Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12238)
Ismo Leikolan, Suo , kuokka ja Hollywood. Aivan huippuhyvä etenkin äänikirjana.
Suosittelen+++
Thomas Mann: Buddenbrookit
Luin tämän kirjan vuosia sitten ja samoihin aikoihin tuli tv:stä Thomas Mannista ja hänen perheestään kertova mielenkiintoinen ohjelma. Toivon näkeväni myös sen joskus uudestaan. Molemmat hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen+++
To oli niin hyvä! Ihana Ismo
niilo lauttamus-vieraan kypärän alla. kuvaus nuorista miehistä jotka lähtivä 1941 saksaan sotaoppia saamaan.
luin ensimmäisen kerran ollessani 9vuotias.nyt 40vuotta myöhemmin muistaa vielä monia tapahtumia.
Ensimmäinen osa Lucinda Riley: seitsemän sisarta
Macdonell, Vedic Reader Stuiduille
Valikoima Rgvedan (rigveedan, hindujen VT:n) hymnejä (suukta: su-ukta, hyvin-murjaistu) , mm. Hymn of Creation, naasadiiya-suukta.
Äyts stix stix!
Käteeni osui Kaari Utrion Oppinut neiti, jonka olen lukenut joskus aikaisemminkin. Sama asia kuin aikaisemminkin ärsyttää eli kirjassa on liikaa sellaista jaaritusta, joka ei vie tarinaa yhtään eteenpäin. Näissä viimeisissä epookkiromaaneissa on kaikissa sama vika. Utrio perusti oman kustantamon, ja kun välistä puuttuu pätevä kustannustoimittaja, joka käy läpi käsikirjoituksen ja karsii epäolennaiset jorinat pois, ovat kirjat rasittavia lukea. Olen toki kiinnostunut historiasta, mutta liika on liikaa, varsinkin kun kyse on viihdekirjallisuudesta. Kolmasosan voisi karsia pois eikä lukunautinta kärsisi, vaan pikemminkin paranisi.
Neanderthalensis kirjoitti:
Ihna...ihan vierestä, mutta miten te keskeytätte hyvän kirjan ja ryhdytte nukkumaan?
Siinä vaiheessa kun kirja kopsahtaa nenälle, niin on pakko sammuttaa valot ja luovuttaa.
Jörn Lier Horstin Kadonnut Felicia.
William Wisting- dekkari.
Kuuntelin Julian Sanctonin Pimeän ja jään vangit, Belgican matka antarktiseen yöhön -kirjan.
Se oli erittäin mielenkiintoinen tositarina 1897 Belgiasta lähteneestä kolmimastoisesta höyrylaivasta Etelänavalle. Mukana oli myös nuori Roald Amudsen. Matkasta löytyy kaivelemalla netistä kuvia ja itse kirjassa niitä voi olla. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen+++
Kirja oli hyvä varsinkin kun Ismo luki sen ihan itse. Vähän siinä oli liikaa saarnaamista, mutta muuten tarina oli hieno ja tunnistan lähes kaikki jutut, kun olen itsekin samoilla kulmilla asunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robert Galbraithin Sysimusta sydän.
Hankala lukea sängyssä kun on niin paksu ja painava, 1054 sivua.Sain juuri luettua Don Delillon kirjan Hiljaisuus, 99 sivua. Sopiva sängyssä luettavaksi, takakannen tekstin mukaan pieni, mutta painava romaani.
Kiinnostaisi tietää alapeukuttajalta, miksi et pitänyt tuota kirjaa lukemisen arvoisena? Minussa se herätti paljon ajatuksia, joita pyörii vieläkin päässäni.
Pako helvetistä, Ishikawa Masaj
Vierailija kirjoitti:
Pako helvetistä, Ishikawa Masaj
tosi hyvä
Max Seeck: Loukko. Just aloitin. Mukavasti menee viikonloppu.
Katsoin juuri elokuvan Hytti nro 6. Minusta ihan hyvä elokuva. Voin samaistua siihen monessa kohtaa. Jotenkin sellainen sympaattinen elokuva minusta. Toisaalta vähän sekava ja asiat jäävät katsojan tulkinnan varaan. Olisin kaivannut sellaista syvällisyyttä enemmän.
Nyt täytyy kysyä, kun alkoi se Rosa Liksomin Hytti nro 6 kirja kiinnostaa, että mitä olette pitäneet siitä? Jos joku on lukenut. Mietin eroaako elokuvasta kovin paljon. Elokuvasta jäi ihan hyvä olo, mutta jos kirja on paljon synkempi ja aiheet raskaampia niin se ei ehkä minua kiinnosta. Molemmista (elokuva ja kirja) saa halutessaan kertoa ajatuksensa.
Katja Ketun kirjoittama Ismo Alangon elämänkerta, Alangon kertomaa Hassisen Koneen, Sielun Veljien ja Alangon soolouran värikkäistäkin vaiheista ja biisien synnystä.
Joo. Jostain syystä murteen tavaaminen syö täysin mielenkiintoni nyt. Ärsyttävää, kun kyseessä on lukupiirin valinta.