Lapsellinen ääliö mies
Eilen kävi jännä juttu. Miesystävä oli tulossa viikonlopuksi kylään. Olimme sopineet menoa ja ohjelmaa koko viikonlopuksi lasten kanssa. Lisäksi hän oli pyytänyt minulta erästä asiaa jonka tekemiseen minulta meni kaksi arki-iltaa töiden jälkeen. Tein sen ja se oli odottassa. Mies tuli lapsensa kanssa, hermostui koirani innostumisesta/edes takas juoksemisesta. ja kysyi veemäiseen sävyyn että eikö koiraa voi laittaa portin taa. Kysyin ääntä korottaen että missä välissä, johon hän vastasi että eikö tässä ole nyt aika kauan mennyt ja minä vastasin että minulla on ruoka hellalla. Olin juuri tullut töistä ja kovalla kiireellä tein lapsille ruokaa. Mies otti tavaransa, sanoi ettei jaksa tämmöista ja lähtee kotiin. Sinne se lähti itkevän lapsen kanssa ja itse olin kuin puulla päähän lyöty omien lasteni kanssa.
En oikein tiedä miten koko asiaan pitäisi nyt suhtautua. Mielestäni mies on todella lapsellinen, kun tuollain pakeni paikalta. En arvosta ihmisiä, jotka katoaa pienen ongelman kohdattuaan... Ja se on turha luulla että minulle voi puhua kuinka vaan... Omat lapseni suuttuivat miehen käytöksestä minua ja koiraa kohtaan ja vielä peruuntuneiden suunnitelmien takia. He ovat sitä mieltä ettei miehen tarvitse enää näyttää naamaansa meille.
Miehestä ei ole kuulunut mitään sen jälkeen ja minä en häneen yhteyttä ota. En tiedä miten näin naurettavan ja lapsellisen kohtauksen jälkeen voin ottaa miestä enää vakavissani. Tekisi mieli antaa olla ja jatkaa elämää ilman häntä. Eikö nämä tälläiset muutu vain pahemmaksi aikaa myöten.
Lasteni kanssa vietän kivan viikonlopun kuitenkin. Teemme niitä asioita mitä pitikin ja miehen ääliömäisen käytöksen takia en peru heiltä sitä iloa asioista joita oli sovittu.
Kommentit (24)
Mies oli stressaantunut jostain jo valmiiksi. Tai ehkä viime vierailulla oli jo kokenut olonsa ahdistuneeksi "uusperheen" vilinässä, ja nyt koiran riehuminen oli triggeri, joka sai perääntymään.
Koirasi on siis pentu. Mies ei ehkä olisi halunnut sitä ollenkaan. Lasten kanssakin on tekemistä, mutta siihen vielä "ikuinen lapsi" päälle...
Siis oikeastiko täällä tuomitaan pentukoira joka hyppii innoissaan? Siis apua tätä porukkaa..eiköhän ole ihan normaalia käytöstä pennulle. Jos mies ei tykkää koirista ton vertaa niin sietääkin lähteä ja pysyä myös Poissa. Jatkossa kannattaa valita aikuinen MIES.
Kyllä minäkin korotan ääneni jos minulle puhutaan veemäisiä sävyyn. Mies alkoi hieromaan vastakarvaan kysymällä veemäiseen sävyyn voiko koiraa laittaa portin taakse ja ap kertoi huomanneensa veetuilun ja pysäytti miehen tyylin kysymällä ääntä korottaen missä välissä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Kumpikin aikuinen olisi voinut pysäyttää kiukkunsa missä vaiheessa tahansa, mies ennen veetuilua, ap ennen äänen korotusta, mies ennen lähtöään mutta nyt tilanteeseen ei löytynyt malttia tai sielujen sympatiaa. Ja se ei voi aina olla vain toinen aikuinen, joka tiedostaa mitä tilanteessa tapahtuu js pysäyttää kiukkunsa.
Kumpikin aikuinen voi milloin tahansa ottaa askeleen kohti sovintoa. Ehkä tässä tilanteessa se kannattaa jättää miehen kontolle, koska hän lähti. Ja miehellä voi olla pitemmät piuhat ymmärtää ja käsitellä tilanne, vaatii oman aikansa kelata.
Toisaalta en tiedä miten kannattaa edes jatkaa suhdetta koska mies hyvin pienestä aiheesta ottaa lähöt ajattelematta lasten pettymystä niin ei taida itsekeskeisenä ihmisenä kyetä uusperhe kuvioon riittävän hyvällä tatsilla. Rauhallisempi, tasaisempi, ymmärtävämpi mies olisi parempi.
Näin. Riitaan tarvitaan kaksi. Ihminen se on se mieskin.