Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät äänikirjana.
Millainen tämä on?
Ihan huippuhyvä. Moniulotteinen, muistan lukiessani ajatelleeni, että tästä olisi saanut kirjoitettua useammankin kirjan. Omasta mielestäni yksi parhaista lukemistani suomalaisista kirjoista.
Kiitos, otan listalle seuraavaksi.
Gregg Olsen, Äitimme oli sarjamurhaaja
Tosikertomus Yhdysvalloista. Kolme sisrusta selviää hengissä pahoinpitelevän äitinsä kanssa, mutta kolme äidin ystävää ei selviä. Sairas minäkuva, manipuloiva käytös ja kaunis ulkonäkö mahdollistivat vuosikymmenten kamaluudet. Siskot haluavat kertoa tämän, ettei kukaan joutuisi enää heidän äitinsä uhriksi, kun tämä pääsee tänä vuonna vankilasta.
Arne Dahl, Jäänlähtö
Ikuisen nuoruuden haave saa aikaan kymmenien ihmisten uhraamisen. Dahl kirjoittaa maskuliinisesti, päähenkilöyksityisetsivistäkin hän käyttää sukunimiä, vaikka nämä ovat yhteisen lapsen vanhempia. Tämä kirja ei onneksi ollut niin julma, kuin Dahlin edelliset, mutta paha olo tästäkin jäi.
Vierailija kirjoitti:
Aimy Suiter Clarke: Uhri 11. Saas nähdä pystynkö lukemaan, vaikuttaa niin jännittävältä. Minulla tulee todella herkästi uniin kirjat, varsinkin jos luen juuri ennen nukkumaanmenoa.
Nyt on luettu. Koukuttava ja jännittävä, voin suositella.
Katariina Vuori: Kasvun paikka.
Kuuntelen äänikirjana. Paikoin unettavaa ja toistaa itseään, ehkä tapahtumat olisivat tulleet selviksi vähemmälläkin jaarittelulla. Paikoin en ole varma, pitäisikö tämän olla hauska. Pakko kai lukea loppuun kun olen jo loppusuoralla. Toivon jotain yllättävää. Ihanaa tunnelmointia ja rauhoittavaa kuunneltavaa kyllä.
Cara Hunter, Jäljettömiin
Dekkarisarjan ensimmäinen kirja etsiväkomisario Adam Fawleystä. Kahdeksanvuotias Daisy katoaa perheen lastenjuhlien aikaan. Kukaan ei tiedä mitään, kaikilla on jotain salattavaa.
Julia Quinn, Kirjeystävä , Bridgerton-sarjan 5.osa
Leppoisaa luettavaa Lontoon seurapiireistä 1800-luvulta, myös Netflixistä saatavana.
Carlos Ruiz Zafon: Henkien labyrintti
Carole Angierin Sebald-elämäkerta Speak, Silence.
Vierailija kirjoitti:
Katariina Vuori: Kasvun paikka.
Kuuntelen äänikirjana. Paikoin unettavaa ja toistaa itseään, ehkä tapahtumat olisivat tulleet selviksi vähemmälläkin jaarittelulla. Paikoin en ole varma, pitäisikö tämän olla hauska. Pakko kai lukea loppuun kun olen jo loppusuoralla. Toivon jotain yllättävää. Ihanaa tunnelmointia ja rauhoittavaa kuunneltavaa kyllä.
Kuuntelin väkisin loppuun 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Max Seeck, lukenut putkeen Uskollinen lukija, Pahan verkko ja aloittanut Kaunan.
Olen lukenut vasta sen ensimmäisen, oli kyllä hyvä esikoisteos nuorelta mieheltä! Ja kyllä, aion lukea ne kaikki.
Nämä oli hyviä, luin nopeassa tahdissa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Anna Jansson - Varjo kannoillasi, aika ahdistavaa luettavaa.
Tykkäsin tästä, ei heti arvannut loppuratkaisua. Myös saman sarjan ensimmäinen kirja Katoavat jäjet oli hyvä.
Juuri lukaisin lapsille hankkimani Stevensonin "Aarresaaren".
Olin itse lukenut viimeksi lapsena.
Olipas hienoa henkilökuvausta aikalaisekseen, luonteen heikkouksia ja pahuutta, inhimillisiä pilkahduksia pöyristyttävissäkin roistoissa...
Ei yhtään niin köykäinen seikkailu, kuin muistelin.
Minulla on huono tapa, luen samanaikaisesti vuorotellen useita kirjoja. Nyt on menossa:
Juhani Niemi, "Kulttuuripamaus, matkalla Ruotsissa".
Hannu Mäkelä, "Ruhtinas unelmain mailla".
Hanne-Vibeke Holst
"Min mosters migrän".
Vierailija kirjoitti:
Minulla on huono tapa, luen samanaikaisesti vuorotellen useita kirjoja. Nyt on menossa:
Juhani Niemi, "Kulttuuripamaus, matkalla Ruotsissa".
Hannu Mäkelä, "Ruhtinas unelmain mailla".
Hanne-Vibeke Holst
"Min mosters migrän".
Minäkin luin yhtä aikaa Aarressaren kanssa Päätalon Iijoki-sarjan kuudetta osaa "Loimujen aikaan".
Aina, kun Päätalon kirjan yhtäläisyydet tähän päivään(kuvaa Talvisodan syttymistä edeltävää ja talvisodan alun aikaa) alkoivat ahdistaa, hyppäsin majatalo Admiral Benbow:hun, kuunari Hispaniolalle tai Luurankosaarelle.
En muuten löytänyt merkintää suomentajasta "Aarresaaresta".
Huomioni kiinnittyi outoihin sanoihin, kuten "nelinryömin".
"Laskeuduin nelinryömin ja konttasin..."
Kirja on Otavan julkaisema ja painettu 2012.
Jussi Adler-Olsen: Vartija
Murhadekkarisarja Osasto Q 6. osa
Ei ehkä alansa parhaimmistoa, mutta menettelee.
Marko Hautala: Kuolleiden valssi. Novellikokoelma.