Miksi Suomessa ei ole järjestetty niin että yrittäjä palkkaa työntekijät mutta valtio maksaa palkat ja työvoimakulut?
Lähtisi tuöllisyys nousemaan kohisten kun vastuu palkoista ja kulusita siirrettäisiin yrityksiltä valtiolle.
Kommentit (17)
Onhan. On ne kuuluisat yhdeksän euron orjat. Sitten kaikenlaiset työharjoittelijat ja -kokeilijat.
Ap, ihanko oikeasti olet tuolla älyllä läpäissyt peruskoulun?
Ei kiesus mitä idiotismia.
Kerrotko mistä se raha valtiolle tulis? Niin, EI MISTÄÄN.
Siksi koska sehän olisi täyttä kommunismia.
Jos valtio vastaisi työntekijöistä täytyisi yritysten veroprosentti olla vähintään 50 ja suuryrityksille vieläkin suurempi.
Minä olen ihmetellyt melkein päinvastaista, eli sitä, miksei vastuuta työntekijöiden kouluttamisesta voisi siirtää yrityksille. Ei koulutettaisi enää mitään turhia humanistimaistereita ja medianomeja, vaan tasan tarkkaan sitä mitä tarvitaan. Eikä tarvitsisi firmojen itkeä osaajapulaa kun itse olisivat vastuussa siitä että osaajia syntyy. Ei olisi varaa potkia pois koulutettua työvoimaa, kun sitä ei olisikaan oven takana jonoksi asti tulossa, ja kouluttamisesta olisi pitänyt itse maksaa todellisten kustannusten mukaan.
Miten niin ei ole? Valtio kouluttaa ammattiin ja lähettää työntekijän yritykseen ilmaiseksi. Työntekijä saa joko ei mitään, työkkärikorvauksen tai 9 euroa sen päälle.
Lisäksi yritykselle annetaan investointitukea ja vaikka mitä. Yhteiskunta kattaa tappiot, yrittäjä saa voitot.
Tarkoitatko valtion omistamia yrityksiä?
Eikös suunta ole nykyään se, että kaikki pitää yksityistää, koska sillä tavalla asiat tehdään tuottavammin?
Eihän tämä voi pitää paikkaansa, jos yrittäjä tarvitsee yhteiskunnan tukea työntekijöiden palkkaamiseen?
Onko meitä kustu silmään?
oi suuri ja mahtava suomenliitto kirjoitti:
Siksi koska sehän olisi täyttä kommunismia.
Kieltämättä yhä laajeneva ns. yhdeksän euron orjien ym. ilmaistyövoiman käyttö tuo mieleeni juurikin kommunismin. Odotan vain, että yhä useampi joutuu työskentelemään tuollaisten orjatyöehtojen alaisuudessa, paikassa joka työpaikaksi osoitetaan. Yritysjohtajat siinä systeemissä vastaisivat kommunismin puolue-eliittiä.
Kommunismissä kaikilla oli työpaikka ja palkka eikä töitäkään niin tarvinnut tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös suunta ole nykyään se, että kaikki pitää yksityistää, koska sillä tavalla asiat tehdään tuottavammin?
Eihän tämä voi pitää paikkaansa, jos yrittäjä tarvitsee yhteiskunnan tukea työntekijöiden palkkaamiseen?
Onhan se nyt hyvänen aika tuottavampaa, osakkeenomistajille. Mitäs me miljonäärit.
Koska Suomen sisällissodassa valkoiset voitti. Lue historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt hyvänen aika tuottavampaa, osakkeenomistajille. Mitäs me miljonäärit.
Mitäs te? Joko tuet on maksettu takaisin vai unohtuiko rahoja laskiessa?
Totta kai palkaan jos minä omista yrityksen ja joku muu maksaa kulut. Eikä se ole lähelläkään kommunismia. Kommunismissa valtio omistaa tuotantolaitokset.
Up