Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elämä muuttuu niin monella eron jälkeen aivan toisenlaiseksi?

Vierailija
03.08.2018 |

olen tässä seurannut vierestä eronnutta tuttavaani. Kun olivat vielä naimisissa, elämä oli sitä perus vajaa nelikymppisten lapsiperhe-elämää eli töiden jälkeen kotiin, ruokaa ja lasten juttuja, viikonloput rauhallista perhe-elämää. Ylipäätään kaikki vapaa-aika menee lähinnä vain sen oman perheen kesken.
Mutta nyt kun erosivat, niin tälläkin tuttavallani alkoi hyvin pian olla menot ja somekuvat täynnä vain ystäviä. Joka viikonloppu ystävien kanssa jossain, lähellä tai kaukana. Missä ne ystävät oli silloin kun olivat vielä naimisissa? Miksi silloin ei kiinnostanut ystävien seura? Miten mielenkiinnon kohteet voi muuttua niin radikaalisti yhtäkkiä? Ennen rauhallista lasten kanssa oloa, nyt ystäviä.
Ja tarkoitan tällä siis noin yleisesti, tuttavani vain esimerkkinä.
Ennen leivottiin lasten kanssa viikonloput, nyt lähdetään kaverin kanssa Ruotsin laivalle. Itse olen kuvitellut, että niitä koti-iltoja/perhe-elämää eletään siksi, kun sellaista on haluttu eikä siksi, että ollaan naimisissa.
Ei tarvi olla jokotai, ihmetyttää vain tuo niin monen eronneen selkeä elämäntapamuutos.
Ehkä mua ärsyttää vain se, että niin usein ne ystävät hylätään pariuduttua ja eron sattuessa ne sitten kaivellaankin esiin.
Näin teki hyvä ystäväni minullekin.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla