Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12262)
Karen Slaughterin Hyvä tytär.
Lapsen kanssa Maailman paras Katto-Kassinen.
Vierailija kirjoitti:
Pirjo Hassinen: Parit
Mitä pidät?
Stephen Kingin Hohto. Jäi nuorena lukematta niin paikataan tilanne nyt :)
Brett Anderson: Coal Black Mornings
Bob Woodward: Fear - Trump in the White House
Sahra Wagenknect: Raha ilman ahneutta - Kuinka pelastautua kapitalismilta
- eka vaikuttaa normaalilta sisäpiirin juorukirjalta, jossa ei ihmeempää uutta tietoa tule Trumpin touhuista esiin, mutta kyllä tämän nyt lukee; toka on tosi mielenkiintoinen ainakin ensimmäisten 50 sivun perusteella, saa sitten nähdä onko Wagenknectin kirjan loppupuolella esittelemä vaihtoehtotalousteoria järkevä vaiko ei ....
Diane Setterfield, Kolmastoista kertomus.
Sain lahjaksi vuosia sitten, mutta vasta nyt sain aikaisiksi tarttua siihen.
Piti tänään aloittaa Petteri Saarion Luonnon lumo mutta en ehtinyt.
Selailun perusteella uskallan jo suositella erityisesti jos Petteri Saarion luontodokkarit ovat koskettaneet. Viikonloppuna ehdin selailla myös Heikki Willamon Vuosi metsässä-kirjaa, kaunista ja rauhoittavaa. Tässä talveen laskeutuessa luonto ja sen siirtymä, kuten tämä omakin talveen ja pimeään mukautuminen, tuntuu turvalliselta paikalta enkä ainakaan juuri nyt viitsi edes aloittaa uutta juonellista kirjaa.
(lapsen kanssa meillä on menossa Karhu nimeltä Paddingtonia Mikko Kivisen lukemana, rentouttavaa sekin ennen lepohetkeä)
Pierre Lemaitren Silmukka pitäisi lukea loppuun, monien mielestä piinaava, minusta pitkäveteinen. Kiinnostaa kyllä tietää, miten tämä lopulta päättyy
Tekeekö kukaan muuten "lukuhaasteita"? Sellaisia, joissa annetaan tehtäväksi lukea alle 17-vuotiaan kirjoittama kirja, post-apokalyptinen kirja, kirja jonka kannessa on musiikki-instrumentti jne. Itse aloitin nyt yhden, toivon että se saisi minut antamaan mahdollisuuden sellaisille kirjoille ja genreille, jotka olen tuominnut epäkiinnostaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö kukaan muuten "lukuhaasteita"? Sellaisia, joissa annetaan tehtäväksi lukea alle 17-vuotiaan kirjoittama kirja, post-apokalyptinen kirja, kirja jonka kannessa on musiikki-instrumentti jne. Itse aloitin nyt yhden, toivon että se saisi minut antamaan mahdollisuuden sellaisille kirjoille ja genreille, jotka olen tuominnut epäkiinnostaviksi.
Tein helmetin lukuhaasteen viime vuonna ja tuli luettua kaikenlaista ”epätavallista.” Mitä haastetta itse teet, jos saa kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein helmetin lukuhaasteen viime vuonna ja tuli luettua kaikenlaista ”epätavallista.” Mitä haastetta itse teet, jos saa kysyä?
Teen The ultimate 2018 reading challengea, löytyi googlen kuvahausta reading challenge -hakusanoilla. Sinälläänhän ei ole väliä, minkä haasteen valitsee, tarkoitus on pakottaa itsensä pois mukavuusalueeltaan.
Olen todella ennakkoluuloinen lukija, vaikka olen usein postiviisesti yllättynyt, kun "joudun" lukemaan jotain, mitä en olisi itse valinnut. Esimerkiksi Frankensteinista pidin, vaikka olin varma, etten ikinä halua lukea kauhu-genren kirjoja.
Lapsen kanssa lastenkirja Sirkun kesäpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Halldór Laxness: Salka Valka
Mitä tykkäät? Luin sen lukiossa ja muistan että oli hankalaa ja tuntui raskassoutuiselta, vaikka aihe kiinnosti. Ehkä sitä nyt ymmärtäisi paremmin.
Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan
Doyle: Sherlock Holmesin kootut romaanit ja kertomukset
Seuraavaksi jonossa mm. Ulla-Lena Lundbergin Ahvenanmaa-trilogian toinen ja kolmas osa, Anne B. Ragden Berliininpoppelit-sarjan kaksi uusinta osaa, Elena Ferranten Napoli-trilogia ja Joel Haahtelan Mistä maailmat alkavat...
Onneksi joulu on lähellä!
George Orwellin 1984 sekä Arthur C. Clarken Avaruusseikkailu 2001. Avaruusseikkailu on jo loppusuoralla, 1984 vasta alkumetreillä. Molemmista olen kyllä nauttinut. Avaruusseikkailu täydentää samannimistä elokuvaa ja on erinomaisesti kirjoitettu. Mieheni on ollut kirjasta aivan innoissaan.
Camille Paglia: Sexual Personae
Olen lukenut jo pidemmän aikaa eroottista mangaa.
Nyt menossa Akuma Na Eros vol.3
IQ Tests for Dummies, olen sivulla 286
Jatka vaan eteenpäin! Mullakin alku oli työläs ja ärsyttävä, kirja palkitsee kyllä.