Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12269)
Joel Haahtelan Adèlen kysymyksen sain eilen loppuun ja heti perään aloitin Elly Griffithsin Korppikuninkaan.
(Haahtelan kirjoista olen pitänyt, tämä ei päässyt suosikkieni joukkoon. Griffithsin Ruth Galloway-sarjan viides kirja ei oikein käynnisty vaikka pidän henkilöhahmoista ja miljöö kiinnostaa tosielämässäkin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eira Pättikangas, Meri sininen kuin taivas
Sodan uhka on Suomen yllä 1930-luvulla. Pohjanmaalla ihmiset elävät työtä tehden ja maatalon tytär Julia lähtee Vaasaan kauppakouluun. Kurikkaan jää salakihlattu, kun komea aliupseeri vie Julian mielenrauhan. Valtavasti vahvaa murretta, vanhoja ilmaisuja ihmisten puheessa. Pättikangas todella tuntee murteensa ja käyttää sitä erinomaisesti. Kirja on painettu isolla fontilla, siitä kiitos. Heikkonäköisiä on paljon. Haikea kirja Suomen pelon vuosista.
Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta! Pistän lukulistaan.
Tällä hetkellä luen Raymond Chandlerin Syvä uni -klassikkosalapoliisiromaania. Ihan ok, sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eira Pättikangas, Meri sininen kuin taivas
Sodan uhka on Suomen yllä 1930-luvulla. Pohjanmaalla ihmiset elävät työtä tehden ja maatalon tytär Julia lähtee Vaasaan kauppakouluun. Kurikkaan jää salakihlattu, kun komea aliupseeri vie Julian mielenrauhan. Valtavasti vahvaa murretta, vanhoja ilmaisuja ihmisten puheessa. Pättikangas todella tuntee murteensa ja käyttää sitä erinomaisesti. Kirja on painettu isolla fontilla, siitä kiitos. Heikkonäköisiä on paljon. Haikea kirja Suomen pelon vuosista.
Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta! Pistän lukulistaan.
Tällä hetkellä luen Raymond Chandlerin Syvä uni -klassikkosalapoliisiromaania. Ihan ok, sanoisin.
Pättikangas on kirjoittanut 18 Suomen historiaan liittyvää romaania. Pohjanmaan murteen käyttäjänä hän on loistava! Pienen ihmisen ja varsinkin naisen näkökulmaa. Suosittelen!
Englantilainen romanssi. Suomalaiset kirjat/kirjailijat on tosi huonoja kaikki, mutta tää on ollu toistaiseksi ihan hyvä. Olen yllättynyt.
Irtoviiksimies,
Nyt jo edesmenneen Timo Lieneen elämänkerta, kertoo suomalaisen upseerin elämästä, mielenkiintoinen tarina kun mies oli töissä Afganistanissa, Brysselissä ja Suomen salaisimmissa tiedustelupuolen tehtävissä.
Lars Kepler, Lasarus
Illalla aloitin ja aamuyöhönhän sitä piti lukea. On niin jännittävä ja koukuttava, ehkä liiankin raaka minulle yölukemiseksi. Suomalainen poliisi ja entinen sotilas Joona Linna yrittää pelastaa tyttärensä ja itsensä julmalta kostajalta, joka kuoli, mutta ilmeisesti teki "lasarukset" eli nousi kuolleista. Jatkoa edelliseen Joona LInna -dekkariin.
Saara Turusen Rakkaudenhirviö. Ja on sellaista ihmeellistä höpinää, että ei yhtään huvittaisi lukea ja sivujakin yli neljäsataa. Huoh.
Enni Mustosen Syrjästäkatsojan tarinoita -sarjan viimeinen kirja Sotaleski.
Tarinoissa näkyy Suomen historian yhteiskunnalliset muutokset ja erityisesti naisen aseman muutokset.
Eikö täällä kukaan lue Enni Mustosen Syrjästäkatsojan tarinoita-sarjan kirjoja? Olen ihan koukussa niihin ja heti ostin uuden kun tuli painosta.
Terhi Majasalmi: Totuus taloudestasi
Kilpikonnan kuorella, John Green
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä kukaan lue Enni Mustosen Syrjästäkatsojan tarinoita-sarjan kirjoja? Olen ihan koukussa niihin ja heti ostin uuden kun tuli painosta.
Kyllä lukee. Olen lukenut kaikki paitsi tätä uusinta. Minä en osta itselleni kirjoja (luen niin paljon, että koti täyttyisi, viime vuonna luin 149 kirjaa), lainaan kaikki kirjastosta. Olin 120. jonossa Mustosen viimeiseen kirjaan.
Vierailija kirjoitti:
Saara Turusen Rakkaudenhirviö. Ja on sellaista ihmeellistä höpinää, että ei yhtään huvittaisi lukea ja sivujakin yli neljäsataa. Huoh.
Jätä kesken! Elämä on liian lyhyt.
Mulla on raamattu aina kesken, koska luen sitä uudelleen ja uudelleen. Tällä hetkellä luen enkun kielistä versiota. Suosittelen kaikille muillekin. :) Aina siitä saa jotain uutta irti ja Jumala puhuu sanansa kautta.
Aika montakin, mutta tällä hetkellä luen vuorotellen:
Charlotte Bronte: Villette
Sophie Kinsella: I owe you
Aristoteles, Metafysiikka (yhä kesken).
Ei mikään, mutta sain hiljakkoin lahjaksi Tommy Tabermannin kokoelman, jonka luen seuraavaksi. Edellinen lukemani kirja kertoo poliisikoirista, sekin on oma kirjani. Tosin kirjastostakin on tullut luettua vaikka ja mitä. 😊