Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityisten terveysasemien aspat

Vierailija
04.08.2018 |

Tiesittekö, että muutaman tällaisen aspa on ulkoistettu kolmannen osapuolen hoidettavaksi? Eli tällaisiin call centereihin. Täysin ammattitaidottomat ihmiset hoitaa ajanvarauksen ja neuvonnan, tietoturva myös huolettaa.

Tätä lisää kunhan Sote tulee! Mitäs mieltä muut palstalaiset on tästä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tää oo totta?

Vierailija
2/19 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Olen ollut töissä yhdessä suuressa ketjussa, jossa toimittiin juuri näin. On ollut jo kauan entinen työpaikka, oli niin ihmeellistä touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on. Olin työhaastattelussa eräässä call centerissä. Kuuntelin, kun aspa neuvoi asiakkaalle tien Helsinkiläiseen lääkärikeskukseen aivan toisessa kaupungissa. Duuni tehdään avokonttorissa, joten epäily intimiteettisuojasta voi olla aiheellinen. Aspat eivät ole terveysalan ammattilaisia, joten asiakkaan täytyy olla aika varma oikeasta lääkäristä, jotta ei joudu maksamaan useammasta käynnistä. Ei paljon kannata kysellä, mikähän olisi oikea erikoislääkäri, kun vaiva on sellainen ja tällainen. Ei Jake 20 v. tai peruspirre siellä puhelinkeskuksessa varmaan tiedä.

Vierailija
4/19 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää! En ymmärrä miten voi olla laillista. Hoitaako nämä soten myötä päätökset siitä, kuka saa ajan terveyskeskukseen ja mille lääkärille?

Vierailija
5/19 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää! En ymmärrä miten voi olla laillista. Hoitaako nämä soten myötä päätökset siitä, kuka saa ajan terveyskeskukseen ja mille lääkärille?

Yksityisten aspat eivät päätä terveyskeskuksista.

Olen hoitajana yksityisellä ja meillä on jo monta vuotta helisty call centerin kanssa. Tekevät jatkuvasti virheitä ajanvarausten kanssa joita saa sitten hoitajat selvittää. Eivät lue ohjeistuksia tai luultavasti eivät muista kun lääkäreitä on satoja ympäri Suomea. Lisäksi vaihtuvuus on suurta.

Vierailija
6/19 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulikin ahaa-elämys.

Kyselin aikaa HIV-pikatestiin M:llä alkavaan suureen lääkäriasemaan ja aspa ei tiennyt mitään asiasta ja rupesi vielä ihmettelemään että "ootkos nyt ihan varma että jotain pikatestejä on olemassa mun pitää kyllä nyt tarkistaa tätä asiaa odotas".

Odotin 5min

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikottiin menevät kaikki nyt.

Vierailija
8/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole vain yksityisen puolen juttu, myös esim. julkisten sairaaloiden päivystyksien puhelinneuvonta on usein ulkoistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole vain yksityisen puolen juttu, myös esim. julkisten sairaaloiden päivystyksien puhelinneuvonta on usein ulkoistettu.

Tässä olis hesarille aihetta juttuun!

Vierailija
10/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole vain yksityisen puolen juttu, myös esim. julkisten sairaaloiden päivystyksien puhelinneuvonta on usein ulkoistettu.

No mutta sehän selittää miksi siellä tiuskitaan eikä osata vastata kysymykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat varataan netissä. Ei tarvita aspoja, paitsi jos on yli 80-v.

Vierailija
12/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että muutaman tällaisen aspa on ulkoistettu kolmannen osapuolen hoidettavaksi? Eli tällaisiin call centereihin. Täysin ammattitaidottomat ihmiset hoitaa ajanvarauksen ja neuvonnan, tietoturva myös huolettaa.

Tätä lisää kunhan Sote tulee! Mitäs mieltä muut palstalaiset on tästä?

Eikös malesialaiset opi aika nopeasti puhumaan suomea?

Mikäs temppu olisi ulkoistaa puhelinpalvelu sinne jos tulee helvemmaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Aspa levittänyt toimintansa terveysasemille, vai mikä tämä homma nyt on 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mikko_Aspa

Vierailija
14/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huolestuttavaa. Tulee mieleen oma retki lääkärille viime keväänä, kun selittämättömät kovat kivut vaivasivat ja kävin lääkäriltä toiselle. Päivystyksessä sain asiaan apua ja lääkkeet, lisäksi ohjattiin hakeutumaan lääkärille, jos oireet ei helpota parissa viikossa. Oli kiva soitella lääkäriasemalle ja kysyä heiltä millehän lääkärille pitäisi mennä, koska sen keskussairaalakäynnin ajan olin niin kovissa kivuissa, etten muistanut kysyä ohjeita. Ei siellä asemalla osattu neuvoa ja piti maksaa ensin yleislääkäri, että pääs oikeaan osastoon. Puoliksi toki oma moka.

Olen itse ollut töissä Call Centerissä ja yksityisyydensuoja on siellä pelkkä vitsi. Asiakkaista puhutaan koko nimillä, haukutaan mielenterveysongelmaisiksi hulluiksi, selataan facebook-tilit ja kaikki läpi ja solvataan. Nauhoitettuja puheluita kuunnellaan  repeatilla ja nauretaan "tyhmille asiakkaille". Tätä teki myös esimiehet. Kun miettii miten sekava itse voi olla puhelimessa kovien kipujen iskiessä, ei tunnu kivalta ajatuskelta, että päädyn tällaiseksi pilkan kohteeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Aspa levittänyt toimintansa terveysasemille, vai mikä tämä homma nyt on 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mikko_Aspa

Aspa on kloonannut itsensä Mehiläisessä.

Vierailija
16/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle se ajanvaraus vaan on pienempi ongelma kuin se, että sitä hoitoa joutuu odottamaan 2-6kk. Viimeksi olin julkkarilla hammaslääkärissä ja seuraavan käynnin varauksen koneelle naputti hammaslääkäri itse. Onko se sitten tehokasta, jos info-pisteessä istuu samalla joku pienipalkkaisempi tekemättä paljon mitään?

Vierailija
17/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle se ajanvaraus vaan on pienempi ongelma kuin se, että sitä hoitoa joutuu odottamaan 2-6kk. Viimeksi olin julkkarilla hammaslääkärissä ja seuraavan käynnin varauksen koneelle naputti hammaslääkäri itse. Onko se sitten tehokasta, jos info-pisteessä istuu samalla joku pienipalkkaisempi tekemättä paljon mitään?

Todella usein joutuu jonottamaan puhelimessa! Eli tuskin ne siellä mitään tekemättä istuu.

Ne ajanvaraajat myös pisteyttää potilaat ja sen mukaan pääsee jonossa eteenpäin. Esim mielenterveyspotilas saattaa joutua venaamaan aikaa tutkimukseen kauemmin kuin joku toinen, jonka hoitamisesta on enemmän hyötyä yhteiskunnale.

Vierailija
18/19 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko heitä vaitiolovelvollisuus?

Vierailija
19/19 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näihin hommiin voisi hakea töihin?