Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12270)

Vierailija
2201/12270 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Walter Isaacson: Leonardo da Vinci

Mulla on tää seuraavaks listalla. Nyt kesken Heikki Kännön todella mukaansatempaava Sömnö.

Vierailija
2202/12270 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittinen väkivalta suomessa. Seuraavaksi luen kirjan ismal yhdestoista vitsaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2203/12270 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elizabeth George - The Punishment She Deserves. Toinen peräkkäinen kirja, jossa George kuvaa hirviöäitejä, jotka sekaantuvat aikuisten lastensa elämään ja pyrkivät ohjailemaan näitä äidin haluamaan suuntaan elämässä, koska "I only want to protect you" ja "I know what's best for you". Tapahtuu niissä toki muutakin (mm. väkivaltainen kuolema, dekkarista kun on kysymys), mutta tuo mainitsemani on punainen lanka läpi koko kirjan. Loistavaa ja monipuolista juonenkehittelyä ja uskottavan inhimillisiä henkilöitä vahvuuksineen ja heikkouksineen. Taattua George-laatua.

Vierailija
2204/12270 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läckbergin Noita.

Vierailija
2205/12270 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin Brunetti-dekkari. Just sain loppuun kolmannen Ferranten Napoli-sarjan kirjan.

Vierailija
2206/12270 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rachel Cuskin Ääriviivat (trilogian ensimmäinen osa), eilen illalla ehdin aloittaa ja tänään jatkuu. Mielenkiintoinen, pintapuolisesti alun perusteella helppo, epäilen kyllä että kerroksia löytyy kirjan edetessä.

Jos kiinnostaa kirjailija niin haastattelu löytyy Yle Areenasta kuten muutkin Helsinki Lit-keskustelut.

Vierailija
2207/12270 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Vasantolan "En palaa takaisin koskaan,luulen".Lämmin suositus, monikerroksellinen upea esikoisteos- palkittiinkin juuri? Minua tietysti puhuttelee erityisesti,olen juuriltani pohjalainen.

Ihana ketju, olen bongannut monta kirjaa jotka muuten olisivat jääneet lukematta

Vierailija
2208/12270 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romain Puertolas: The Extraordinary Journey of the Fakir who got Trapped in an Ikea Wardrobe. Varustautuneena vain väärennetyllä 100 €:n setelillä, Ajatashatru, intialainen fakiiri, taikuri ja petkuttaja, laskeutuu Pariisiin tarkoituksenaan hankkia mainio uusi piikkisänky. Hänen päämääränsä? IKEA. Tilanteet seuraavat toistaan ja erikoiseen tarinaan alkaa tulla mielenkiintoisia käänteitä, kun fakiiri huomaakin olevansa rekan perävaunussa matkalla kohti Englantia...

Vierailija
2209/12270 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susan Fletcherin Irlantilainen tyttö. Tykkään kyllä, ihanaa kerrontaa

Vierailija
2210/12270 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikko Huovinen: Humusavotta. Viimeinen lukematon kirja häneltä.

Vierailija
2211/12270 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaskilinnan satuja vuodelta 1950. Ihanan eloisaa ja kaunista kieltä.

Vierailija
2212/12270 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi Oksasen Baby Jane

Vierailija
2213/12270 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camilla Läckbergin Kultahäkki. Olen kuullut paljon moitteita chick litistä ja "turhasta hömpästä" tämän kirjan kohdalla, mutta Fjällbacka-sarjan ystävänä on tämäkin ns. pakko lukea. Vasta alussa, en osaa vielä sanoa mitään.

Vierailija
2214/12270 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maggie Nelson: Argonautit ja lisäksi aloitin perjantaina Helsinki Litissä vierailleen Rachel Cuskin Ääriviivat. Lauantain jälkeen kumpikaan ei ole edennyt, mutta johtuu vain muista menoista (ja väsymyksestä).

Vierailija
2215/12270 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merete Mazzarella: Varovainen matkailija. Olen yleensä pitänyt M.M:n kirjoista, mutta tämä oli pettymys. Kuvailee matkojaan (huonosti) ja muistelee menneitä jo aiemmissa kirjoissa kerrottuja asioita.

Vierailija
2216/12270 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johanna Venho, Ensimmäinen nainen

Kirja kertoo Sylvi Kekkosesta. Hän oli monitahoinen nainen, halusi olla kirjailija, mutta julkinen rooli oli vahva ja vangitsevakin. Ehtiikö yhden elämän aikana tehdä kaikkea mitä haluaa?

Olipa hyvin kirjoitettu. Surullinen mieli jäi. Sylvi uhrasi yksityisyytensä ja elämänsä Urhon vuoksi. Rakasti Urhoa ja salli tälle naissuhteet, mutta toivoi, että Urho tulisi hänen luokseen, vaikka lääkäri oli sanonut hänen menneen rikki kohdunulkoisen raskauden ja siitä johtuvan leikkauksen vuoksi, josta aiheutui vuoden ajan verenvuotoa. Myös reuma runteli Sylviä. Hän ei viihtynyt ihmisten joukoissa. Nauroin ääneen hänen anoppitempaustaan: Matti ja Marja lähtivät omalle pienelle mökille häämatkalle, Sylvi meni Urhon vastalauseista huolimatta mukaan "laittamaan Matille hyvää kermakastiketta, näkeeehän Marja sitten kuinka hyvin se maistuu". Muutenkin hän oli mustasukkainen poikiensa elämästä.

Julkisuus oli jo silloin kovaa. Kannattaako elämänsä uhrata sille? Ja mitä siitä on valmis maksamaan?

Vierailija
2217/12270 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma Puikkonen, Lupaus

Aivan uusi, juuri haettu.

Vierailija
2218/12270 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eestin kielen oppikirja oppikouluja ja seminaareja varten, kirjoittanut Lauri Kettunen, painettu Porvoossa 1930. Sitä on hauska lukea, kun odottelen nettiin pääsyä, on niin hidas kone.

Vierailija
2219/12270 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi Vainio-Korhosen "Musta-Maija ja Kirppu-Kaisa. Seksityöläiset 1800-luvun alun Suomessa". 

Vierailija
2220/12270 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen samoja iltasatuja lapsille joka ilta enkä jaksa sen jälkeen enää lukea muuta. Melko usein jopa nukahdan kesken ”kani joka tahtoi nukahtaa” -kirjan lukemisen. Suosittelen sitä kyllä kaikille niille jotka kärsivät unettomuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi