Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12270)
Stephen Kingin Holly - parempi lukea päivänvalossa kuin iltamyöhällä.
LInverno dei leoni - Stefania Auci
Flickan från Mårbacka - Thyra Freding
Vierailija kirjoitti:
Essi Kummu: Alaston lukupiiri. Ihan tyhmä, en tajunnut juuri mitään, tosi vaikeasti kirjoitettu. Ajanhukkaa, mutta en viitsinyt enää kesken jättää.
Mulla jäi aikoinaan kesken.
Katarina Widholmin Viaton sydän lyö.
Ruotsiin sijoittuva kertomus kotiapulaisen elämänkohtalosta. Toisaalta hyvä mutta vähän naiivi.
Veikko Launis; Neuroetiikan hyvä ja paha
John Ajvide Lindqvist: Ystävät hämärän jälkeen
"Oskar on 12-vuotias nörtti, joka pakenee koulukiusaajiaan ja neuroottista äitiään herkullisen väkivaltaisiin kostofantasioihin.
Oskarin päiväunet näyttävät käyvän toteen, kun Blackebergin lähiön takaisesta metsästä löytyy teinipojan ruumis, joka on imetty kuiviin verestä.
M urhatapaus kuitenkin haihtuu Oskarin mielestä, kun naapurirappuun muuttaa Eli-niminen tyttö. Eli vaikuttaa oudolta ellei peräti sairaalta: hän näyttäytyy vain iltaisin, tuoksuu härskiltä voilta eikä suostu syömään edes irtokarkkeja.
Oskarin vilkkaassa mielikuvituksessa alkaa hahmottua mahdoton ajatus: entä jos hänen uusi ystävänsä ei olekaan ihminen vaan jotain muuta?
Ystävät hämärän jälkeen on täysiverinen kauhutarina sankareineen, roistoineen ja kellarissa lymyilevine hirviöineen. Se on myös rakkaustarina, kasvukertomus, koskettava kuvaus erään lapsuuden lopusta Blackebergin lähiössä Tukholmassa vuonna 1981."
Fiona Valpyn Mehiläishoitajan salaisuus.
Miehitetyssä Ranskassa ja nykyajassa tapahtuva tarina. Hyvää kerrontaa!
Emma Straub, Tähän aikaan huomenna
Nelikymppinen Alice on yksinhuoltajaisän kasvattama, nyt isä on teholla kuolemaisillaan. Alice miettii elämänsä valintoja ja saakin uuden mahdollisuuden. Ajoittain hyvää pohdintaa elämästä, toisinaan turhan outoa.
Ina Mutikainen, Unohdus
Muistamisen ongelma, unohdanko minä vai unohdetaanko minut? Sekava, liian pomppiva toteutus. Ihan tavallinen kronologinen tarina olisi toimínut paremmin.
Lilja Sigurdardottir, Kalmankalpea maa
Islantilainen dekkari, nopealukuinen ja näppärä.
Kjell Westö, Molly & Henry
Talvisota ja jatkosodan alku Helsingissä, näyttelijä Molly ja sanomalehtimies Henry elävät avoliitossa ja nälässä. Tiesittekö, että lämmintä vettäkin säännösteltiin, vain pari kertaa viikossa tuli lämmintä vettä kerrostaloihin. Bensaa ei ollut, eikä ruokaa. Ja nyt valitetaan kaikesta!
Lindholm ja Toivanen Punavankila. Tammisaaren pakkotyölaitos 1918 - 1930
Suomen historiaa mielenkiintoisesti.
Adolf Hitler: Taisteluni
Kirja on utopia jostakin paremmasta maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
En lue enää kirjoja N63😒
Miksi ?
Elly Griffiths "The Outcast Dead".
Olen nyt lukenut useamman putkeen Elly Griffithsiltä ja pari odottaa vielä vuoroa. Tykkään kyllä kovasti.
Karl Ove Knausgård: Kolmas valtakunta. Lempikirjailijoitani. Olen tykännyt paljon tästä Aamutähti sarjasta.
Vierailija kirjoitti:
Maija Kajanto: Taatelitalvi.
En oikein ymmärrä sarjan pointtia. Juuri mitään ei tapahdu ja hahmot ovat yksiulotteisia.
En ymmärrä minäkään, silti uusinta hehkutetaan.
Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.
Eli luet valheita.