Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Vierailija kirjoitti:
Nathan Hill: The Nix
Tämä on todella hyvä! (Kommentoin juuri lukevani Manhattan Beachia).
Vierailija kirjoitti:
Teemu Keskisarja: Suomen ainoa sarjamurhaaja,Juhani Adaminpojan rikos ja rangaistus
Mä rupesin just miettimään, voiko olla niin, etten ole lukenut ainoatakaan Teemu Keskisarjan kirjaa, ja näin taitaa olla! Hyvänen aika! Luulenpa, että aloitan tuosta Saapasnahka-tornista, aiheena siis Aleksis Kivi. Kiehtova aihe, Kivi oli poikkeuksellinen lahjakkuus, ja muutenkin ajassaan poikkeuksellinen.
Ap
Mia Kankimäki, Naiset joita ajattelen öisin
Jonotin puoli vuotta ja nyt olen lukenut yhdessä illassa sata sivua. Kirjan kansikuva on outo ja luotaantyöntävä. En olisi ikinä valinnut tätä, jollen olisi kuullut suosituksia. Onneksi valitsin. Kirja kertoo nelikymppisestä naisesta, joka päättää täyttää tyhjän elämäsä eri aikojen naisten mallin mukaisesti. Ensin hän matkustaa Afrikkaan Tansaniaan, kuten Karen Blixen aikoinaan. Kieli on mukavan itseironista ja esimerkiksi leijonanmetsästyksestä Mia on eri mieltä Karenin kanssa. Kirjailija keskustelee ja lähettää viestejä noille esiäideille. Toivottavasti kirja jatkaa kiitoaan. Alku on laadukas ja erilainen.
Clare Mackintoshin Anna minun olla. Ei vaikuta niin hyvältä kuin hänen Annoin sinun mennä-romaaninsa.
Vuoroa odottaa Jojo Moyesin Kuinka painovoimaa uhmataan. Hänen edellisistä kirjoistaan olen pitänyt.
Juuri aloitin Ruth Waren Rouva Westaway on kuollut.
Herkäksi syntynyt, kirjoittajat Märtha Louise ja Elisabeth Nordeng.
Suvi Ratinen: Matkaystävä.
Kertoo kasvamisesta lestadiolaisyhteisössä ja siitä irroittautumisesta.
Tykkäsin kovasti.
Tällä hetkellä menee kaksi.
Robert W. Chambers: Keltainen kuningas - Ihan ehdoton klassikkoteos kaikille kauhun ystäville.
Tarquin Hall: Vish Puri & Nauruun kuolleen miehen tapaus - Tosi viihdyttävä "Intian oma Hercule Poirot". Suosittelen kaikille Poirot-faneille!
Albert Einsteinin - elämäkerta, Antti Heikkilä - lääkkeetön elämä sekä Esko Valtaoja - kohti ikuisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Bruce Dickinsonin elämäkerta. Tänään herra muuten täyttää 60v.
se näyttää yhä 35-vuotiaalta :O
Dean Koontzin Odd Thomas - Hiljaisten kaupunki ja John Keatsin Yön kirkas tähti : 99 viimeistä kirjettä. Ensimmäinen kirja on tuommoista helppoa, humoristista tekstiä kauhuelementeillä ja jälkimmäinen melko intiimi katsaus Keatsin sielunelämään.
Ready player one Ernest Clinelta. Yllättävän mukaansatempaava, vaikka en oikea nörtti (valitettavasti) olekaan ja kasarilla leikin vielä Duploilla tietokonepelien sijaan. Tuttuja viittauksia silti riittää minullekin!
Ian Rankin - In A House of Lies
Elly Griffiths: Risteyskohdat. Tosi hyvä!
Toni Virtanen Miten hoidan hiuksiani
Jordan B. Peterson: 12 Elämänohjetta.
Jennifer Egan: Manhattan Beach.
Olen aika alussa, mutta vaikuttaa todella hyvältä. Olen huomannut pitäväni kirjoista, jotka sijoittuvat Yhdysvaltoihin, johonkin merkittävään ajankohtaan historiassa. Tässä toinen maailmansota pyörii taustalla, ja nuoret naiset ovat päässeet miesten töihin telakalle. Odotan mielenkiinnolla, miten kirja etenee. En ole lukenut edes kansilehteä, joten en tiedä kirjasta etukäteen mitään. Ystäväni suositteli tätä.