta. No, selailemalla sitten, jos ei innosta.

Vierailija
11259/12232 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Richard Osmanin Ratkomme murhia. Tästä joku jo kirjoittikin, uuden dekkarisarjan avaus siis ja odotan samaa leppoisaa ja hupaisaa meininkiä kuin hänen aiemmassa sarjassaan.

Vierailija
11260/12232 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Kontula: Kadonneen järjen metsästys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä