Kaikki oikeasti masentuneet, onko teillä koskaan käynyt näin?
Vähän hankala selittää tätä, mutta yritän. Itselläni vain pari tälläistä tapausta, mutta ärsyttää.
Kyseessä siis "kaikki tietävät" ja muutenkin muita ihmisiä alentuvasti kohtelevat tyypit (2 eri).
Kun tasan tarkkaan tiedät ja kaikki muutkin yleisesti tietävät, että sinulla on siis Masennus, eikä mitään muuta, niin nämä tai tämä viisastelija ja kokemuksen syvällä rintaäänellä puhuva valistajahenkinen taivaanlahja, alkaa puhua sinulle kuin sinullakin olisi Bibo (hänellä/heillä molemmilla on).
Jotenkin ärsyttää. Kun siinä tilanteessa ei saa suutaan auki, eikä heti hoksaa mitä pätijä ja "minä tiiän" tyyppi tarkoittaa, kun puhuu vertauskuvin ja kauttalaitain. Jälkeen päin kun mietit, niin on päivän selvää, että hän on päättänyt oman päänsä sisällä sinullekin saman diagnoosin kuin itsellensä.
Ei vissiin pysty tajuamaan että, joillakin ei niitä "huippuja" ja maniakausia ole, kuin hänellä. Nämä "minä olen kaikessa niin paljon viisaampi kuin muut" ihmiset puhuvat yleensä huokaillen ja silmiään pyöritellen. Ääni on sellainen laiska ja "en sulle ees jaksais kertoo, mut tässä nyt armostani valistan tyhmää".
Ei?