Kadun niin paljon että hankin tokaluokkalaiselle älypuhelimen, olenko kamala natsi jos vaihdan takaisin näppäinpuhelimeen?
Koska kaikki muu on lakannut kiinnostamasta. Ei leiki, ei tule enää mukaan lautapeleihin, ei katso enää telkkariohjelmia mitkä olivat ennen tärkeitä, ei ulkoile, ei pyydä kavereita kylään tai käy kavereiden luona. Istuu vaan huoneessaan puhelimella, jos komennan ulos, istuu pihakeinussa puhelimella. Jos otan puhelimen pois, alkaa itku, rääkyminen ja sitten mökötys. Istuu esimerkiksi trampoliinilla ja minut nähdessäni lällättelee ja irvistelee.
Olenko kamala äiti, jos vaihdan takaisin vanhaan näppäinpuhelimeen? Alkaisi taas normaali elämä maistua.
Kommentit (27)
Et ole kamala. Puhelin pois jos siitä on muodostumassa paha addiktio.
Tee selväksi pelisäännöt miten teidän perheessä puhelinta käytetään. Puhelin pois jäähylle ja vanha luuri takas. Mut vaan hetkeksi. Hyvästä käytöksestä puhelin takas. Toista tarvittaessa.
Miksi sallit lapsesi lällätellä ja irvistellä sinulle? Se on myrkkyä auktoriteetin ylläpitämiselle jos sallii lapsen pilkkaavan itseään päin naamaa.
Puhelimet ovat tuhoisia lapsille ja teineille. Ranskassa on kouluissa älypuhelinkielto. Todella fiksua mielestäni.
Jos vaihtaa näppäinpuhelimeen niin sitten se tod. näk. pelaa matopeliä kaikki päivät.
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse teet puhelimellasi?
Soitan tarvittavat puhelut ja lähetän tekstiviestit.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtaa näppäinpuhelimeen niin sitten se tod. näk. pelaa matopeliä kaikki päivät.
Eikä pelaa. Ei sitä kukaan pelannut muutamaa minuuttia pidempään kerrallaan aikoinaan. Ei se ole samanlainen dopamiinivampyyri kuin Internet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja vauvapalstaa selaat sillä vanhalla nokialaisellasi vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja vauvapalstaa selaat sillä vanhalla nokialaisellasi vai?
Minulla on pöytäkone. Puhelimessani ei ole nettiä.
ap
Jos otat lapseltasi älykännykän pois aletaan häntä kiusaamaan koulussa. Eli ei kannata.
Aika hankalaa, hidasta ja epäergonomista selailla nettiä puhelimella jos tietokone on käytettävissä.
Vanhempienkin kannattaisi tulla nykyaikaan ja ymmärtää että nykyään nuoret eivät esimerkiksi Katso juurikaan televisiota vaan kaikki samaa viihde löytyy kännykästä silloin kun sitä haluaa katsoa. Enää ei haluta olla määrättyjen ohjelma aikojen uhri. Kaverit löytyvät WhatsAppista, snapchatistä ja facesta.
Mua eilen säälitti kun äiti antoi lapselleen älypuhelimensa matkan ajaksi että saa pelata sillä.
Mielestäni tuon ajan olisi voinut käyttää luovemmin.
Ekaluokkalainen saa näppäinpuhelimen koska esikoisen kanssa tehtiin virhe ja sai älypuhelimen. Esikoinen menettää netin aika ajoin jos ei puhelimesta saa sormiaan irti. Suurin osa ohjelmista sen netin kuitenkin vaatii. Ja on jatkuvaa kiukuttelua ilman laitteita.
Ihan hyvin pärjää vaikka ilman puhelinta. Lapselle kello käteen ja sovitaan aika jolloin pitää olla kotona.