Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Vierailija kirjoitti:
Korson kriminaalit
https://www.adlibris.com/fi/kirja/korson-kriminaalit-9789522894670
Ton voisi kyllä ostaa. Räikkösen kirjaa luen nyt.
Shakespearen näytelmä "Julius Caesar"
Aiemmin olen lukenut Hamletin, Romeon ja Julian sekä McBethin.
A. J. Jacobs: Kunnon mies - Kuinka tavoittelin täydellistä terveyttä
Jenkkitoimittaja tutustuu erilaisiin terveysväittämiin ja vuoden ajan pyrkii seuraamaan erilaisia terveysohjeita. Ihan hauska, kevyen humoristisella otteella kirjoitettu.
Ingmar Bergmanin Laterna Magica. On ollut kesken jo pitkään, on niin helvetin tylsä etten jaksa lukea edes paskalla käydessäni. Lapsuuskuvaukset ihan okei, muu evvk.
Katsoin Fanny&Alexanderin jälleen kerran monta viikkoa sitten ja siitä tuli mieleen, että mullahan on toi omaelämäkerta hyllyssä, mutta en ollut koskaan lukenut. No en lue uudestaan.
Mary Higgins Clark: En sua silmistäin saa.
Sellainen tusinadekkari; ei ihan kuraa, mutta ei hyväkään.
Lukisin paljon enemmän kuin nuo e-kirjaputiikit saa julkaistua teoksia. Nyt tulee luettua vähän kehnompaakin kirjallisuutta, mutta olen vain niin tykästynyt e-kirjojen mukavuuteen, kuukausimaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Ingmar Bergmanin Laterna Magica. On ollut kesken jo pitkään, on niin helvetin tylsä etten jaksa lukea edes paskalla käydessäni. Lapsuuskuvaukset ihan okei, muu evvk.
Katsoin Fanny&Alexanderin jälleen kerran monta viikkoa sitten ja siitä tuli mieleen, että mullahan on toi omaelämäkerta hyllyssä, mutta en ollut koskaan lukenut. No en lue uudestaan.
Mä oon lukenut tuon, mutta eipä kyllä jäänyt paljoa mieleen :D Muistan vain etäisesti, että Bergman kertoi jotain lastenhoitajastaan – en kyllä ole varma, muistanko väärin...
Mun tekin ihan hirveesti mieli jouluna katsoa Fanny ja Alexnader. Mä oon muuten tutustunut siihen aivan ensimmäiseksi kirjana, joka on tehty elokuvan/sarjan perusteella.
Ap
Stephen kingin uinu uinu lemmikkini
Mariette Lindstein: Ehdoton valta
En ole dekkareiden tai trillereiden suurin ystävä (ehkä yhden vuodessa tai kahdessa saatan lukea), mutta tässä kiinnostaa se, että teos pohjautuu kirjailijan omiin kokemuksiin Ruotsin skientologien parissa.
Lindstein oli parikymmentä vuotta liikkeen johtopaikoilla, kunnes lopulta onnistui pakenemaan ja irtautumaan lahkosta. Teos on ainakin pintapuolisesti fiktiivinen, mutta se sisältää runsaasti hänen omia kokemuksiaan ja pyrkii näyttämään, miten lahkon psykoginen ote yksilöön syntyy ja pitää otteessaan. Olen vasta sivulla 88/ 492, joten en osaa vielä sen kummemmin analysoida teosta. Aihepiiri ja tositausta houkuttelivat tsekkaamaan. Kirjalle on tulossa jatkoakin.
Jean Hegland, Suojaan metsän siimekseen
Kirja ilmestyi jo 1998, mutta on ajankohtainen nyt. Kaliforniassa on sivilisaatio romahtanut, sähkö ja bensa loppuneet, ihmiset kuolevat virustauteihin ja rikollisuus rehottaa. Syytä tähän ei kerrota, vihjaillaan sodasta Euroopassa, Kiinasta jne. Päähenkilöinä on kaksi siskosta, jotka jäävät kahdestaan metsätilalle äidin kuoltua syöpään ja isän moottorisahaonnettomuudessa. He oppivat viljelemään ruokaa, saavat vettä purosta jne. Toinen sisko raiskataan ja hän synnyttää pojan. He pakenevat syvemmälle metsään turvaan ihmisisltä. "Ehkä joskus kerron pojalleni, että oli sähköä ja ihmiset kukivat istuallaan, hän kuuntelee ihmeissään".
Ilmastonmuutoksesta kirjoittaja ei puhu, mutta muuten Amerikan katastrofin hän osaa ennustaa.
Hyvä kirja!
Romaaneja en ole lukenut koskaan loppuun, jos ei ole pakotettu (äidinkielentunneilla esim), koska... en tiedä miksi. En jaksa keskittyä. Puuduttavan tylsää joka kerta.
Kaikenlaista muuta luen kyllä. Juuri nyt kesken Rikoksen uhrin käsikirja (Leena-Kaisa Åberg), Maailmankaikkeus (Asko Palviainen) ja Pentti Mälkösen orgaaninen kemia sekä arkkipiispa Mäkisen pyöreiden kunniaksi tehty "Hän joka on, kirja Jeesuksesta".
Jouni Hynysen Karjalainen ruletti.
Jeanin valinta, Derek Humphry
"... voimallinen vetoomus vapaaehtoisen eutanasian puolesta"
Bill Bryson: Notes from a Small Island
A. J. Finn: The woman in the window
Hessen Lasihelmipeli.
En ymmärrä Hessen "teinimainetta". Ok. Mäkin luin Arosuden ja em. teoksen teininä, mutta...
Lyriikan puolelta T.S. Eliotia. Vessassa Tauno Palon muistelmat
Kotimaisuusasteesta: Maarit Verrosen novelleja; Härmäoutoa
Seuraavana jonossa John Kennedy Toolen Typerysten salaliitto. Kirjoitti tämän ja 16v. Neonraamatun... sitten itsari.
Voin vilpittömästi suositella. En itsaria.
Lukemisiin.
Antti Heikkilä: Lääkkeetön elämä
Suosittelen!
V.A.Koskenniemen Kootut runot
.
Joko murskaat kerralla käärmeen pään
tai jätät sen rauhassa ryömimään! V.A Koskenniemi
Fiona Bartonin Lapsi. Puolivälissä ja on hyvä.