Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12269)
Vierailija kirjoitti:
Michael Cunningham: Tunnit
Kirjailijan tunnetuin teos on Päivät, mutta tää ei liity siihen. Ihan hyvältä vaikuttaa.
Odotas, kun pääset osaan Vuodet.
Vierailija kirjoitti:
Don Quijote
Teos pilkkaa ritariromaaneja, jollaista ei tarvitse olla lukenut ymmärtääkseen pilkan.
Sain jo 70-luvulla nauttia DQ:sta teatteriesityksen muodossa, kun vierailevat komeljanttarit vetivät sen kouluni lavalla. Kova veto olikin! Nimi jäi mieleeni muodossa Honkitotte, mutta on sittemmin raffinoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Logan Jacobs: How to Hunt Ghosts and Get Girls 3
(nimestä huolimatta ei ole ihmissuhdeopas parapsykologeille vaan romaani)
Kiitos täsmennyksestä XD
Mélissa da Costa, Kaikki taivaan sini
Tykkään kirjan vaatimattomuudesta vaikka aihe on iso.
Jalin suklaatehdas ja suklaata ihollani.Pikkuprinssi kohtaa uudestaan matemaatikoista.
Nokia yhtiön toimintakertomus.
Vierailija kirjoitti:
Nokia yhtiön toimintakertomus.
Kevyttä kesälomalukemista?
Tulisoihtu pimeään - Olavi Paavolaisen elämä
Mulla on vielä vähän kesken Alistair Macleanin Merinoita vuodelta 1977 joka odottaa lukemistani tuossa mökkiterassillani. Siirrynkin sinne sen pariin ilman enemmittä höpinöittä. Maclean iskee suoraan suoneen!
Josef Lewkowiczin Selviytyjä.
Tie keskitysleiriltä kiduttajien metsästäjäksi.
Benjamin Ferenczin Viimeiset sanat.
Nurnbergin sotarikostuomioistuimen syyttäjän muistelmat.
Mormonin kirja. "Lahja" on seissyt kaapissa varmaan vuoden. Ajattelin lukea ihan kuriositeettina.
Sarah Pearsen Parantola.
Trileri, just aloitin joten en osaa sanoa millainen on.
Vierailija kirjoitti:
Apinen
Aapinenko?
Maria Kajavan pitkä taival
Rankka ja koskettava tosikertomus Siperiaan karkotetuista inkerinsuomalaisista.
Siivonen - Malmi: Ihan tavallinen kokaiinikauppias.
Jonkun huumevenkulan muistelmat.
Johanna Sinisalo: Vieraat
Olen noin puolivälissä ja muutenkin kahden vaiheilla: olin aluksi todella hämmästyneen pettynyt maineikkaan kirjailijan kauhukirjapalkinnon voittaneeseen teokseen, nyt se tuntuu paranevan - loppuun asti luen, epäilemättä.
Luen paljon nimenomaan kaunokirjallisuutta. Viime aikoina mieleeni ovat jääneet (kumpikaan ei siis ole enää kesken, sori):
Emme ole täällä pitämässä hauskaa (Nina Lykke) ja Jänniä aikoja (Naoise Dolan). Lykken kirja on ajankohtainen ja todella hauska. Nauroin muutamaan otteeseen ääneen, mikä on erittäin harvinaista. Dolanin kirja on puolestaan älykkään säkenöivä. Yllättäin pidin siitä siitä tosi paljon, vaikka päähenkilöt ovat itseään etsiviä kaksikymppisiä, ja minä tällainen seitsemänkymppinen ryppyinen täti-ihminen.
John Steinbeckin Routakuun aika.
Kirja julkaistu USA:ssa v. 1942, Saksan miehittämässä Euroopassa kirjan hallussapidosta saattoi saada kuolemantuomion. Suomenkielinen laitos ilmestynyt vasta v. 2016, tosin v. 1989 ilmestynyt yhteisniteessa rajoitettuna kirjakerhopainoksena. Alkuperäisnimi The Moon is Down, onpa jäänyt täysin huomaamatta aiemmin, vaikka luulin kaikki Steinbeckit lukeneeni.