Mitä ajattelette ruokakaupassa työskentelevästä?
Olen ollut ruokakaupassa töissä lähes 20 vuotta. Alun perin piti mennä opiskelemaan aivan muuta alaa, mutta välivuotena kun tein täysipäiväisesti kaupassa töitä, tykästyin alaan ihan mielettömästi. Oli äärettömän mielenkiintoisa opetella lihan-ja kalankäsittelyn taitoja, oppia tilausen tekoa ym. Asiakkaat ovat ihan huippuja, ja heidän kanssa on mukava vaihtaa kuulumisia. Ja nyt kun kokemusta on, on mukava saada neuvoa asiakkaita ruoan laitossa, ja opettaa nuoria kaupan hommiin. En voisi kuvitella tekeväni muuta työtä. Se mikä harmittaa, on että tuntuu, että korkeasti koulutetut sukulaiset ja tuttavat eivät tunnu arvostavan työtäni tippakaan. He saavat oloni tuntemaan aivan luuseriksi. Mitä mieltä te olette "kaltaisestani"? Onko vain omaa mielikuvitustani?
Kommentit (11)
Arvostan kaikkia, jotka ovat 20 vuotta tehneet työtä ja elättänyt itsensä, luultavasti myös perheensä. Hienoa, jos vielä on niin onnellisessa asemassa, että pitää työstään eikä ole 20 vuodenkaan jälkeen leipiintynyt.
Iso käsi sulle!
Ajattelen ettei ole kauhean kunnianhimoinen. Mutta ei kaikkien tarvitse ollakaan ja hyvä vaan että olet löytänyt työn josta nautit, se on loppujen lopuksi aika harvinaista vaikka olisi kuinka opiskellut
Hymyilevistä ja ystävällisistä asiakaspalvelijoista ajattelen aina, että onpa ihana ihminen. En sen kummempia.
Jätä sukulaisesi omaan arvoonsa. Teet kohta kolmatta vuosikymmentä sellaista työtä, josta olet innostunut ja jossa olet jatkuvasti kartuttanut osaamistasi. Sehän on ihanaa! Minä ainakin toivoisin tuollaista myös itselleni ja olen korkeasti koulutettu.
Jokainen joka elättää itsensä työtä tekemällä on minun yhteiskuntani täysivaltainen ja tasa-arvoinen jäsen.
Siellä on paljon ” räväköitä” eli vittumaisia työkavereita. Aivan kauheaa skeidaa mitä kaveri niistä vanhoista ämmistä kertoo. ” asiat tehdään just näin kun on tehty kerta jo 20 vuotta, blaablaablaa”
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ruokakaupassa töissä lähes 20 vuotta. Alun perin piti mennä opiskelemaan aivan muuta alaa, mutta välivuotena kun tein täysipäiväisesti kaupassa töitä, tykästyin alaan ihan mielettömästi. Oli äärettömän mielenkiintoisa opetella lihan-ja kalankäsittelyn taitoja, oppia tilausen tekoa ym. Asiakkaat ovat ihan huippuja, ja heidän kanssa on mukava vaihtaa kuulumisia. Ja nyt kun kokemusta on, on mukava saada neuvoa asiakkaita ruoan laitossa, ja opettaa nuoria kaupan hommiin. En voisi kuvitella tekeväni muuta työtä. Se mikä harmittaa, on että tuntuu, että korkeasti koulutetut sukulaiset ja tuttavat eivät tunnu arvostavan työtäni tippakaan. He saavat oloni tuntemaan aivan luuseriksi. Mitä mieltä te olette "kaltaisestani"? Onko vain omaa mielikuvitustani?
Arvostan todella ammattitaitoista asiakaspalvelijaa. Varmaan itsekin tavallaan tykkäisin olla kaupassa töissä, mutta en oo varma jaksaisinko. Omaan työhöni kuuluu tosi vähän asiakaspalvelua ja istun persiilläni konttorissa koko päivän :))
Että tekee henkisesti raskasta työtä ja mielessäni tsemppaan ko jaksaa kattoa kaiken kirjavia ihmisiä
Mitä sä niistä välität!