Yhdistystoimintaan mukaan -millaista se on?
Minua pyydettiin mukaan erääseen perustettavaan potilasyhdistykseen, jossa olisi erilaisia tehtäviä avoinna.
Aihepiiri kiinnostaa kovasti ja mielelläni voisin lähteäkin -ehkä.
Koska minulla ei vain ole minkäänlaista kokemusta yhdistystoiminnasta, niin ennen suostumista kiinnostaisi kuulla, mitä erilaisiin tehtäviin voi kuulua ja kuinka kuormittavaa tuollainen yleensä on? Riippuu kyllä varmasti toki yhdistyksestäkin. Tuo olisi kait tarkoitus pitää aika pienimuotoisena/mahdollisimman vähän työllistävänä.
Riippuu toki varmasti mitä hommaa lähtee hoitamaankin... Eroa varmasti, onko sihteeri, pj vaiko ihan vain jäsen. Kertokaa kokemuksianne eri näkökulmista!
Kiitos etukäteen!
Kommentit (2)
Ihan liian usein se on sitä, että palkattomat vapaaehtoiset aktiivit haukkuvat toisiaan siitä, että kaikki muut kuin minä tekevät palkattoman vapaaehtoistyönsä väärin.
Ihmisillä pitää olla suuri intohimo tai suuri epätivo, että sitoutuvat palkattomiin vapaaehtoistöihin. Suuren intohimon ja epätoivon sivutuotteena on helposti hyvin vahva näkemys siitä, miten ja mihin suuntaan asioista pitäisi viedä ja nopea turhautuminen siihen kun idiootit ympärilläni eivät tajua samaa samalla tavalla. Ja ihan omasta kokemuksesta voin kertoa myös, että varsinkin silloin kun epätoivo on suurimmillaan, empatiakyky on myös pienimmillään: kun itse roikkuu viimeisissä voimiensa rippeissä, niistä ei riitä enää muille jaettavaksi. Sitä on kuin nurkaan ajettu kani, joka paniikissa puree kaikkea ja hyökkää pelastajaakin vastaan. Ja näitä ihmisiä nuo ryhmät ja yhdistykset ovat täynnä.
Nosto