Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin erikoiseen tilanteeseen. Vatsataudin ja kuumeen kourissa äitini luona minulle tarjottiin luettavaksi Tuija Lehtisen Tuhansien aamujen talo.
Samalla reissulla siskoni avautui ja näytti IG -kulttuuria.
En ihmettele mielenterveysongelmia. Ymmärrän chick flickin mainiosti, mutta en ymmärrä paskaa kirjallisuutta ja Metalla työskenteleviä myyjiä.
Mitä tarkoittaa Meta?
Eikö se ole Facebookin uusi nimi? Tai ainakin jotain sinne päin.
Vierailija kirjoitti:
Rannan Tuulia kirjoitti:
James Bowen: Katukatti Bob.
Sydämeenkäyvä tarina kissasta ja narkkarista. Kirjan perusteella tehty elokuva tuli Yleltä loppukesällä. Kun luin, että myös kirja on olemassa, se oli "pakko" haalia luettavaksi.
Elokuvaa en ole nähnyt, mutta kirjat olen lukenut. Todella vaikuttava tosikertomus siitä, miten lemmikki voi antaa elämälle tarkoituksen ja auttaa jälleen uskomaan elämään. Minä en jaksaisi masennuskausia ilman kissaani. Hän tuli elämääni juuri silloin, kun kaikki valo tuntui katoavan. Hän on iloni ja valoni joka ikinen päivä. Eläimillä on parantava voima.
Olen nähnyt itse Bobin ja Jamesin Lontoon Covent Gardenissa.
Vierailija kirjoitti:
Andalusian sateenkaari (Krista Niittyaho). Viihdyttävä mutta sivumääränsä takia pitkä lukuaika jos ei ole monta tuntia päivässä aikaa.
Pakko kysyä tähän liittyen, että onko kirjan ja kirjailijan nimi oikein? Yritin etsiä kirjaa ja kirjailijaa enkä löytänyt mitään tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin erikoiseen tilanteeseen. Vatsataudin ja kuumeen kourissa äitini luona minulle tarjottiin luettavaksi Tuija Lehtisen Tuhansien aamujen talo.
Samalla reissulla siskoni avautui ja näytti IG -kulttuuria.
En ihmettele mielenterveysongelmia. Ymmärrän chick flickin mainiosti, mutta en ymmärrä paskaa kirjallisuutta ja Metalla työskenteleviä myyjiä.
Mitä tarkoittaa Meta?
Eikö se ole Facebookin uusi nimi? Tai ainakin jotain sinne päin.
Kiitos, että viitsit vastata. En ole facebookissa enkä muissakaan vastaavissa, joten en näistä tiedä.
Kirjastosta on lainassa Satu Pihlajan Aikaansaamisen taika.
Kirja on edistynyt aika huonosti. Teksti on tiivistä asiaa lähes joka lauseessa ja tosi raskasta luettavaa sen takia. Parempi olisi ostaa kirja itselle ja alleviivaten lukea se, jos meinaa, että jotain jää siitä käteenkin, koska asiaa on niin rutosti, ettei puoliakaan luetusta edes muista. KIrjaan liittyykin ilmeisesti joku tehtäväkirja myös, jota en kumminkaan löytänyt mistään. Mitään erityistä kirjassa ei ole, vaan samoja asioita ja vinkkejä löytyy monista muista vastaavista kirjoistakin ja ihan netinkin artikkeleista, erilaisilta hyvinvointisivustoilta. Tusinatavaraa siis.
Pendergast, Valkoinen tuli. Kaikista Pendergast kirjoista jännittävin ja kauhistuttavin. Sherlock Holmes fanit saavat nauttia täysin rinnoin... mm. näin on tätä teosta kuvailtu.
Vierailija kirjoitti:
Pendergast, Valkoinen tuli. Kaikista Pendergast kirjoista jännittävin ja kauhistuttavin. Sherlock Holmes fanit saavat nauttia täysin rinnoin... mm. näin on tätä teosta kuvailtu.
Lisäyksenä vielä, kirjan ovat kirjoittaneet Douglas Preston ja Lincoln Child.
Håkan Nesserin Sukujuhlat. Huikean jännittävä ja karmivakin kirja.
Sitä vaan ihmettelen, kun Nesserin kirjoissa aina sataa! Kun luin edellisen kirjan, joka sijoittui Maardamiin (kuvitteellinen kaup.) niin siellä satoi aina, niin eiköhän tässäkin Ruotsiin sijoittuvassa kirjassa taas sataa koko ajan, ja jostain syystä se pitää aina mainita. Ja oli mikä vuodenaika tahansa, sama sää, kesät talvet. No tämä nyt ei kirjaa toki huononna. Hiukan vain toivoisi aurinkoakin kirjan henkilöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andalusian sateenkaari (Krista Niittyaho). Viihdyttävä mutta sivumääränsä takia pitkä lukuaika jos ei ole monta tuntia päivässä aikaa.
Pakko kysyä tähän liittyen, että onko kirjan ja kirjailijan nimi oikein? Yritin etsiä kirjaa ja kirjailijaa enkä löytänyt mitään tietoa.
Omasta päästä keksitty kirjailija ja kirja.
Kioskikirjallisuutta ja ah!, niin ihanan nostalgista!
Sydän-sarjan n:o 6 / 1971: "Yhden naisen mies"
- Salaa jokainen nainen toivoo, että hänen miehensä olisi yksin hänen, jakamaton. Ikävä vaan, että heitä on niin harvassa - vai onko...
Hanya Yanagiharan Pieni elämä.
En meinaa päästä alkua pitemmälle vaikka olen himolukija.
Kannattaako yrittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rannan Tuulia kirjoitti:
Sydämeenkäyvä tarina kissasta ja narkkarista. Kirjan perusteella tehty elokuva tuli Yleltä loppukesällä. Kun luin, että myös kirja on olemassa, se oli "pakko" haalia luettavaksi.
Elokuvaa en ole nähnyt, mutta kirjat olen lukenut. Todella vaikuttava tosikertomus siitä, miten lemmikki voi antaa elämälle tarkoituksen ja auttaa jälleen uskomaan elämään. Minä en jaksaisi masennuskausia ilman kissaani. Hän tuli elämääni juuri silloin, kun kaikki valo tuntui katoavan. Hän on iloni ja valoni joka ikinen päivä. Eläimillä on parantava voima.
Bob menehtyi 13. kesäkuuta vuonna 2020 jäätyään tuntemattomaksi jääneen kuljettajan auton alle. Bobin oletetaan olleen noin 1415 vuoden ikäinen kuollessaan. Tämän muistoksi kissaa muistuttava patsas pystytettiin Islington Greeniin.
Voi miten surullista 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rannan Tuulia kirjoitti:
Bob menehtyi 13. kesäkuuta vuonna 2020 jäätyään tuntemattomaksi jääneen kuljettajan auton alle. Bobin oletetaan olleen noin 1415 vuoden ikäinen kuollessaan. Tämän muistoksi kissaa muistuttava patsas pystytettiin Islington Greeniin.
Voi miten surullista 😢
Siis 14 - 15 vuoden ikäinen
Vierailija kirjoitti:
Håkan Nesserin Sukujuhlat. Huikean jännittävä ja karmivakin kirja.
Sitä vaan ihmettelen, kun Nesserin kirjoissa aina sataa! Kun luin edellisen kirjan, joka sijoittui Maardamiin (kuvitteellinen kaup.) niin siellä satoi aina, niin eiköhän tässäkin Ruotsiin sijoittuvassa kirjassa taas sataa koko ajan, ja jostain syystä se pitää aina mainita. Ja oli mikä vuodenaika tahansa, sama sää, kesät talvet. No tämä nyt ei kirjaa toki huononna. Hiukan vain toivoisi aurinkoakin kirjan henkilöille.
Olen itsekin kirjoittanut ja juuri sadesää inspiroi minua eniten. Jos kuvaa draamaa tai jotain jännittävää, niin siihen sade aina sopii taustaksi hyvin, koska se luo tiettyä tunnelmaa. Jos aina vaan sataa, niin sitä jo vähän ihmettelen. Oisko sitten niin, ettei kirjailija ole muutakaan keksinyt.
Myös kauhu- ja jännitysleffoissa tulee yleensä pimeä ja huono sää, kun alkaa tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
John Steinbeckin "Oikutteleva bussi". Ostin junalukemiseksi kirppikseltä eurolla enkä ihan ehtinyt lukea matkan aikana. Huomenna sitten loput parikymmentä sivua. Hienoa ihmiskuvausta ja amerikaanaa.
Steinbeck on ikisuosikkini. Lue joskus myös kirja, Travels with Charley. Lähihistoriaa 60- luvun Jenkeistä. En tiedä onko käännetty Sumeksi.
Mulla on monta kirjaa kesken.Rohmuan niitä aina kirjastosta kilokaupalla eikä sitten huvita lukea kun kirjoittelen tänne.
Pahuuden jälkeen. Miten toipua narsistisesta parisuhteesta
Kirjoittanut Riina-Maria Metso
Vierailija kirjoitti:
Mulla on monta kirjaa kesken.Rohmuan niitä aina kirjastosta kilokaupalla eikä sitten huvita lukea kun kirjoittelen tänne.
Minä myös varaan ja sitten lainaan liikaa kirjoja. Osan luen, osan palautan lukematta. Nytkin on pakasteessa 4 kirjaa. Toin ne eilen kirjastosta. Pakastan kirjoja pari päivää. Pelkään luteita 😬
Vierailija kirjoitti:
Ruth Druartin Viimeinen yö Pariisissa.
Sodanaikaisen epäitsekkään teon seuraukset.
Kiitos vinkistä. Maailmansodat kiinnostaa, varsinkin juutalaiset ja vastarintaliike.
Anna-Leena Perämäki: Anne Frank ja hänen kohtalosisarensa.
Kirja ei ole kovin hyvin kirjoitettu, kielivirheitä ja sekavia lauseita riittää. Helene Berristä ja Anne Frankista ei kerrota mitään uutta, ja löytyipä Anne Frankia käsittelevästä luvusta asiavirhekin. Siinä väitetään, että Anne vietti ensimmäisen kerran joulua vasta piilopaikassaan, mutta Carol Ann Leen kirjan mukaan Frankin perheellä oli tapana viettää joulua jo aiemmin. Elisabeth Kaufmannista, Isabelle Jesionista ja Anita Meyeristä kertovat luvut ovat todella kiinnostavia, koska en tiennyt heistä aikaisemmin yhtään mitään. Näiden kolmen takia tekee mieli suositella tätä kirjaa palstan lukijoille.