Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12245)
Aislinn Hunter, Mitä meille jäi
Ihan hyvä kirja eri naisten elämästä ja siitä miten heidän elämänsä meni. Käsittelee elämää ja menneisyyden vaikutuksia kaikkeen. Ei mikään iloinen kirja kuitenkaan. Poistomyynnistä tämäkin.
Risto Isomäki, Viiden meren kansa.
Sven Lokka Missä on muuttolinnun kotimaa.
Ajankohtainen kirja juuri nyt, Muurmannin suomalaisten kohtaloista Stalinin vainoissa.
Tuire Malmstedt Mykkä taivas. Jatko-osa kirjalle Pimeä jää. Psykologista trilleriä.
Vierailija kirjoitti:
Stephen Kingin laitos.
Tuo onkin aika jännä kirja. Luin pari vuotta sitten, jäi kyllä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Melanie Rae Thon Pelon lapset (Sweethearts)
Poistomyynnistä ostin. Olen lukenut vasta puolet, mutta minusta hieno kirja. Kertoo nuoresta intiaanitaustaisesta pojasta joka ajautui jo nuorena rikoksiin. Asui koko nuoruutensa rangaistuslaitoksessa. Pääsee sieltä pois aikuistuttuaan ja lähtee takaisin kotikyläänsä jossa siskonsa asuu. Päättää siskonsa kanssa karata sieltä pois. Samalla kirja kertoo niiden ihmisten menneisyydestä ja kohtaloista. Intiaanien menneisyydestä yleensäkin. Välillä kertojana on myös siskosten mykkä täti ja välillä heidän äitinsä. Lukemista helpottaa sukupuu kirjan alussa, josta voi tarkistaa kuka meni kenenkin kanssa naimisiin. Kirjassa maininta, että perustuu tositapahtumiin. Hyvin uskottavaa tekstiä minusta ja voi hyvinkin olla totta. Jos tälläiset aiheet kiinnostavat niin suosittelen tätä jos jostakin kirjastosta vielä löytyy. Taidan olla ainoita joita kiinnostaa tälläiset, kun tämäkin jo poistomyynnissä.
Tämä oli hyvin surullinen kirja omalla tavallaan. Loppu ei yllättänyt. Kertoo hyvin intiaanitaustaisten ongelmista Usassa. En usko, että nykyäänkään asiat ovat kovin paljon paremmin. Moni asuu kurjissa oloissa ja on köyhä. Päihteitä käytetään ja on rikollisuutta. Samoin sillä on eroa kuka on toivottu lapsi. Tässä kirjassa oli monta ei toivottua lasta ja se näkyi kaikessa. Kuulemma todenperäinen ja uskon kyllä sen.
Kazuo Ishiguro: Pitkän päivän ilta
Näin sen kirjakaupassa noin kolme viikkoa sitten ja muistin lukeneeni siitä ja elokuvasta hyviä arvioita, kun ne olivat uusia.
Kotona yllätyin, kun huomasin, että sekä kirja että elokuva ovat jo niin vanhoja, kirja vuodelta 1989 ja elokuva 1990-luvulta.
Se sai miettimään ajan kulua omassakin elämässä ja ihmiskohtaloita. Jouduin keskeyttämään lukemisen heti alussa sen aiheuttaman tunteen takia.
Pääsin sitten yli siitä tunteesta ja nyt olen lukenut kirjasta melkein puolet.
Torey Haydenin Satutettu lapsi.
Markku Ropposen Kuhala-sarja
Muutama kymmenen tietokirjaa, siis jokusen kielikirjan.
Vierailija kirjoitti:
Fred Vargas: Hyisiä aikoja.
Olen lukenut kaikki Fred Vargasin kirjat, mitä olen käsiini saanut. Omaperäisiä kirjoja, mahtavaa huumoria.
Pidän kovasti, odottelen, josko pian ilmestyisi uusi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä joitakin vuosittaisia kesäkirjoja?
Mitä tarkoitat?
Kirjoja, joita luette kesälomalla ja olette lukeneet aiemminkin kesällä?
.
Luen tietyt kirjat uudelleen noin 10 vuoden välein pitäisi tarttua Täällä pohjantähden alla- trilogiaan mutta nyt ei juuri taida innostaa. Tartun varmaankin hyviksi havaittuihin dekkareihin. Christie sekä Maigretit eivät petä. Ajattelin myös lukea Viisikkoja.
Minä juuri luin Pohjantähteet uusiksi, koska appi-vainaan kirjahyllystä ne löysivät tiensä meille. Olisinkohan viimeksi lukenut ne kolmisenkymmentä vuotta sitten? Vavahduttavaa tekstiä alusta loppuun. Kakkoskirja pääaiheenaan sisällissota ja miten siihen päädyttiin olisi suotavaa kaikkien lukea juuri nyt, se aihe kun tuntuu olevan kipeän ajankohtainen. Analogia nykyaikaan on nähtävissä. Ei ihme, että Andersson kaipailee miljonääriveroa.
Täällä Pohjantähden alla - suomalainen sukusaaga vailla vertaa.
Juha Ahvio: Vihreä valhe, erittäin ajnkohtainen ja mielenkiintoinen.
Et sinä (vielä) kuole. Kari Hatamäen mielenkiintoinen kirja ensihoitajan työstä sekä suomessa että ruotsissa.
Sain jokin aika sitten loppuun Pirjo Tuomisen Puutalokaupungin naiset ja nyt olen palannut saman kirjailijan parikymmentä vuotta sitten ilmestyneeseen romaaniin Vihreät oksat, jossa liikutaan osin samalla paikkakunnalla kuin yllä mainitussakin romaanissa, mutta aikajana on pidempi.
Mulla on kesken Mooses Mentulan Toiset meistä. Yllätyksellinen tarina asuntonsa vangiksi jääneestä miehestä, joka vapautuu mielikuvituksensa voimalla. Tykkään kirjoista, joissa kaikkea ei ole pureskeltu valmiiksi, vaan saa itse käyttää aivoja. Tämä tuntuu sellaiselta.
Sodan oikeussäännöt.