Kansanedustajien korotettu kulukorvaus on 500e/kk ylimääräistä verotonta tukea.
Saakohan esim. työtön työnhakija saman verran ylimääräistä jos hän yrittää aktivoitua Helsinkiin pitäen samalla vanhan asuntonsa kotikaupungissaan mihin maksetaan asumistukea
Kommentit (12)
Saakohan Touko Aalto tuon saman? Hänellähän on asunto Jyväskylässä vaikka asuu Iirksen kanssa Helsingissä.
Työtön työnhakija saa 160€ ylimääräistä, mutta jos tulisi ilmi että asuu saunassa joutuisi varmasti maksamaan takaisin.
Vaikka työttömiä haukutaan, niin mm. itse olen lähtenyt työn perässä sen verran kauaksi, että jouduin hankkimaan kakkosasunnon ja ihan keskipalkkainen työ. Mikä on peruste tähän eriarvoisuuteen? Eikö kansanedustajatkin pärjäisi verovähennyksellä? Siinä tosin on oma vastuu ja katto, mutta mitä sitten. Niin se on duunareillakin. Helppo se on vaatia työn perässä muuttamista, kun itse saa palkan lisäksi verottomana korvauksena vaikka mitä. Kyllä olen kateellinen. Siihen on turha vedota, että olisin hakenut kansanedustajaksi. Kyllä minun on tämäkin työ pitänyt hakea ja saada. Mielestäni osa kansanedustajista ei edes saa mitään aikaan. Suun soittamiseen näitä äänestetään ja vaikuttaa siltä, että viidennes tekee työt.
Vierailija kirjoitti:
Työtön työnhakija saa 160€ ylimääräistä, mutta jos tulisi ilmi että asuu saunassa joutuisi varmasti maksamaan takaisin.
Teuvon asunnon pohjapiirros on ollut netissä, 1h, tupakeittiö, sauna- ja varastotilaa. Oletko sinä Iikka Kivi ja kuvittelet olevasi hauska höpisemällä saunassa asumisesta? Tiedoksi sinulle: Et ole hauska. Kaikki tietävät jo, että kyseessä on huoneisto, ei pelkkä sauna, Teuvo ei asu saunassa.
Veroton kulukorvaus on kylläkin n. 1000-1800 eur/kk.
Työtön saa saman verran kuukaudessa rahaa plus mahdollinen asumistuki (joka kattaa vai osan eli paljon jää vaille tuosta)
Vierailija kirjoitti:
se ylimääräinen korvaus siitä että ei ajele taksilla tai lentele lentokoneella töihin ilmaiseksi on se 500 e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se ylimääräinen korvaus siitä että ei ajele taksilla tai lentele lentokoneella töihin ilmaiseksi on se 500 e/kk
lisätään vielä että saat toki lennellä ilmaiseksi päivittäin silti mutta jos sinulla on jokin asumiseen oletettu osoite olemassa Helsingissä niin saat sen 500e extraa lisää lapaseen
Kansanedustajien toimet voisi kilpailuttaa. Osaisin tehdä saman työn ja voisin tehdä sen puolella palkkiolla. :p
Tosin en tahdo julkisuutta enkä suostuisi tinkimään periaatteista joten siellä olo voisi olla riitaista.
Kyllä näin perhepäivähoitajana kummastuttaa. Saan hoitolasten ruuista ym. kuluista korvausta, mutta sepäs ei olekaan verotonta.
Eiväthän nuo palkastaankaan maksa veroa, niin miksi sitten muista korvauksista.