Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12217)
Nick Cave: Kun aasintamma näki Herran Enkelin.
Tämä olikin tappeleva kaveri, mutta sain aloilleeen - itse vikuroin. Olen opiskellut kirjallisuutta ja uskontotiedettä ja lukenut raamatun, mutta kyllä tässä tarkkana sai olla koko ajan. Hieno kirja, hieno artisti.
Tuli mieleeni, että koskakohan Aki Yrjänältä tulisi lyriikkaa ja J. Marikaiselta novellikokoelma?
Deborah Levyn Kuumaa maitoa.
Ihan alussa vasta, en osaa sanoa onko hyvä.
Debbie Harry: Face it. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Tämä olikin tappeleva kaveri, mutta sain aloilleeen - itse vikuroin. Olen opiskellut kirjallisuutta ja uskontotiedettä ja lukenut raamatun, mutta kyllä tässä tarkkana sai olla koko ajan. Hieno kirja, hieno artisti.
Tuli mieleeni, että koskakohan Aki Yrjänältä tulisi lyriikkaa ja J. Marikaiselta novellikokoelma?
Olen hirveä Nick Cave fani, monesti tavannut hänet ja Blixan. Yrjänäkin on tuttu. Olen myös uskontotieteilijä. Caven kirjankin ostin heti kun se suomennettiin. Hänestä on muuten tulossa dokumentti. Rakastan kuunnella hänen pojan laulavan Deep Water, löytyy Youtubesta.
Kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Jätin Satu Rämön Hildurin kesken. Yli puoleenväliin pääsin ja toivoin että se muuttuisi hyväksi jossain kohtaa, koska on ollut niin esillä myydyimpien pokkarien ja kirjojen joukossa. Aivan totaalisen tylsä eikä tuo dekkarigenreen mitään omaperäistä. Kerronta, hahmot ja tapahtumat ovat kaikki kuin Pirkka-talouspaperia. Enkä edes ole mikään dekkarien suurkuluttaja mutta minulle kirjassa ei ollut mitään mielenkiintoista. Ainoa mikä olisi voinut olla omaperäisyyden lähde, oli tapahtumapaikka Islanti, joka on itselle tuntematon ja josta kirjailija voisi kertoa hyvin kun kerran asuu siellä.
Ennen tätä kirjaa kuuntelin Tara Westoverin Opintiellä-kirjan. Se taas oli todella hyvä. Kirja on omaelämäkerta, jossa yhdistyy sekä kertojan vaikeuksien ja luopumisten kautta voittoon-tyyppinen tähänastinen elämä sekä erittäin hyvä kerronta. Suosittelen!
Bookbeat tyrkyttää tuota Rämön kirjaa jatkuvasti. Ärsyttää niin, että en lue sitä ikinä.
Suosittelen sellaista kuin Vera Vala, Milanossa liikutaan, päähenkilö suomalainen. Kivaa vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Luulin jo että löysin uuden herkun Outi Pakkasen Yöpuisto-romaanista, mutta onkin aika rasittavan toisteinen ja seksistinen. Mm. eräs henkilö ajattelee ensihuuman jälkeen miehestään että tämä halusikin naisesta vain ilmaisen kodinhoitajan. Ehkä joku vielä haluaa mutta kuulostaa faaraonaikaiselta.
Lisäksi toistellaan loputtomasti Kaivopuistoa, Tehtaankatua ja muita Helsingin katuja jotenkin itsetarkoituksellisesti.
Mä en voi sietää sitä Anna Lainetta. Tykkään kuitenkin Pakkasen kirjan maisemista.
Leena Lehtolaisen joku viimeaikainen kirja. En saa sitä millään luettua, mutta kun periaate on aina ollut, että kirjat luetaan loppuun, kun on aloitettukin, niin...puoli sivua joka ilta ja sitten tulee jo uni. Onhan se oikeastaa aika kätevää. Säästyy unilääkkeet.
Kyllä on Lehtolaisesta aika ajanut ohi. Ottaisi edes hieman epäsovinnaisemmat päähenkilöt. Christiekin vaihtoi välillä kontekstia ja päähenkilöitään.
Vierailija kirjoitti:
Monte Criston kreivi, on kyllä hyvä, vaikka olenkin aika alussa. Mielenkiintoinen ja hyvin vetävä juoni.
Tämä oli aivan huippu.
Vierailija kirjoitti:
Deborah Harknessin Time's Convert. Olen lukenut The All Souls -trilogian ja tämä on jatkoa niille. Laiskottaa enkä saa luettua niin nopeasti kuin haluaisin. Siksi täällä kirjoittamassa kirjasta sen sijaan, että lukisin sitä:)
Kirjassa on noitia, demoneja ja vampyyrejä. Nykyaikaa ja historiaa. Tätä kirjaa lukiessa pitäisi tarkistella netistä 1700-luvun tapahtumia, nykyisten Yhdysvaltojen itsenäistymistä. Puutteellinen historiantietämykseni vaikeuttaa kirjan tapahtumiin paneutumista. Kirjailija on historioitsija ja osaa elävöittää menneen. Mutta jos kiinnostuu tästä kirjasta, kannattaa aloittaa All souls -trilogiasta. Eka osa (Discovery of Witches) on käännetty suomeksi nimellä Lumottu.
Kuulostaa hyvältä. Noidat, Yhdysvallat ja 1700-luku kiinnostaa.
Joona Roth, Tuntematon aliupseeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hirveä Nick Cave fani, monesti tavannut hänet ja Blixan. Yrjänäkin on tuttu. Olen myös uskontotieteilijä. Caven kirjankin ostin heti kun se suomennettiin. Hänestä on muuten tulossa dokumentti. Rakastan kuunnella hänen pojan laulavan Deep Water, löytyy Youtubesta.
Kaikkea hyvää sinulle.
Lähde deitieille ;)
Heather Morris: Kolme sisarta.
Auschwitzin tatuoijan tekijän toinen keskitysleireille sijoittuva kirja. Erittäin koskettava, suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deborah Harknessin Time's Convert. Olen lukenut The All Souls -trilogian ja tämä on jatkoa niille. Laiskottaa enkä saa luettua niin nopeasti kuin haluaisin. Siksi täällä kirjoittamassa kirjasta sen sijaan, että lukisin sitä:)
Kirjassa on noitia, demoneja ja vampyyrejä. Nykyaikaa ja historiaa. Tätä kirjaa lukiessa pitäisi tarkistella netistä 1700-luvun tapahtumia, nykyisten Yhdysvaltojen itsenäistymistä. Puutteellinen historiantietämykseni vaikeuttaa kirjan tapahtumiin paneutumista. Kirjailija on historioitsija ja osaa elävöittää menneen. Mutta jos kiinnostuu tästä kirjasta, kannattaa aloittaa All souls -trilogiasta. Eka osa (Discovery of Witches) on käännetty suomeksi nimellä Lumottu.
Vähän asian vierestä, mutta oletko katsonut All souls-trilogiasta tehtyä sarjaa? Utelen siksi, että itse yritin katsoa sarjaa ja jotenkin se tökki. Olen miettinyt olisivatko kirjat parempia? Lähinnä tarina kiinnostaisi sen suomalaisen noidan takia.
En ole sarjaa katsellut mutta kirjoista tosiaan tykkäsin. Suomalainen noita Satu oli rankka tapaus vaikka ei mikään päähenkilö. Lue se Lumottu, jatka siitä englanniksi jos tarinan jatko jää vaivaamaan.
Nora Roberts: Heräämisen aika
Oma käsikirjoitus(?).
Reilut 140 sivua "kasassa" kirjaimellisesti, ja homma uhkaa levitä ulottumattomiin.
Jenny Kangasvuon Hiukset takussa. Kertoo polyamoristisesta ihmissuhdesuhdesekamelskasta jopa raikkaasti. Seksi on yksinkertaista mutta kun ne pahuksen tunteet sotkevat kaiken. Tapahtuu suurimmaksi osaksi Oulussa, välillä käydään Lapissa. Paljon taitavaa ja aidon oloista murredialogia. Aika woke mutta tykkään silti.
Vierailija kirjoitti:
Leena Lehtolaisen joku viimeaikainen kirja. En saa sitä millään luettua, mutta kun periaate on aina ollut, että kirjat luetaan loppuun, kun on aloitettukin, niin...puoli sivua joka ilta ja sitten tulee jo uni. Onhan se oikeastaa aika kätevää. Säästyy unilääkkeet.
Kyllä on Lehtolaisesta aika ajanut ohi. Ottaisi edes hieman epäsovinnaisemmat päähenkilöt. Christiekin vaihtoi välillä kontekstia ja päähenkilöitään.
Meillä on sama unilääke.
J. T. Ellisonin Metromurhat.
Ei ole kaksinen, nappasin kierrätyshyllystä ja huomasin että on sarjan toinen osa.