Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko makusi muuttunut jollain tavalla alkoholijuomien suhteen vuosien varrella?

Vierailija
05.08.2018 |

Jos on niin miten?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Itse asiassa lopetin vuonna 2005 alkoholin juomisen kokonaan. Kulaustakaan en ole sen jälkeen ottanut.

Vierailija
2/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljonkin. Nykyään juon enää harvoin. Kirkasta viinaa tai mitään viinoja en ole juonut sitten 90-luvun vaan nykyään juodessani juon mietoja. Yleensä karpalolonkeroa, joskus siideriä tai olutta. Fresita kylmänä tai makea kuohuviini ovat joskus hyviä, lähinnä kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Aina oon tykännyt alkoholin makuisista alkoholijuomista. Itkettää ihmiset, jotka ottaa esim. todella hyvän vodkan ja sit sotkeevat siihen millon mitäkin siirappia, limua, mehua tms. Kun ostaa kunnon juoman, se maistuu hyvältä ilman krumeluureja ja koristeita. No ok, gt on hyvää.

Vierailija
4/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla lopetettua on tullut alkoholinjuonti. Liian kovaa myrkkyä ”vanhemmalle” kropalle. M34.

Vierailija
5/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en voi sietää MITÄÄN makeita juomia. Kuivaa cavaa, punkkua..ei eläessään mitään siideriä tms

Vierailija
6/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siideri on muuttunut kuivemmaksi. Viiniä ei enään kärsi juoda kuin lasin kaksi.

Vierailija
7/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen join. Nyt kroppa ei oikein ota vastaan alkoholin poistokemikaaleja = pahemmat krapulat. Mikaan juoma ei ole sen olon arvoinen.

Vierailija
8/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena join vaan olutta, nyt enemmän viinejä.

Vierailija
9/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut lähes kokonaan. Ei mene yksinkertaisesti alas, kai kiintiö on tullut täyteen. Varsinkaan siidereihin ja viineihin en koske, terävän paukun voin ottaa 1-2 kertaa vuodessa.

Vierailija
10/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisenä join valkkaria ja sekoituksia. Sitten alkoi kaljakausi. Nykyisin juon enemmän skumppaa ja punkkua.

Vierailija
11/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ennen saatoin juoda väkeviä, nykyään mikään viiniä väkevämpi ei mene kurkusta alas, edes cocktaileissa. Olen myös alkanut siirtyä oluen lipittämisestä viinin siemailuun. Ylipäätään alkoholia kuluu nykyään paljon vähemmän kuin ennen. 

Vierailija
12/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siideri on muuttunut jo kauan sitten makeasta kuivaksi. Entinen valkkarin inhoaja juo nykyisin lähinnä vain kuivaa valkkaria.

Vierailija
13/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se. Karvaampaan ja happamampaan suuntaan oikeastaan.

Siiderit ei maistu enää yhtään, ei edes rutikuivat, joihin siirryin liukuvasti vuosien varrella makeista esanssisotkuista aloittaneena.

Olutta en ole juonut koskaan. Enkä piittaa valkoviineistäkään.

Punaviineissä maku on varmaan kehittynyt, keveistä vahvoihin, mutta se nyt on aika normaali kehitystie viinien suhteen. Nyt olen jumiutunut veneton alueen viineihin. Hassua on että niissä on hieman makeutta, eikä sitä karvautta kovinkaan runsaasti, vaikka muuten karvaat maistuu hyvin.

Mojitoni juon nykyään ilman sokeria, GT on joskus vaan niin paikallaan ja Aperoli Spritz on ihan herkkua ja oikea Margarita (ei niitä mansikka yms. sotkuja, ne on jälkiruokia ). Makeita coctaileja en enää ota koskaan.

Vierailija
14/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kun olin teini/vasta aikuistunut, en vain voinut sietää alkoholijuomien makua. Tuntui, että olisi pitänyt nenästä kiinni pitäen hulauttaa menemään koko juoma, jopa mehu-siiderisekoitukset ym pieniprosenttiset. Tästä syystä en myöskään oikein juonut (plus tietty se, että humalassa muutun tosi alakuloiseksi ja itkuiseksi ja tunnen oloni jotenkin ulkopuoliseksi muista ja maailmasta, eikä minulla ole hauskaa niin kuin sen olisi tarkoitus olla). 

Myöhemmin parikymppisenä aloin tavata tiuhempaan erästä miestä, jonka kanssa kävin ensimmäisiä kertoja eläessäni lasillisella. Aloin tottua makuun, ja vaikka vielä ei punaviini yhtään uppoakaan, niin esimerkiksi kuoharit ovat jo alkaneet maistua. Tykkään juoda korkeintaan pari lasillista, en enempää, sillä siitä olo ei enää kohdallani parane. Nykyäänkään en usein juo, mutta silloin tällöin on mukavaa avata stressilonkero ja siivota kämppä energiapuskassa lattiasta kattoon.

Vierailija
15/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Nuorena harrastin votkan tai kossun ja colajuomien sekoituksia. Vähitellen aloin juoda alkoholia vain veden kanssa. Seurauksena oli, ettei enää ole tullut kankkusia eikä aamulla ole suussa sitä limsojen aiheuttamaa makeaa makua.

Vierailija
16/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Parikymppisenä meni alas lähes kaikki, makeat drinksut, valkoviini, kaikenmaailmaailman marjaviinit, lonkero ja pontikka.

Nykyään punaviini vahvin mitä juon+ kuiva omppusiideri ja keskikalja menee.

- Täti 49v -

Vierailija
17/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25-vuotiaana pidin valkoviinistä, siideristä ja mansikkalikööri-maito-vodkadrinkeistä

About 25-vuotiaasta ylöspäin olen pitänyt punaviinistä, oluesta, shampanjasta ja skottiviskistä.

Olen siis nyt 35-vuotias nainen.

Vierailija
18/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta näin palkkatyössä käyvänä aikuisena ei ole enää "pakko" juoda kaikkea, mitä ilmaiseksi tai halvalla saa.

Vierailija
19/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saakka ei oikeastaan yhtään. Eniten on muuttunut määrä, koska nuoruudessa oli enemmän tapahtumia.