Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12239)
Mika Hentusen Elossa Washingtonissa! Sattumalta osui silmään kirjastossa, enpä edes tiennyt, että Mika Hentunen on kirjoittanut kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen M. C. Beatonin dekkareita Hamish Macbethistä, pikkupaikkakunnan poliisimies joka on hyvä myös ratkaisemaan murhia. Hirveä murre siellä Skotlannissa, mutta ymmärtää kyllä kun vähän pinnistelee.
Samalta kirjailijalta on pitkä sarja Agatha Raisin -nimisen yksityisetsivän pikku romaaneja.
Tulee vähän mieleen kun lapsena luki kasapäin Blytonin Viisikoita ja niitä muita lapsietsiväsarjoja.
Vähän ohi aiheen, mutta hyvin löyhästi M.C. Beatonin kirjoihin perustuva TV-sarja Ylämaan Kettu on ihan loistava.
Ready Player One (Ernest Cline). Loistavan leffan innostamana. Fantastinen kirja tähän mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Kate Quinnin Timanttisilmä. Tositarinaan perustuva neuvostoliittolaisen tarkka-ampujan tarina.
Kiitos tiedosta! Olen hänen muut kirjansa lukenut ja heti laitoin kirjastoon varauksen tästä.
Sain juuri loppuun Pauliina Rauhalan Synninkantajat. Oli aika raskasta luettavaa koukeroisen kielen takia. Ja muutenkin vähän pettymys.
Läckberg ja Fexeus, Kultti. Jännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Läckberg ja Fexeus, Kultti. Jännitystä.
Näiden edellinen eli Mentalisti oli ainakin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin erikoiseen tilanteeseen. Vatsataudin ja kuumeen kourissa äitini luona minulle tarjottiin luettavaksi Tuija Lehtisen Tuhansien aamujen talo.
Samalla reissulla siskoni avautui ja näytti IG -kulttuuria.
En ihmettele mielenterveysongelmia. Ymmärrän chick flickin mainiosti, mutta en ymmärrä paskaa kirjallisuutta ja Metalla työskenteleviä myyjiä.
En tiedä tajusinko viestiäsi oikein. Eli et pidä yhtään tuosta kirjasta. Itse voin silti kirjoittaa, että luin nuorena melkein kaikki Tuija Lehtisen kirjat ja pidin oikeastaan kaikista. Minusta hyviä kirjoja. Tosin jos nyt vähän vanhempana lukisin niin ehkä en enää saisi niistä niin paljon irti. Eräät kirjat on ollut silti pakko lukea vielä uudestaan. Pitäisi joskus lukea muitakin. Harmi, kun monessakaan kirjastossa ei enää niitä ole. Vielä 2010-luvulla oli ne kaikki kirjat luettavissa kirjastossa.
Akwaeke Emezin Makeaa vettä. Todella raastava ja ajatuksia herättävä, melko lyhyt romaani, joka käsittelee dissosiatiivista identiteettihäiriötä (= sivupersoonahäiriötä) hieman erilaisesta näkökulmasta. Suosittelen!
James Bowen: Katukatti Bob.
Sydämeenkäyvä tarina kissasta ja narkkarista. Kirjan perusteella tehty elokuva tuli Yleltä loppukesällä. Kun luin, että myös kirja on olemassa, se oli "pakko" haalia luettavaksi.
Rannan Tuulia kirjoitti:
Sydämeenkäyvä tarina kissasta ja narkkarista. Kirjan perusteella tehty elokuva tuli Yleltä loppukesällä. Kun luin, että myös kirja on olemassa, se oli "pakko" haalia luettavaksi.
Elokuvaa en ole nähnyt, mutta kirjat olen lukenut. Todella vaikuttava tosikertomus siitä, miten lemmikki voi antaa elämälle tarkoituksen ja auttaa jälleen uskomaan elämään. Minä en jaksaisi masennuskausia ilman kissaani. Hän tuli elämääni juuri silloin, kun kaikki valo tuntui katoavan. Hän on iloni ja valoni joka ikinen päivä. Eläimillä on parantava voima.
Kysymys kaikille niille, jotka ovat lukeneet Tolstoin Sodan ja rauhan. Miten selvisitte niistä kaikista nimistä? Kun samaa tyyppiä saatetaan kutsua monella eri nimellä. Miten siitä nimien sekamelskasta saa mitään tolkkua? Puhumattakaan lukemattomista henkilöistä? Kannattaako aloittaa?
Omalla lukupöydällä C.S. Lewis: Suuri avioero
(ei kerro avioerosta vaan helvetissä olevien ihmisten vierailusta taivaaseen)
Vierailija kirjoitti:
Rannan Tuulia kirjoitti:
Elokuvaa en ole nähnyt, mutta kirjat olen lukenut. Todella vaikuttava tosikertomus siitä, miten lemmikki voi antaa elämälle tarkoituksen ja auttaa jälleen uskomaan elämään. Minä en jaksaisi masennuskausia ilman kissaani. Hän tuli elämääni juuri silloin, kun kaikki valo tuntui katoavan. Hän on iloni ja valoni joka ikinen päivä. Eläimillä on parantava voima.
Kiitos tuosta lisäyksestä, että tämä Katukatti Bob on todellakin tositarina.
Vierailija kirjoitti:
Mux
Siis piti kirjoittaa että Muks!
Ruth Druartin Viimeinen yö Pariisissa.
Sodanaikaisen epäitsekkään teon seuraukset.
Andalusian sateenkaari (Krista Niittyaho). Viihdyttävä mutta sivumääränsä takia pitkä lukuaika jos ei ole monta tuntia päivässä aikaa.
Thomas Bernhard: Gehen
Huikea älyn ja omalaatuisen huumorin taidonnäyte!
Niklas Natt och Dag: 1795. Hyvä mutta karsea kuten aiemmat 1793 ja 1794.
Thalia Hibbert: Get a life, Chloe Brown