Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten uskovaisuus vaikuttaa seksuaaliseen estoisuuteen?

Vierailija
07.08.2018 |

Itse olen erittäin estoinen seksuaalisesti ja olen kieltäytynyt kaikista yhden illan ehdotuksista sekä peppu- ja suuseksistä, mutta olen vain ollut jotenkin pohjimmiltani "salaa" uskovainen ja ulospäin liberaali. Itse yhdistän seksin rakastumiseen ja rakkauteen, eikä se ole itselleni kovinkaan tekninen suoritus vaan "tunnetta materialisoituneena". Mietin tässä, mistä se oma estoisuuteni kumpuaa ja ovatko uskovaiset itse asiassa estoisempiakin ja tuleeko se tunne heiltä luonnostaan kuten se itseltäni tulee.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yksinkertaistaen, olen miettinyt sitä, että olenkohan uskovaisuuteni vuoksi estoinen vaiko uskovainen osin siksikin, kun koen tietyn moraalin merkityksen ja kunnioituksen (ja niiden myötä estoisuuden) niin voimakkaana.

Vierailija
2/3 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskovaisuudella tarkoitetaan perusluterilaisuutta, niin ainut asia jonka suhteen olen "estoienen" on irtosuhteet.

Siis on ihan varmasti asioita, joita en seksissä halua tehdä kumppanini kanssa, mutta ei ne liity uskovaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uskovaisuudella tarkoitetaan perusluterilaisuutta, niin ainut asia jonka suhteen olen "estoienen" on irtosuhteet.

Siis on ihan varmasti asioita, joita en seksissä halua tehdä kumppanini kanssa, mutta ei ne liity uskovaisuuteen.

Uskovaisuutta voi olla mikä tahansa kristinuskon suuntaus tai periaatteessa muunkin uskontokunnan suuntaus. Itse olen myöskin estoinen alastomuuden suhteen ja välttelen uimarantoja, paljastavia vaatteita ja myöskin huomiota herättäviä vaatteita ja kampauksia.

Olen tässä vain miettinyt, voiko hartaasti uskovainen viihtyä rennosti vähissä vaatteissa rannalla, avokaulaisessa paidassa tai lyhyessä mekossa vai tuleeko niistäkin voimakas syyllisyyden ja häpeän tunne vai liittyvätkö ne tunteet johonkin aivan muuhun.

Myös seksi tuntuu jotenkin likaiselta ja saastaiselta mielestäni - avioliitossakin oman aviomiehen kanssa. Ja vaikka olen siitå nauttinut, niin koen itseni noloksi ja "eläimelliseksi", jos nautin sellaisesta.

Tunnen pari (muuten tosi asiallista ja mukavaa) uskovaista, jotka vaikuttavat aika estottomilta ja rennoilta alastomuutensa ja seksuaalisuutensa kanssa, jolloin tulee seksuaalisuuden ja "lihallisuuden" osalta sellainen feikki "rusinat pullasta" -vaikutelma heistä -- tai sitten olen täysin väärässä.