Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12262)
Hans Rosling: Faktojen maailma
Luodinkestävä Heidi Foxelline tarina. Kirjailijan nimeä en muista.
Murakamin Norwegian wood. Mieleen tulevat Banana Yoshimoton kirjat, samanlainen ajelehtiva tunnelma. Onko tämä ominaista japanilaiselle kirjallisuudelle vai vedänkö liian suuria johtopäätöksiä parista kirjasta?
Valta - Vallankäytön 48 lakia / Robert Greene
paul auster - talvipäiväkirjat
Hannele Huovi: Höyhenketju
Lasten/nuorten fantasiaromaani tytöstä, joka joutuu haukan sokeuttamaksi ja jää elämään lintujen valtakunnassa, haukkaan höyhenketjulla sidottuna, etsien ratkaisua tilanteeseen.
Harari: Ihmisen Lyhyt Historia
Tämä on muuten sitten sellainen kirja joka pitäisi olla pakollinen kaikille.
Todjsto Jewski, haastava kirjailija jonka lukemisen aikana ei kannata kääntää kylkeä..
Ewan McGregor & Charley Boorman: Long Way Round
Keinutuolikaupunki ja tulikärpästen kylä on seuraavaksi listalla, nojatuolimatkailua Etelä-Amerikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö kukaan muuten "lukuhaasteita"? Sellaisia, joissa annetaan tehtäväksi lukea alle 17-vuotiaan kirjoittama kirja, post-apokalyptinen kirja, kirja jonka kannessa on musiikki-instrumentti jne. Itse aloitin nyt yhden, toivon että se saisi minut antamaan mahdollisuuden sellaisille kirjoille ja genreille, jotka olen tuominnut epäkiinnostaviksi.
Tein helmetin lukuhaasteen viime vuonna ja tuli luettua kaikenlaista ”epätavallista.” Mitä haastetta itse teet, jos saa kysyä?
Teen The ultimate 2018 reading challengea, löytyi googlen kuvahausta reading challenge -hakusanoilla. Sinälläänhän ei ole väliä, minkä haasteen valitsee, tarkoitus on pakottaa itsensä pois mukavuusalueeltaan.
Olen todella ennakkoluuloinen lukija, vaikka olen usein postiviisesti yllättynyt, kun "joudun" lukemaan jotain, mitä en olisi itse valinnut. Esimerkiksi Frankensteinista pidin, vaikka olin varma, etten ikinä halua lukea kauhu-genren kirjoja.
Mainio idea, paitsi että minulla on muutenkin jo liikaa itse hankittuja kirjoja pinossa odottamassa lukemista. Ehkä joskus kun muutan Suomeen, missä on toistaiseksi vielä hyviä kirjastoja (niin ei tarvitse itse ostaa niitä kirjoja) voisin tehdä tuollaisen haasteen.
Nyt on menossa mielenkiintoinen kirja tuhat ja yksi tapaa tehdä hansikkaat jotka voit pakkasella vetää käteen.
Eero Paloheimon Kiinalainen juttu.
Khaled Hosseinin Tuhat loistavaa aurinkoa.
Vaikuttaa mainiolta.
Günter Grassin Peltirumpu on kesken. Jotenkin raskaslukuinen eikä ihan mukaansatempaava, mutta ajatuksiaherättävä.