Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Vierailija kirjoitti:
Leon Uriksen Kolmiyhteyden luin viimeksi. Valitettavasti hän aina tekee samat virheet; mahtipontisuus, joka lähentee propagandaa. 850 sivua Irlannista.
Saramagon Kertomus Sokeudesta lähtee kolmannelle kierrokseen. Mahtavia lauserakenteita. Melleriä taas.
Mulla jäi Exoduksen loppuosa lukematta just tosta syystä. Oli ihan mielenkiintoinen, mutta en jaksanut enää sitä propagandaa. Muita Uriksen kirjoja en oo lukenut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Turms kuolematon. Waltari. Suosittelen.
Tää on multa jäänyt myös kesken! Ärsyttävää! Muistan kyllä suunnilleen mihin jäin, pitäisi lainata uusiksi ja lukea loppuun, koska kiinnostaa, mitä siinä tapahtuu. Waltaria oon muuten lukenut hävettävän vähän, lähinnä Sinuhen ja pienoisromaanit.
Ap
Salme mujunen pentu aapinen ja antti heikkilä lääkkeetön elämä
Diana Gabaldonin "Tuliristi" (5. osa Matkantekijä-sarjasta).
Vierailija kirjoitti:
Bikinirajatapaus, sattui olemaan kirjaston e-kirjoissa lainattavissa. Matalin odotuksin kirjan aloitin mutta nekin alittuivat. Ilmeisesti seksi ei ole enää tarpeeksi suuri tabu, joten pitää kakasta juttua vääntää.
Yhdessä vaiheessa Rönkkönen kirjoittaa syvällisemmin burn outista, mutta lopetta senkin kappaleen jotenkin näin (muistini mukaan): Minä olen se, joka pusertaa loppuun asti uskoen että pakaroiden välissä on kakkapökäle eikä peräpukama, niin kuin se todellisuudessa on.
Nuff said.
Tämän jälkeen luin Kultahatun, aikamoinen loikka😁 Tarina oli minulle uusi, nyt olen vasta elokuvaversionkin katsonut (uusimman), Redfordin versionkin haluaisin nähdä.
Nyt kesken Otso Sillanaukeen Zero Waste, olen perehtynyt aatteeseen vähän jo ennen kirjaa, mutta toivottavasti saan lisää vinkkejä miten vähentää tuottamaani jätemäärää. Sähköpostista peruin jo kaikki turhat uutiskirjetilaukset kirjan ansiosta.
Sydänverelläni kirjoitettu (Gabaldon).
10 Syytä tuhota kaikki sometilit Nyt Jaron Lanier
niinpä - taidanpa toteuttaa ihan käytännössä.
Idiootit ympärilläni ja introvertit, tosi kiva lueskella kirjoja,jotka avaavat maailmankuvaa ja ihmiskäsitystä vähän eri näkökulmasta kuin mitä tämä nyky-yhteiskunnan mediasukupolvi yhdenlaisen aivopesun läpikäyneenä yrittää pakkosyöttää.
Idiootit ympärilläni oli keittiöpsykologiaa. Rahastuskirja. Määritellään ihmiset kolmella värillä luonteenpiirteen mukaan. Naurettavaa epätiedettä.
Anna Kortelaisen Siemen, taidehistorian ja filosofian tuntemus näkyy taustalla vaikka romaani onkin, pidän myös Virpi Hämeen-Anttilan kirjoista.
Johanne Hildebrandtin Sigrid.
Lumedemokratia, Heikka ja Boxberg kirjoittajina.
Totuus Harry Quebertin tapauksesta. Tykkään, mutta tarina on kyllä vähän pitkitetty. Juoni veti ainakin minut mukaan, rakastan tarinoita jotka sijoittuu amerikkalaisiin pikkukaupunkeihin.
Työsopimuslaki käytännössä (2016, kustantaja Alma Talent)
Vierailija kirjoitti:
Sofia Lundberg, Punainen osoitekirja
Olen jonottanut tätä puoli vuotta ja tässä se nyt on!
En odottanut turhaan. Aivan ihana kirja yli 90-vuotiaasta naisesta, joka kertoo elämänsä ihmisistä.
Maailman Paskin Nalle. Tänään hain kirjastosta.
Just lopettelen Väinö Linnan Tuntematon sotilas-kirjaa. Ja aloitan Sotaromaanin.
Sen jälkeen luen Ville Kivimäen Murtuneet mielet.
Olen ostanut nämä joulun jälkeen. Tiesin, että joudun leikkaukseen ja saikulle. Tuntematon sotilas on tullut luettua pari kertaa aiemmin. Nyt haluan lukea nämä peräkkäin.
Ilkka Hanskin, Tutkimusmatkoja saarille, luonnon monimuotoisuutta kartoittamassa.
Painavaa tietoa ilmastonmuutoksesta, ekologiasta ja maapallon elämästä yleensä.
Turms kuolematon. Waltari. Suosittelen.