Voi Pyhä Kristus, millaista asiakaspalvelua meidän valtiossamme nykyään saa ja esimerkiksi tällä tavalla:
Soitan asiakkaana esim. puhelinoperaattorin palvelunumeroon, ja sieltä vastaakin asiakaspalvelija näin: "Liisa hyvää päivää ja miten voin auttaa teitä?"
Kaiken huipuksi valtion eli meidän kaikkien yhteisesti ylläpitämässä virastossa vastataan puhelimeen edellä mainitulla tavalla. Jo on aikoihin eletty, ettei edes sukunimeä tarvitse valtion viraston palkollisen enää kertoa asiakkaalleen!
Kommentit (6)
Vastasit varmaan, että "en halua puhua Liisan kanssa vaan Elisan"
Nimenomaan henkilöturvallisuuden vuoksi näin vastataan. Kaikenlaisia stalkkereita ja häiriköitä riittää. Etenkin jos on hieman harvinaisempi nimi, ei sitä tee mieli kertoa. Tyydy nyt vain siihen, että vastaaja on Liisa tai Matti.
Saa olla tyytyväinen jos joku jostain joskus vastaa, ihan sama minkä niminen se on!
Soittavan asiakkaan pitää kuitenkin kertoa sos.turvatunnusta myöten koko nimensä kelalle, vaikka kysyisi neuvoa jostakin pienestä asiasta liittyen kelalla hoideltaviin asioihin.
Mutta asiakaspalvelijan ei tarvitse sanoa kuin etunimensä ilman sukunimeään.
Ei oo tasapuolista ei!
Asiakkaat ovat itse saaneet tämän aikaan. Vainoavat työntekijöitä, soittelevat kotiin, jopa tulevat oven taakse mesoamaan. Ei silloin juuri tee mieli nimeään kertoa, eikä onneksi enää tarvitsekaan.