Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12239)
Vierailija kirjoitti:
Aloitin Amanda Vaara: Routavaurioita. Muut Villa Venla -sarjan kirjat on olleet viihdyttäviä, tämä ei oikein lähde käyntiin...
Sain tämän luettua. Olen myös tykännyt sarjasta, mutta tämä uusin oli pettymys. Enemmänkin ylipitkä synopsis kuin valmis romaani. Tapahtumat olivat jotenkin irrallisia, mainintoja että sitten kävi näin, vaikka kyse on juonellisesti isoistakin asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin Amanda Vaara: Routavaurioita. Muut Villa Venla -sarjan kirjat on olleet viihdyttäviä, tämä ei oikein lähde käyntiin...
Sain tämän luettua. Olen myös tykännyt sarjasta, mutta tämä uusin oli pettymys. Enemmänkin ylipitkä synopsis kuin valmis romaani. Tapahtumat olivat jotenkin irrallisia, mainintoja että sitten kävi näin, vaikka kyse on juonellisesti isoistakin asioista.
Minä mietin, onko vika minussa kun kirja ei "tunnu miltään". Aivan sama, vaikka näitä kohtalokkaita käänteitä tapahtuu, ei ole tunnesidettä henkilöhahmojen elämään. Mutta taitaa olla tekstin tyyli muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin, onko vika minussa kun kirja ei "tunnu miltään". Aivan sama, vaikka näitä kohtalokkaita käänteitä tapahtuu, ei ole tunnesidettä henkilöhahmojen elämään. Mutta taitaa olla tekstin tyyli muuttunut.
Ainakin se tuntui keskeneräiseltä. Selittävä runko, mutta puuttui oikeastaan kaikki tunne, paitsi Venlan tuntemukset mieshenkilöiden houkuttavuudesta tai houkuttamattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se tuntui keskeneräiseltä. Selittävä runko, mutta puuttui oikeastaan kaikki tunne, paitsi Venlan tuntemukset mieshenkilöiden houkuttavuudesta tai houkuttamattomuudesta.
Odotin parempaa. Amanda Vaara eli Niina Hakalahti on kuitenkin julkaissut kymmenen romaania ja opettanut kirjoittamista. Luulisi jopa rutiinitekstin olevan taitavampaa.
Leonard Ravenhill : Miksi herätys viipyy.
Kirja toruu itsekkäitä kristittyjä. Ja kertoo Hyvästä Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Cathy Kellyn Rakkauden kielioppi.
Aika hömpältä vaikuttaa mutta luenpa kuitenkin.
Kolmen naisen elämäntarinaa.
Ihan hyvä loppujen lopuksi.
Seeck ja Kepler mielestäni turhan väkivaltaisia.
Ihanan pitkä ketju, vaikka en toki kokonaan jaksanut lukea. Mukava huomata, että ihmiset vielä lukevat kirjoja. :D
Itsellä loppusuoralla Lisa Taddeon Animal. Rankka, mutta hieno ja koskettava kuvaus vähän marginaalissa elävän traumataustaisen naisen elämästä. Saman kirjoittajan Three Women kosketti myös.
Piti hankkia Malory Towers -kirjoja kun sarjasta julkaistut osat katsottu areenasta. Yhdistää äitiä ja tyttäriä sarja ja kirjat.
Myös samantapainen kirja on Jenny Colganin Welcome to the school by the sea. Tyttöjen sisäoppilaitos tapahtumapaikkana, mutta nykyaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on lukenut "homoteemaisia" kirjoja tai tietää jonkun aiheeseen liittyvän niin kertokoon sen. Kiitän jos joku viitsii vastata. Itseä vaan aihe kiinnostaa ja välillä pyrin lukemaan siihen liittyvää. Kirjoja joita olen jo lukenut ovat Pieni elämä ja Maurice. Muita ei sitten enää oikein olekaan. Voi olla myös englanniksi. En halua sotkea ketjua, mutta päätin nyt viestin laittaa jos jollekin tulee jokin kirja mieleen. Olen tänne muita kirjoja jo laittanut paljon.
Anja Kaurasen Arabian Lauri, AnttinHolman Järjestäjä ja Kaikki elämästä(ni).
Ap
Homo-teemaan myös Jonas Gardellin trilogia Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin.
Jonas Gardellin 1980-luvun Tukholmaan sijoittuva trilogia kuvaa gay-yhteisöä ja sitä, miten aids kylvi kuolemaa näiden rakkaudennälkäisten nuorten miesten piirissä.
En ole ehtinyt itse vielä lukea, odottaa vuoroaan tuossa pöydän kulmalla. Aiemmin olen kyllä Gardellin muita teoksia lukenut - erityisesti Jenny kosketti - ja tykännyt kovasti.
Ja meidän sateenkaarinuori on tykännyt Casey McQuistonin Red, White & Royal Blue - kirjasta. Tätäkään en itse ole lukenut. Ehkä enemmän ns. nuorten kirja, mutta voi toki olla hyvä silti.
Pave Maijasen elämäkerta kesken. Todella mielenkiintoisen, en tiennyt miten monessa on ollut mukana, vaikka olen vielä aika alkumetreillä.
En ole kaunokirjallisuuden ammattikuluttaja lainkaan, mutta olen lukenut tässä kahta filosofisempaa romaania/novellia: "Zen ja moottoripyörän kunnossapito" ja "Kirjoituksia kellarista".
Vierailija kirjoitti:
Kjell Westö: Tritonus.
Luin tämän kirjan pari vuotta sitten, kun kirja ilmestyi. Jo silloin ajattelin, että tämä täytyy lukea joskus uudestaan.
Toivottavasti olet lukenut myös muut Westön kirjat. Ehdottomasti yksi lempikirjailijoistani. Omat suosikkini ovat Gå inte ensam ut i natten (olisikohan Älä käy yöhön yksin tms. suomeksi) ja Hägring 38. Ihan timanttia nämä.
Jessica Fellowes: Mitfordin juttu
Kuvauksen mukaan Fellowesis Mitford sarjassa Agatha Christie kohtaa Downton Abbyn. Mitford sarjan neljäs on nyt menoss, enkä millään ole löydätynyt Dowtonin glamouria ja Christien mukanaan vievää jännitystä. Ehkä kirjat nojaavat liikaa todellisuuteen, varsinkin tämä neljäs, joka sijoittuu aikaan vähän ennen toista maailmansotaa ja on siten liian poliittinen
Mirkka Lappalaisen tuore Smitten. Kiehtova tositarina 1600-luvulta!
Marja- Liisa Vartion Hänen olivat linnut.
Ninni Schulman: Älä kerro kenellekään. Hagfors sarjan neljäs osa. Ihan ok luettavaa dekkarinälkään. Olen lukenut sarjan aiemmatkin osat.
Tuula Karjalainen: Tove Jansson - Tee työtä ja rakasta
Vierailija kirjoitti:
Marja- Liisa Vartion Hänen olivat linnut.
Tuosta kirjasta on myös tehty elokuva. Siitä mieleeni jäi tämä repliikki: Teidän kätenne olivat yhtäaikaa kissan selässä!
Oli mustasukkainen tyyppi, joka sanoi tuon todisteena puolisonsa uskottomuudesta.
Abby Jimenez:Part of your world
Kyllikki Saari.
Tuomo Keskisarja.