Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12239)
Pääministerin morsian.
Laatukirja. Loistavaa ja sujuvaa tarinankerrontaa, uskomaton vuosisadan rakkaustarina.
Aloitin ylistetyn kulttiteoksen Infinite Jest. Pettymykseksi teos on jättänyt aika kylmäksi. Ei sen vuoksi, että pitäisin David Foster Wallacea huonona kirjoittajana. Erittäin taitava hän on, mutta sanat eivät vain puhuttele millään tasolla minua. Johtuneeko sitten siitä, etten ole koskaan tuntenut olevani erilaisten kulttuuri-ilmiöiden vanki tai minulta olisi puuttunut rohkeutta uida vastavirtaan tuntematta ahdistusta. Toisaalta voin hyvin kuvitella, että samaistumista kokeva nostaa hänet messiaan tasolle.
Jari Sinkkonen Kiintymyssuhteet elämänkaaressa. Alku on hyvin luettelomainen. Toivottavasti paranee loppua kohti.
Helmi Krohnin ihmeellinen elämä
Risto Harisalon Organisaatioteoriat
Oppimispäiväkirja pitäis naputtaa; saisi ehkä 6op
Pia Leinon Aarteidesi aikakirjat. Alku oli mukaansatempaavaa ja kiehtovaa. Mutta loppua kohden tuli kirjailijalle kiire. Tarinan loppuosa oli hatara. Tosi harmi, kun olen tykännyt aiemmasta tuotannosta kovasti.
Antti Holman Kaikki elämästäni. Olen yrittänyt lukea sitä jo ikuisuuden ja edelleen olen alle puolen välin. Kirjassa ei siis ole mitään mikään, olen vaan valitettavan huono lukemaan kirjoja. Haluaisin sanoa, että olen inhimoinen lukija, mutta todellisuudessa olen enemmän kompaktimman tekstin ystävä.
"Mestari ja Margarita" ~Mihail Bulgakov
Vierailija kirjoitti:
Pääministerin morsian.
Laatukirja. Loistavaa ja sujuvaa tarinankerrontaa, uskomaton vuosisadan rakkaustarina.
Kertooko se Markuksesta vai Sabinasta?
Mulla on kaksi kirjaa kesken; Ilkka Remeksen Kremlin nyrkki ja Morten A. Strøksnesin Merikirja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi kirjaa kesken; Ilkka Remeksen Kremlin nyrkki ja Morten A. Strøksnesin Merikirja.
Mitä mieltä olet Merikirjasta? Kannattaako laittaa lukulistalle?
Roswellin avaruusolennon haastattelu - Matilda O'Donnel MacElroy
Aloitin Amanda Vaara: Routavaurioita. Muut Villa Venla -sarjan kirjat on olleet viihdyttäviä, tämä ei oikein lähde käyntiin...
Vierailija kirjoitti:
Alan Bennettin Epätavallinen lukija. Joka kertoo Iso-Britannian kuningattaresta, joka innostuu lukemisesta mutta mistä hovin lähipiiri ei innostu.
Kuningatar: "Miksi ihmiset välittäisivät siitä, mitä luen? Kuningatar lukee. Ei heidän muuta tarvitse tietää. Kuvittelisin kaikkien vain sanovan että entäs sitten."
Kuningattaren yksityissihteeri: "Lukeminen on eristäytymistä. Vetäytymistä tavoittamattomiin. Tuntuisi mukavammalta, jos harrastus ei olisi niin... itsekäs?"
Minusta tuo on mainio kirja. Hauskoja sitaatteja saisi paljon. Tulee mieleen sekin kohta kun kuningatar yritti lukea ja vilkuttaa vaunuissa samaan aikaan, ja puoliso murjotti. Parlamentin avajaisiin oltiin muistaakseni matkalla.
Agatha Christien Eikä yksikään jäänyt henkiin.
Olen lukenut tämän joskus teininä ehkä 30 vuotta sitten. En muistanut murhaajaa ja kirja oli paljon jännempi ja kylmäävämpi kuin ajattelin.
Aucshwitzin tanssija, Edith Eger, todella koskettava tositapahtumista kertova kirja, holokaustin läpikäynyt ja siitä täpärästi selviytynyt nainen. Välillä todellakin kylmiä väreitä nostattava. Ihmiskunta ei opi, taas elämme sotaisia epäinhimillistä aikoja aivan lähellä meitä
Vierailija kirjoitti:
Aloitin Amanda Vaara: Routavaurioita. Muut Villa Venla -sarjan kirjat on olleet viihdyttäviä, tämä ei oikein lähde käyntiin...
Ihmeellistä jorinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Max Seeck Loukko aloitin juuri, edelliset Jessica Niemet olleet loistavia.
Mitä mieltä?
T. Kommentoija nro 7725
Kerro mullekin.
Mitä mieltä?
T. Kommentoija nro 7725