Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki vauvat selvästi tytön tai pojan näköisiä?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis kasvoista? En tarkoita nyt tapaa pukea vauva tms. Erottaako kaikista vauvoista heti, että onko kyseessä tyttö vai poika? Mielessäni on noin 1 kk-6 kk ikäiset vauvat.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vaatteet auttavat paljon, muuten vauvat ovat hyvin sukupuolettomia.

Vierailija
2/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Vaatteet auttavat paljon, muuten vauvat ovat hyvin sukupuolettomia.

Kyllä minun mielestä joistakin näkyy kasvoista jo hyvin selvästi, että onko tyttö vai poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kovin paljoa eroa toisistaan siinä vaiheessa, mikäli ei housuihin kurkista.

Äiti kertoikin, että minuakin oli luultu monesti synnärillä tytöksi, kun oli (ja on) melko pitkät ja kohtuu tuuheat ripset.

M30

Vierailija
4/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin vauva on kaunis poika ja vaikka vaatteet perinteistä vaaleansinistä , autokuosia tms niin silti luullaan tytöksi.

Vierailija
5/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikavauvaa luullaan tytöksi, jos vaatteet ei paljasta, pitkät tummat ripset ja tuuhea tukka.

Vierailija
6/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin poikaa luultiin usein tytöksi. Muutama vuosi myöhemmin syntynyttä tyttöä taas samat vaatteet päällä pojaksi. Että on kai ne tytön tai pojan näköisiä, eri asia sitten onko näköisyydellä mitään tekemistä sen kanssa mitä oikeasti ovat.

Vierailija
7/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäripset ja muut karvat ne tytön tekevät. Omaa poikaani luultiin toistuvasti tytöksi mustassa talvihaalarissa vielä n. 3-4-vuotiaana. Pyöreät kasvot, isot siniset silmät ja tiheät ripset.

Vierailija
8/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan osaa vauvojen kasvoista sanoa kumpia ovat. Olen tosin ollut hyvin vähän tekemisissä vauvojen kanssa. Ehkä siihenkin harjaantuisi.

Vierailija
9/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään syntyy yhä enemmän vauvoja jotka eivät ole tyttö- tai poikaoletettuja vaan selkeästi muunsukupuolisia.

Vierailija
10/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään syntyy yhä enemmän vauvoja jotka eivät ole tyttö- tai poikaoletettuja vaan selkeästi muunsukupuolisia.

Hermafrodiittejä? eli nykyloukkaantumisyhteiskunnassa intersukupuolisuus?

Sukupuolia biologisesti on tasan kaksi ja muut ovat mutaatioita, jotka liki aina ovat täysin lisääntymiskyvyttömiä.

Biologia ei ota kantaa olion tunne-elämään.

Vierailija
11/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kovin paljoa eroa toisistaan siinä vaiheessa, mikäli ei housuihin kurkista.

Äiti kertoikin, että minuakin oli luultu monesti synnärillä tytöksi, kun oli (ja on) melko pitkät ja kohtuu tuuheat ripset.

M30

Huomiona tähän, että miehillä yleensä ripset ja kulmat ovat tuuheammat ja pidemmät kuin naisilla, johtuen siitä että heillä muukin karvoitus on runsaampaa. Toki miestyypillinen kaljuuntuminen on sitten miesten oma juttu.

Vierailija
12/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Huomiona tähän, että miehillä yleensä ripset ja kulmat ovat tuuheammat ja pidemmät kuin naisilla, johtuen siitä että heillä muukin karvoitus on runsaampaa. Toki miestyypillinen kaljuuntuminen on sitten miesten oma juttu.

Totta tuokin, vaikka vauvoihin ei taida ihan hirveästi vielä vaikuttaa hormonaaliset karvaisuusasiat.

Vierailija
13/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vauvat näyttää a) vanhempiensa silmissä maailman ihanimmalta olennolta, ja b) Winston Churchilliltä. Joskus jopa Kekkoselta. Itse en edes yritä lähteä arvailemaan.

Vierailija
14/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vauvoja jotka on selkeästi tytön/pojan näköisiä mutta suurin osa vauvoista on varmaan aika lailla sukupuolettoman näköisiä. Meidänkin poikaa luultiin vauvana usein tytöksi kun oli pitkät ripset. Tyttöä luutiin taas pojaksi jos oli veljen vanhaa poikamaisempaa päällä

Vierailija
15/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1v tyttö, joka oli pitkään miltein kalju ja nyt tosi vaalea lyhyt tukka, monet on erehdyksissään kutsunut söpöksi pojaksi tms. Eipä se haittaa, eihän tyttö itsekään vielä tiedosta mikä on :D

Vierailija
16/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni näytti vastasyntyneenä keski-ikäiseltä kaljuuntuvalta kirjanpitäjämieheltä. Poikani näytti vauvalta.

Vierailija
17/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että olisi suurempi loukkaus jos tyttöä kutsuttaisiin pojaksi kun päinvastoin 🤔

Vierailija
18/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sen näkee. Tai ainakin minä. 

Tytöt pienempikasvoisia ja joku juttu se vain on, että vähän isokasvoisimmistakin näkee. 

Kyllähän jo alle parivuotiaat osaavat nimetä naisen ja miehen, vaikka kuinka olisi naisella poikamainen olemus, lyhyt tukka ja olisi isokokoinenkin. 

Jotain siinä on, että sukupuolten erottuvuus ja myös erottelukyky tulee varhain. 

Vierailija
19/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät osaa katsoa oikeaita asioita. 

Ei mistään tukan tuuheudsta tai silmäripsistä voi mitään päätellä teitenkään.

Kasvojen mittasuhteet ovat jo yleensä erilaiset. Pojilla hieman enemmän kasvojen alaosaa. Tytöillä nenän yläosa (silmien väli) ja alahuulen korkeus on vähäisempi, olivat kasvot minkä kokoiset tahansa. 

Mutta ymmärrän, jos jotkut eivät osaa. 

Ja toki olen minäkin joskus erehtynyt. 

Vierailija
20/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää, että 1v. tytöstämme kysytään tosi usein "Poikako se on... Vai tyttö?" Haloo, pinkit vaatteet, pinkki nokkamuki, pinkki "tyttöjen" lelu jne. Hän on lisäksi todella siro ja pienikokoinen, kunnon keijukainen! Ja monet tutut kertovat samaa omista tyttäristään. Ei minua tämä haittaa, mutta ihmetyttää että pitkät hiukset, korvikset ja kilo meikkiäkö pitäisi olla vauvalla, että tytöksi tunnistaa. Eräs jopa erehtyi kukkamekossa olevaa tyttöäni luulemaan pojaksi. Outoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän