Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12270)
Peter Frankopanin The Silk Roads. Kiinnostava, mutta poukkoileva historiakirja.
Chimamanda Ngozi Adichien Americanah. Pidän Adichiesta kovasti eikä tämäkään vaikuta pettävän.
Vierailija kirjoitti:
Onkos moni lukenut Miki Liukkosta? Millainen kirjoittaja hän on?
Löysin muuten Ylen uutissivulta jutun kiehtovasta kirjasta, nimittäin Artemi Troitskin Vastarintaa Venäjällä. Lukekaa juttu, jos aihe kiinnostaa. https://yle.fi/uutiset/3-10849406 Panin lukulistalle. Mulla on sellainen pieni vihko, jonka toiseen päähän kirjoitan ne kirjat, jotka olen lukenut, ja toiseen ne, jotka kiinnostavat. Helppo suositellakin kavereille luettavaa, kun voi etsiä kirjan nimen vihkosta.
Ap
Suosittelen Goodreads sovellusta. Saa helposti ylös luetut kirjat ja ne, jotka haluaa lukea. Samalla näkee muiden arviot kirjasta.
Valonöörit - Frank Martela, ihana kirja <3
Riikka Pulkkisen Lasten Planeetta.
En oikein jaksa, tuntuu välillä väkisin väännetyltä. Elämä on liian lyhyt lukemaan loppuun kirjat joista ei nauti, mutta minussa elää pieni masokisti. Loppuun asti vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos moni lukenut Miki Liukkosta? Millainen kirjoittaja hän on?
Löysin muuten Ylen uutissivulta jutun kiehtovasta kirjasta, nimittäin Artemi Troitskin Vastarintaa Venäjällä. Lukekaa juttu, jos aihe kiinnostaa. https://yle.fi/uutiset/3-10849406 Panin lukulistalle. Mulla on sellainen pieni vihko, jonka toiseen päähän kirjoitan ne kirjat, jotka olen lukenut, ja toiseen ne, jotka kiinnostavat. Helppo suositellakin kavereille luettavaa, kun voi etsiä kirjan nimen vihkosta.
Ap
Suosittelen Goodreads sovellusta. Saa helposti ylös luetut kirjat ja ne, jotka haluaa lukea. Samalla näkee muiden arviot kirjasta.
Kiitos vinkistä, mutta laitteiden kanssa tulee näprättyä sen verran paljon muutenkin, että käsin kirjoittaminen nättiin vihkoon tuntuu mukavalta. Lisäksi tämä jää sitten "perinnöksi", voivat lapset tai muut läheiset kuolemani jälkeen halutessaan selata vihkoja. Nykyään jää niin vähän kirjallisia muistiinpanoja, kun kaikki on sähköisessä muodossa.
Ap
Jukka Laajarinne: Muumit ja olemisen arvoitus
Robert Wilson: Sevillan sokea mies
Dekkari. Juoni tuntuu olevan ihan oivallinen, mutta on vaikea hahmottaa paikkoja tai pysyä nimissä kärryillä kun on niin paljon espanjan kielisiä ilmaisuja seassa. Mutta jatkan kyllä lukemista, olen vasta puolivälissä.
Ruth Ware: Valhepeli.
Juuri luin samaisen kirjailijan kirjan Rouva Westaway on kuollut. Tykkäsin siitä kovasti.
Kultainen legenda Nadeem Aslam.
Aloitan juuri nyt.
Viimeksi luin Leila Slimani Kehtolaulu, ihan ok. Ei ollut niin hyvä kuin odotin.
Rupi Kaur - The sun and her flowers. Tänään ostin.
Juha Itkonen: Ihmettä kaikki. Liikuttava, omaelämänkerronnallinen. Luin lehdestä että hänellä on neljä lasta. Nyt. Huokasin helpotuksesta kesken kirjan lukemisen.
miit kirjoitti:
Riikka Pulkkisen Lasten Planeetta.
En oikein jaksa, tuntuu välillä väkisin väännetyltä. Elämä on liian lyhyt lukemaan loppuun kirjat joista ei nauti, mutta minussa elää pieni masokisti. Loppuun asti vaan...
Sain loppuun. Pulkkinen on taitava kirjoittaja ja tunteiden kuvailija, mutta minua tämä lähinnä uuvutti. En saanut kiinni kirjan eri tasoista ja en en en jaksa yhtään satumuotoon kirjoitettuja osia (olen se, joka joskus ruikutti aiemmin esim. Kate Mortonin kohdalla samasta asiasta :D) . Tarinalinjat jäivät myös jotenkin irrallisiksi.
Nyt aloitin Elizabeth Gilbertin (kirjoittanut mm. Eat, Pray, Loven) uuden, City of Girlsin. Katsotaan. En ole hänenkään suurin faninsa.
Lucinda Rileyn Seven sisters
Vaikka onkin 100% hömppää, niin ihanaa lukea piiiitkästä aikaa sellaista :)
Valtaosa lukemisesta kun on tenttikirjoja, niin tuollainen kevyt lukeminen on aivan mahtavaa vaihtelua. Olen tykännyt kovin, ei millään malttaisi laskea käsistä.
Ville Ropponen ja Ville-Juhani Sutinen: Luiden tie. Gulagin jäljillä
Rankasta aiheestaan, Neuvostoliiton vankileirijärjestelmästä, huolimatta kepeä lukea. Kirjassa yhdistyy historia ja nykypäivä. Matkakirja epätavallisiin kohteisiin.
OT: en lue takakansia tai kirjaesittelyitä juonipaljastusten pelossa (en inhoa mitään niin paljon kuin spoilereita:))
Onko kukaan muu yhtä puritanisti?
The Most Fun We Ever Had Claire Lombardolta. Äänikirjana, koska toinen mahdollisuus olisi ollut e-kirja, mikä on minulle vähiten mieluinen formaatti.
Teos on sukupolviromaani chicagolaisesta perheestä, jonka neljä tytärtä murehtivat, tuleeko heistä koskaan yhtä onnellisia kuin vanhemmistaan.
Tätä hypetetään rapakon takana mahdollisesti vuoden parhaaksi kirjaksi, itse olen vielä alussa, mutta toivon siskosten muuttuvan sympaattisemmiksi, kun heidän historiaansa avataan. Tällä hetkellä he tuntuvat hieman rasittavilta, mutta eiköhän tarina kohta nykäise mukaansa!
Camilla Läckberg: Leijonankesyttäjä
Liisa Uusitalo-Arola: Uuvuksissa