Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12265)

Vierailija
1741/12265 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiona Bartonin Lapsi. Puolivälissä ja on hyvä.

Vierailija
1742/12265 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/12265 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korson kriminaalit

https://www.adlibris.com/fi/kirja/korson-kriminaalit-9789522894670

Ton voisi kyllä ostaa. Räikkösen kirjaa luen nyt.

Vierailija
1744/12265 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shakespearen näytelmä "Julius Caesar"

Aiemmin olen lukenut Hamletin, Romeon ja Julian sekä McBethin.

Vierailija
1745/12265 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. J. Jacobs: Kunnon mies - Kuinka tavoittelin täydellistä terveyttä

Jenkkitoimittaja tutustuu erilaisiin terveysväittämiin ja vuoden ajan pyrkii seuraamaan erilaisia terveysohjeita. Ihan hauska, kevyen humoristisella otteella kirjoitettu.

Vierailija
1746/12265 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingmar Bergmanin Laterna Magica. On ollut kesken jo pitkään, on niin helvetin tylsä etten jaksa lukea edes paskalla käydessäni. Lapsuuskuvaukset ihan okei, muu evvk.

Katsoin Fanny&Alexanderin jälleen kerran monta viikkoa sitten ja siitä tuli mieleen, että mullahan on toi omaelämäkerta hyllyssä, mutta en ollut koskaan lukenut. No en lue uudestaan.

Vierailija
1747/12265 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary Higgins Clark: En sua silmistäin saa.

Sellainen tusinadekkari; ei ihan kuraa, mutta ei hyväkään.

Lukisin paljon enemmän kuin nuo e-kirjaputiikit saa julkaistua teoksia. Nyt tulee luettua vähän kehnompaakin kirjallisuutta, mutta olen vain niin tykästynyt e-kirjojen mukavuuteen, kuukausimaksulla.

Vierailija
1748/12265 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ingmar Bergmanin Laterna Magica. On ollut kesken jo pitkään, on niin helvetin tylsä etten jaksa lukea edes paskalla käydessäni. Lapsuuskuvaukset ihan okei, muu evvk.

Katsoin Fanny&Alexanderin jälleen kerran monta viikkoa sitten ja siitä tuli mieleen, että mullahan on toi omaelämäkerta hyllyssä, mutta en ollut koskaan lukenut. No en lue uudestaan.

Mä oon lukenut tuon, mutta eipä kyllä jäänyt paljoa mieleen :D Muistan vain etäisesti, että Bergman kertoi jotain lastenhoitajastaan – en kyllä ole varma, muistanko väärin...

Mun tekin ihan hirveesti mieli jouluna katsoa Fanny ja Alexnader. Mä oon muuten tutustunut siihen aivan ensimmäiseksi kirjana, joka on tehty elokuvan/sarjan perusteella.

Ap

Vierailija
1749/12265 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen kingin uinu uinu lemmikkini

Vierailija
1750/12265 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariette Lindstein: Ehdoton valta

En ole dekkareiden tai trillereiden suurin ystävä (ehkä yhden vuodessa tai kahdessa saatan lukea), mutta tässä kiinnostaa se, että teos pohjautuu kirjailijan omiin kokemuksiin Ruotsin skientologien parissa.

Lindstein oli parikymmentä vuotta liikkeen johtopaikoilla, kunnes lopulta onnistui pakenemaan ja irtautumaan lahkosta. Teos on ainakin pintapuolisesti fiktiivinen, mutta se sisältää runsaasti hänen omia kokemuksiaan ja pyrkii näyttämään, miten lahkon psykoginen ote yksilöön syntyy ja pitää otteessaan. Olen vasta sivulla 88/ 492, joten en osaa vielä sen kummemmin analysoida teosta. Aihepiiri ja tositausta houkuttelivat tsekkaamaan. Kirjalle on tulossa jatkoakin.

Vierailija
1751/12265 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jean Hegland, Suojaan metsän siimekseen

Kirja ilmestyi jo  1998, mutta on ajankohtainen nyt. Kaliforniassa on sivilisaatio romahtanut, sähkö ja bensa loppuneet, ihmiset kuolevat virustauteihin ja rikollisuus rehottaa. Syytä tähän ei kerrota, vihjaillaan sodasta Euroopassa, Kiinasta jne. Päähenkilöinä on kaksi siskosta, jotka jäävät kahdestaan metsätilalle äidin kuoltua syöpään ja isän moottorisahaonnettomuudessa. He oppivat viljelemään ruokaa, saavat vettä purosta jne. Toinen sisko raiskataan ja hän synnyttää pojan. He pakenevat syvemmälle metsään turvaan ihmisisltä. "Ehkä joskus kerron pojalleni, että oli sähköä ja ihmiset kukivat istuallaan, hän kuuntelee ihmeissään".

Ilmastonmuutoksesta kirjoittaja ei puhu, mutta muuten Amerikan katastrofin hän osaa ennustaa.

Hyvä kirja!

Vierailija
1752/12265 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaaneja en ole lukenut koskaan loppuun, jos ei ole pakotettu (äidinkielentunneilla esim), koska... en tiedä miksi. En jaksa keskittyä. Puuduttavan tylsää joka kerta.

Kaikenlaista muuta luen kyllä. Juuri nyt kesken Rikoksen uhrin käsikirja (Leena-Kaisa Åberg), Maailmankaikkeus (Asko Palviainen) ja Pentti Mälkösen orgaaninen kemia sekä arkkipiispa Mäkisen pyöreiden kunniaksi tehty "Hän joka on, kirja Jeesuksesta".

Vierailija
1753/12265 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouni Hynysen Karjalainen ruletti.

Vierailija
1754/12265 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenz Siegfried, Hiljaisuus

Vierailija
1755/12265 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeanin valinta, Derek Humphry

"... voimallinen vetoomus vapaaehtoisen eutanasian puolesta"

Vierailija
1756/12265 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bill Bryson: Notes from a Small Island

Vierailija
1757/12265 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. J. Finn: The woman in the window

Vierailija
1758/12265 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hessen Lasihelmipeli.

En ymmärrä Hessen "teinimainetta". Ok. Mäkin luin Arosuden ja em. teoksen teininä, mutta...

Lyriikan puolelta T.S. Eliotia. Vessassa Tauno Palon muistelmat

Kotimaisuusasteesta: Maarit Verrosen novelleja; Härmäoutoa

Seuraavana jonossa John Kennedy Toolen Typerysten salaliitto. Kirjoitti tämän ja 16v. Neonraamatun... sitten itsari.

Voin vilpittömästi suositella. En itsaria.

Lukemisiin.

Vierailija
1759/12265 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Heikkilä: Lääkkeetön elämä

Suosittelen!

Vierailija
1760/12265 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V.A.Koskenniemen Kootut runot