Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fibroadenooman poisto

Leikkaukseen menossa
06.08.2018 |

Onko jollakulla kokemusta? Minulla on rinnassa kaksi fibroadenoomaa, toinen hyvin pinnassa (joka on kasvanut) ja toinen maltillisempi syvemmällä. Olen menossa niiden poistoon (ymmärsin että molemmat poistetaan, syvemmällä oleva lankamerkataan ensin) ja kaikenlaiset kokemukset kiinnostavat. Nukutettiinko vai riittikö puudutus? Mikä se lankamerkkaus on? Kauanko sairaslomaa? Millainen arpi jäi? Miten muuten toivuit? Viikon päästä leikkaus ja ahistaa, vaikka koitan ajatella että ei tässä mitään. Enemmän ahisti kyllä, kun ei tiennyt mitä siellä rinnassa on... Olisin kiitollinen kokemuksista!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmiset pääsee noihin leikkauksiin?

Minulla havaittiin niitä mammografiassa lukuisia toisessa rinnassa ja oikeassakin muutama. Leikkausesta ei mitään mainintaa. No, sain kyllä kontrolliajan syksylle kainalon pattien vuoksi.

Vierailija
2/4 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvemmällä olevista en tiedä, mutta pinnalla oleva poistettiin minulta paikallispuudutuksessa ja en saanut lainkaan sairaslomaa. Toivuin hyvin. Ongelmaksi muodostui arpi, se kasvatti keloidin. Myöhemmin kuulin että se on tosi yleistä rinnanalueen leikkauksissa.

Vierailija
4/4 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syvemmällä olevista en tiedä, mutta pinnalla oleva poistettiin minulta paikallispuudutuksessa ja en saanut lainkaan sairaslomaa. Toivuin hyvin. Ongelmaksi muodostui arpi, se kasvatti keloidin. Myöhemmin kuulin että se on tosi yleistä rinnanalueen leikkauksissa.

Mikä oli syynä poistolle? Minulla on yksi fibroadenooma, joka löydettiin lähes 20 vuotta sitten. Silloin vain todettiin, ettei niitä mielellään poisteta nuorilta ihmisiltä, koska leikkauksesta jää arpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi